Trump transition

@ckrabat
See, mida kuulutati ette Simpsonite sarjas aastal 2000, et tookord edutult Ross Perot loodud Reformipartei presidendikandidaadiks püüelnud telestaarist ärimehest Donald Trump’ist saab Ameerika Ühendriikide president, vahetult enne Lisa Simpsonit, on tänaseks teoks saanud ja alates  eilsest on Donald John Trump Ameerika Ühendriikide 45. president. Tema lubadused: „Make America great again!“ ja “America first!“ jäid tugevasti kõlama tema ametivande andmisel peetud kõnes, mis oli tugevasti suunatud „lihtsale  ameeriklasele“ ja promos natsionalistlikke ning protektsionistlikke tundeid.  Väidetavalt eiras Trump kõnes oma  nõunike soove kutsuda ameeriklasi üles ühtsusele ning vältida mustemaid toone. Ta kirjeldas Ühendriike kui mahajäetud tehaste, vaesuse lõksu jäänud perekondade, puuduliku haridussüsteemi ning kriminaalse vägivalla ühiskonda, lubades: “This American carnage stops right here and stops right now.” Ameerika tapatalgud lõpevad täna, siin ja praegu. Mingis mõttes esindab see American dreami selle kõige ehedamal kujul, et igaühest, kellel on piisavalt rahalisi  vahendeid, võib saada selle riigi esimene mees. Kõnes süüdistas Trump poliitilist establishmenti võimu ekspluateerimises ning rahva huvide eiramises ja lubas võimu rahvale tagasi anda. Washingtoni tänavatel toimusid samal  ajal meeleavaldused Trumpi vastu, mille politsei jõuga laiali ajas. Kuus politseinikku  sai vigastada ja 200 meeleavaldajat arreteeriti. Esimese sammuna teatas Trump, et  alustab eelmise president Obama agenda kõige olulisema algatuse ehk kohustusliku tervisekindlustussüsteemi ehk nn Obamacare (Affordable Care Act) lammutamisega, mis tema arvates on Ameerika Ühendriikidele ebamõistlikult kulukas.  Eelnevalt oli vastava mittesiduva otsuse parteiliini pidi  kulgenud häältevahekorraga 51:48 vastu võtnud USA Senat.

Donald Trumpi kõrval muutub oluliseks tegijaks tema meeskond. Trump on nimetanud oma valitsuskabinetti läbi aegade kõige kõrgema IQ-ga kabinetiks. Mitmed Trumpi soovitud valitsuskabineti liikmed on sattunud tugeva rünnaku alla. Kõigepealt välisministri kandidaat  Rex Tillerson, naftakorporatsiooni Exxon Mobil Oil juht, keda on süüdistatud võimalikult leebes suhtumises Venemaasse ja selle presidenti Vladimir Putinisse, sest Exxon Mobil’il on seal olnud  ärihuvid ja ta on Putiniga varem kohtunud ning pälvinud mõned aastad tagasi Venemaa kõrge autasu. Lisaks Venemaale on Exxon Mobilil olnud ärihuvid nii mitmeski teises problemaatilises riigis – sh Iraanis, Süürias, Sudaanis,  Iraagis. Positiivse poole pealt on toodud esile Tillersoni kompetentsi ja kogemust rahvusvaheliste läbirääkimiste alal.  Tema kandidatuuri on toetanud endine välisminister Condoleezza Rice ja endine kaitseminister Robert  Gates. Tema kõige tõsisemad kriitikud on olnud vabariiklastest Florida senaator Marco Rubio, Arizona senaator John McCain ja South Carolina senaator Lindsey  Graham.  Kaks viimast on olnud sõjatööstusliku kompleksi eestkõnelejad, kes on toetanud agressiivsemat poliitikat Venemaa vastu ning külma sõja  aegse võidurelvastumise taashoogustumist. Tillersoni puhul tuleb siiski esile tõsta, et reptiilest sekkumist on Ameerika Ühendriikide välispoliitikasse vaja oskusi pidada läbirääkimisi ning teha poliitilisi kompromisse. Barack Obama ja John Kerry ametiperioode jäi iseloomustama – juttu palju, aga tegusid vähe. Kui  Rex Tillerson suudab Venemaad taltsutada ja kui mitte tema, siis kes  veel, siis  võidab sellest kogu rahvusvaheline ühiskond. Palju halvem variant oleks olnud, kui ametisse oleks nimetatud mõni wannabe-poliitik, liigiliselt kuuluvuselt stultus, kes oskab  küll rohke sõnavahu toel murumänge mängida, kuid  mitte ühtegi probleemi ära lahendada. Tillersoni vaated on olnud vabariiklase kohta suhteliselt mõõdukad, ta on pidanud võimalikuks inimtegevuse mõju kliimamuutustele. Samuti ta on teatanud, et toetab sanktsioonidepoliitika jätkamist Venemaa suhtes.

Kõige haavatavamad ministrikandidaadid on olnud Tillersoni kõrval  justiitsministri kandidaat Jeff Sessions, kes on kunagi esinenud rassistlike avaldustega, tööministri kandidaat ärimees  Andrew Puzder, kes on olnud miinimumpalga tõusu ja  haigustoetuste vastane, uus võimalik anti-Obamacare tervishoiu ja sotsiaalteenuste minister Tom Price  ning haridusministri kandidaat ärinaine Betsy  DeVos, kes on tuntud kui erakoolide ja vautšersüsteemi toetaja õpingute rahastamisel. Kaks ministrit on andnud juba ametivande. Sisejulgeolekuministriks  saab erukindral John F. Kelly (Senati  häältega 88-11). Kaitseministri portfell  läheb erukindral  James  Mattisele (Senati häältega 98-1), kellele Kongress andis juba eriloa tema ametisse asumiseks, sest Mattise erruminekust on möödas vähem kui kohustuslikud seitse aastat. Kolme demokraatliku senaatori (Ron Wyden, Patrick  Leahy, Richard Blumenthal) vastuseisu tõttu lükkus edasi Luure Keskagentuuri  uue direktori Mike  Pompeo ametisse kinnitamine, kellelt  soovitakse rohkem teavet tema suhtumises kodanike jälgimisse. Valitsuse kõrval muutuvad oluliseks tema nõunikud.  Trumpi tagatoas on peetud kõige mõjukamateks endist meediaärimeest Steve Bannonit, paremäärmusliku internetisaidi Breitbart News juhti ja Trumpi valimiskampaania nõunikku, kes vastutab tema ideoloogilise platvormi eest. Teine oluline  figuur uue presidendi lähikonnas on tema väimees ja tütre Ivanka Trumpi abikaasa Jared Kushner, keda üldiselt peetakse palju mõõdukamaks ja pragmaatilisemaks poliitikuks. Oluline  tegelane Trumpi lähikonnas  on kahtlemata rahvusliku julgeoleku nõunik erukindralleitnant Michael Flynn, keda on peetud karmikäelise poliitika toetajaks Lähis-Idas ning samuti Venemaaga pingete leevendamise toetajaks. Trumpi staabiülemaks saab endine  Vabariikliku partei Rahvuskomitee juht Reince Priebus, kes peaks  siluma Trumpi suhteid poliitilise establishmentiga.  Olulised mõjuisikud on kindlasti reformide osas nõu andev ärimagnaat Carl Icahn ja endine New Yorgi linnapea Rudy Giuliani, kes nõustab presidenti küberjulgeoleku küsimustes. Üleminekumeeskonna juht Chris Christie loobus pakkumistest ja jätkab New Jersey kubernerina, kuigi Trump on teada andnud, et kui tema ametiperiood läbi  saab, on tal koht meeskonnas olemas.

Kuidas mõjutab Trumpi ametisseastumine Eesti ja Ameerika Ühendriikide suhteid? Teatavasti pole tõsiselt müüv Eesti bränd mitte ränirahn, oksendav konn ega ka mitte WelComeToEstOnia. Eesti bränd, mis maailmas müüb ning totaalsele meediale totaalselt meeldib, on sõda Venemaaga ja narratiiv Kolmandast maailmasõjast, mis saab alguse Eestist ja selle brändi edulugu võib Trumpi ametisseastumine tõepoolest mõneti mõjutada. Kui Eestisse peaks mõni välismaa leheneeger ära eksima, siis küsib ta silmad põlevil peas, millal teil ometi sõjaks läheb. Kui nüüd Ameerika Ühendriikide ja Venemaa suhted peaksid nüüd mingil põhjusel paranema, siis võib Eesti julgeolekuseisund küll paraneda, kuid Eesti märk kulub ikka üsna kahvatuks ning siis ei jää midagi muud üle kui postneukku hardlineri asemel tuleb taanduda halliks ja igavaks Põhjamaaks. Trump on majandusmees ja majanduslikult Venemaa Ühendriike ei ohusta, seepärast võib ta viimasele vabalt pakkuda diili sanktsioonide lõpetamisest vastutasuks tuumarelvastuse vähendamisele, mis viimaste aastate sõjahüsteeria taustal on täiesti soiku jäänud. Reptiilse joone tugevnemine Ameerika Ühendriikide välispoliitikas oleks sümpaatne, sest Obama administratsioon allutas end liigselt stultuskonna huvidele, arvestates nende olulist osa valijaskonnast. Eesti on olnud aga üks lollisõbralikumaid riike üldse, tõeline 3B highlight mudel, kus tarbijamentaliteet on eriti kõrgelt väärtustatud. Kui ta ei taha või suuda ühiskonda reptiilsemaks muuta, siis võib see riiklikule tõsiseltvõetavusele kindlasti mõjuda.

Mis saab edasi? Bulgaaria prohvet Vanga on väidetavalt teada andnud, et „mustanahaline president on ühtlasi ka viimane USA president, kes hukutab riigi majanduskriisiga.“ 2017. aastaks saab alguse sõda, mis saab alguse võimuvõitlusena, kuid kasvab üle võitluseks toidu eest. Paljudes piirkondades peale puhkeb näljahäda. Siis veel: „Euroopas algavad massirahutused ja tapmised, inimesed unustavad õigluse, seaduse ja moraali ning ebavõrdses võitluses jäävad võitjaks tugevamad. Kõigi nende sõjakonfliktide finaaliks on aga kolmas maailmasõda koos tuuma- ja keemiarelvaga.“ Vanga on eriti usaldusväärne ennustaja, sest tänu temale me teame, et 2010 algas Kolmas Maailmasõda tavalise sõjana novembris, muutudes tuuma- ja keemiasõjaks. Sõda lõppes 2014. aasta oktoobris. 2011 kadusid põhjapoolkeralt radioaktiivsete sademete tõttu taimed ja loomad. Moslemid ründavad ellujäänud eurooplasi keemiarelvaga. 2014 on enamikul inimestest on keemiarelva tõttu nahavähk või teised nahahaigused ja 2016 on Euroopa on peaaegu „üksinda“ (inimtühi). Kohalik nõid ennustaja-Urmas arvab Eesti Päevalehes, et „Trump hakkabki tõenäoliselt ajama senisest pragmaatilisemat ja suurte jõukeskuste keskset välispoliitikat, mis lähtub otseselt USA rahvuslikest huvidest selle sõna kitsamas mõttes.“ Donald Trump on majandusmehena loodetavasti pragmaatik, kuid tema ideoloogilisteks märksõnadeks saavad olema natsionalism ja protektsionism. Venemaa asemel peab uus administratsioon nähtavasti peamiseks vastaseks Hiinat ja näeb Venemaas pikemas perspektiivis ka võimalikku koostööpartnerit. Lähis-Idas on oodata pingelisemaid suhteid Iraaniga,kuid Trump soovib asudavõitlusesseIslamiriigiga ning džihadismi planeedilt välja tõrjuda. Samuti on ebasoosingusse sattunud globaalse iseloomuga vabakaubanduse ja keskkonnakaitse kokkulepped. Saame näha. Persona in fieri hoiab järgnevatel arengutel silma peal.

104 kommentaari (+add yours?)

  1. personainfieri
    jaan. 21, 2017 @ 15:14:25

    Vasta

  2. personainfieri
    jaan. 21, 2017 @ 15:21:59

    President – Donald J. Trump,(70),businessman from New York
    Vice President – Mike Pence,(57),Governor of Indiana
    White House
    Chief of Staff – Reince Priebus,(44),Republican National Committee chairman
    Deputy Chief of Staff – Katie Walsh,RNC chief of staff
    Deputy Chief of Staff for Operations – Joe Hagin,(61),Deputy Chief of Staff of George W. Bush
    Deputy Chief of Staff for Legislative Affairs – Rick Dearborn
    Staff Secretary – Rob Porter
    National Security Advisor – Michael Flynn,(57),retired US Army Ltn General
    Deputy NSA – Kathleen Troia McFarland,(65),Fox News commentator
    Executive Secretary of the National Security Council – Keith Kellogg,(72),retired Army Ltn General
    Homeland Security Advisor – Tom Bossert,(41),former national security aide to President George W. Bush
    Cybersecurity Advisor – Rudy Giuliani,(72),former mayor of New York City
    National Economic Council Director – Gary Cohn,(56),President of Goldman Sachs
    National Trade Council Director – Peter Navarro,(67),Professor of economics and public policy
    Domestic Policy Council Director – Andrew Bremberg,(37),Trump team Health and Human Services advisor
    Senior Advisor – Stephen Bannon,(62),Trump campaign CEO
    Senior Advisor – Stephen Miller,(31),Trump transition team director
    Senior Advisor – Jared Kushner,(36),businessman and investor,son-in-law of Trump
    Senior Advisor – Anthony Scaramucci,(53),entrepeneur
    Special Advisor on Regulatory Reform – Carl Icahn,(80),business magnate
    White House Counsel – Don McGahn,(47),Trump campaign finance
    attorney
    Counselor – Kellyanne Conway,(49),Trump campaign manager
    Seniour Counselor on Economic Initiatives – Dina Powell,(43),Goldman Sachs executive
    Special representative for international negotiations – Jason Greenblatt,(49),The Trump Organization executive
    Communications Director/Press Secretary – Sean Spicer,(45),RNC communications director
    Deputy Communications Director – Jessica Ditto
    Deputy Communications Director – Raj Shah
    Director of Strategic Communications – Hope Hicks,(28),Trump campaign press secretary
    Director of Social Media – Dan Scavino,(40),Trump campaign social media director
    Director of the Office of Public Engagement and Intergovernmental Affairs – Omarosa Manigault,(42),reality show personality
    Political Director – Bill Stepien,(38),political strategist
    Legislative Director – Marc Short
    Personnel Director – John DeStefano
    Oval Office Director – Keith Schiller
    Advance Director – George Gigicos
    Special Assistant – Reed Cordish
    Personal Aide to President – John McEntee
    Chief of Staff of Mike Pence – Josh Pitcock
    Deputy Chief of Staff – Jen Pavlik

    Vasta

  3. personainfieri
    jaan. 21, 2017 @ 15:23:04

    Cabinet
    Attorney General – Jeff Sessions,(69),US Senator from Alabama
    Secretary of Defense – James Mattis,(66),retired Marine Corps General
    Secretary of State – Rex Tillerson,(64),CEO of Exxon Mobil Corporation
    Secretary of Homeland Security – John F.Kelly,(66),retired Marine Corps General
    Secretary of Commerce – Wilbur Ross,(78),investor,the “king of bankruptcy”
    Secretary of the Interior – Ryan Zinke,(55),Congressman from Montana, ex-Navy SEAL
    Secretary of Energy – Rick Perry,(66),former Governor of Texas
    Secretary of Education – Betsy DeVos,(58),Michigan philanthropist
    Secretary of Health and Human Services – Tom Price,(62),orthopedic surgeon,Congressman from Georgia
    Secretary of Agriculture – Sonny Perdue,(70),former Governor of Georgia
    Secretary of the Treasury – Steven Mnuchin,(53),Trump campaign finance manager,former Goldman Sachs executive
    Secretary of Veterans Affairs – David Shulkin,(57),undersecretary for health of Veterans Affairs Department
    Secretary of Transportation – Elaine Chao,(63),former Secretary of Labor,married to Senator Mitch McConnell
    Secretary of Housing and Urban Development – Ben Carson,(65),retired neurosurgeon
    Secretary of Labor – Andy Puzder,(66), CEO of fast food enterprise CKE Restaurants
    Director, Office of Management and Budget (OMB) – Mick Mulvaney,(49),Congressman from South Carolina
    Director, Environmental Protection Agency – Scott Pruitt,(48),Oklahoma Attorney General
    Director of the Small Business Administration – Linda McMahon,(68),professional wrestling magnate
    Director of National Intelligence – Dan Coats,(73),former Senator from Indiana
    CIA Director – Mike Pompeo,(52),Congressman from Kansas
    Trade Representative – Robert Lighthizer,(69),lawyer,deputy trade representative of Reagan administration
    Ambassador to the United Nations – Nikki Haley,(44),Governor of South Carolina

    Vasta

  4. tom
    jaan. 21, 2017 @ 17:05:23

    Mina kaldun nõustuma Anne Applebaumi artikli arvamusega Washinton Postis, kus hoiatatakse, et Trumpi isolatsionalistlik ja protektsionistlik poliitika on suure tõenäosusega USA globaalse ja pidurdamatu allakäigu algus. Sama juhtus Hiinaga sajandite eest, kui potensiaalselt maailmavalitsemiseks võimeline Hiina sulgus pikaks ajaks totaalsesse stagnatsiooni. https://www.washingtonpost.com/opinions/global-opinions/trumps-dark-promise-to-return-to-a-mythical-past/2017/01/20/02558ce0-df3c-11e6-ad42-f3375f271c9c_story.html?utm_term=.99cdc8604003

    Vasta

    • personainfieri
      jaan. 21, 2017 @ 18:33:43

      Applebaumist võib aru saada, sest Klintoni-muti võidu korral oleks tema olnud üks kabinetikandidaate. Probleem on selles, et American decline ei tule Trumpiga, vaid on juba alanud, mina pakun, kui mitte varem, siis alates 2003. aastast, kui võeti ette Iraagi avantüür, mis oli üks saabuvat majanduskriisi ettevalmistanud ettevõtmisi. Ma ei ütle, et Trumpi America first on nüüd see kõige õigem ravim, aga Obama much talk, less actions ei olnud samuti tulemuslik. Klintoni-muti võit oleks olnud pikemas perspektiivis kõige hukatuslikum, see oleks tähendanud establishmenti totaalset võimu ja mulli paisumist. Nüüd toodi võim vähemalt burksiputkade juurde.

      Vasta

      • huviline
        jaan. 22, 2017 @ 12:50:35

        🙂

      • Aqualung
        jaan. 22, 2017 @ 17:39:17

        “American decline ei tule Trumpiga, vaid on juba alanud, mina pakun, kui mitte varem, siis alates 2003. aastast, kui võeti ette Iraagi avantüür”

        Jah. Ropu haisuga õitsele lõi see soo, mille kuivatamiseks Don, Glorious Leader of the Free World, käised üles kääris, tõepoolest 2003 paiku, mil 1930-40ndate usa-juudi trotskismist tärganud nn (((neo-co/he/nservatiivid))) USA võimuaparaadi kõige kõrgemasse tagakambrisse oma staabi sisse seadsid, et maailmarevolutsiooni leek taas üles lõõtsutada. Needsamad Israel-firstersid, kelle laiemasse ringi ka Applebaum kuulub – tsentris äsja end Clintonimoori undruku taga litutand Kristol-Kagan-Frum-etc-etc-etc.

        Doni maaparandustöö mastaabid saavad olema tohutud! Tohutud, ma ütlen.

        Hail Victory!

      • guybrush
        jaan. 25, 2017 @ 05:19:33

        @Aqualung

        Ma usuks seda juttu kõvasti rohkem, kui Trump poleks ebakompetentne debiilikust käpard ja teda ei ümbritseks seltskond inimesi, kes kogu hingega arvavad, et nende määratu rikkus tähendab, et nad on õiglased ja targad. Täpselt nagu Aqualung tundub arvavat (aga välja öelda ei julge), et valge nahavärv ja ümberlõikamata peenis on üliinimese tunnus, ja õelate Sorose rahvusest kiusupunnide kuritahtlikkus on ainuke põhjus, miks vaesel valgel mehel halvasti läheb. Teist värvi vaestel meestel läheb ka muidugi halvasti, aga nemad ju ei loe, sest nad pole ometigi inimesed. 🙂
        Kindlasti näitab Trumpi Iisraeli-vastasust plaan sealne USA saatkond Jeruusalemma kolida, ja saab ka täiesti veendunud olla selles, et aastakümneid võimul peesitanud Vabariiklased nüüd ühtäkki näevad Oranži valgust ja keeravad selja USA imperialismile, globalismile ja (rööv)kapitalismile, mis neile on nii suured rikkused kokku kandnud. Ilmselt kui jääda lummatult kuulama seda jura, mis Trump, Bannon ja muu alt-right, post-truth seltskond meediasse paiskab, siis võibki selline mulje jääda. Ma ei usu, et naistel abortide ära keelamine aitab kesklääne töötul maagiliselt järjele saada. Aga vähemalt see tekitab tunde, et *midagi* nüüd võideti. Esimene junn on toa nurka lastud, ja emme käest ei saanudki tutistada.
        On lausa tragikoomiline, kuidas Trumpi valija nüüd siiralt usub, et keski Rahvas sai kontrolli enda kätte tagasi, kui pool tema valitsusest koosneb inimestest, kes ise on välja öelnud, et tahavad riigiasutusi erakätesse anda ning vähendada riigipoolset maksustamist ja kontrolli suurkorporatsioonide üle. Kuidas see peaks vähendama kultuurimarksistliku Eliidi kontrolli ühiskonna üle, kui seejärel neil ei ole isegi vaja võita valimistel, vaid lihtsalt osta aktsiate kontrollpakke?

      • K_V
        jaan. 25, 2017 @ 09:13:06

        “Teist värvi vaestel meestel läheb ka muidugi halvasti, aga nemad ju ei loe, sest nad pole ometigi inimesed.”

        Minu meelest on pidevalt nii, et endi vigu märgatakse erilise selgusega ja häirivatena teiste juures, enda juures mitte iialgi.
        Holokausti globaalset mäletamist reklaamiti alguses sellega, et nii saab jagu igasugusest üübernatsionalismist. Siis aga selgus, et ainult holokaust vääribki mäletamist, teiste kannatused ainult segavad seda.
        Homokultust põhjendati alguses sellega, et nii saab edendada igasugust sallivust, aga praktikas kukkus välja nõiajaht kõigile, kes justnimelt homokultust ei toeta.

      • ckrabat
        jaan. 25, 2017 @ 09:43:36

        Põhimõtteliselt küll, nii nende kõiksuguste ismustega on, et esimeses faasis tegeldakse tõepoolest õiguste kaitsega ja siis on kõik ilus ja progressiivne ning igati kiiduväärt, aga kui need õigused ühel ilusal päeval käes on, mis siis edasi? Kõik need õiguste eest võitlejad tahavad pappi edasi saada ja siis hakatakse võitlema õiguste rikkumisega ning kui neid piisaval arvul ei ole, siis tuleb need välja mõelda – nii sündis poliitiline korrektsus.
        Sellepärast tuleb rohkem tegeleda hoopis liigisiseste erinevustega, mida poliitilise korrektsuse nimel täiesti eiratakse. Niimoodi on kord seatud, et on reptiilid/reptiloidid, inimesed ja lollid, kes kõik on erinevad ja kellel kõigil on oma liigile omane spetsiifika ja selle vastu ei saa võidelda lolle poliitkorrektselt inimesteks nimetades, ise häbelikult pihku naeratades endale korrates, et nad on hoopis Põltsamaalt. See oleks nagu Siberi jõgede teistpidi voolama pööramine, katastroofiliste tagajärgedega.
        Muidugi ma ei ole nõus väitega, et liike saab rassi, keele, usu jms väliste tunnuste abil eristada. Ma olen piisavalt näinud valgenahalisi ja täiesti eestikeelseid lolle ning mustanahalisi reptiile ja inimesi. Seal on hoopis muud kriteeriumid, kuidas saab liikide vahel vahet teha.
        Trumpist ma arvan, et ta ajab küll reptiilide asja, kuid on aru saanud, et vajab selleks lollide toetust – neid on lihtsalt niivõrd palju saanud, sellepärast teeb ta lollidele omaseid käemärke, et need teda ära tunneksid ja püüab neile meeldida.

      • guybrush
        jaan. 25, 2017 @ 09:58:01

        @K_V

        “Minu meelest on pidevalt nii, et endi vigu märgatakse erilise selgusega ja häirivatena teiste juures, enda juures mitte iialgi.”

        Jah, seda ma tahtsingi öelda.

        “Holokausti globaalset mäletamist reklaamiti alguses sellega, et nii saab jagu igasugusest üübernatsionalismist. Siis aga selgus, et ainult holokaust vääribki mäletamist, teiste kannatused ainult segavad seda.”

        Kas kuskil on keegi, kes käseb ainult holokausti mäletada? On vastu võetud mingi seadus? Sest mu teada Eestis näiteks mälestatakse ka igal aastal küüditamist. Jõulude aegu mälestatakse kaude Jeesuse surma ja ümbersündi. Isegi Sinimägede lahingute mälestamine pole ära keelatud. Milles probleem?

        “Homokultust põhjendati alguses sellega, et nii saab edendada igasugust sallivust, aga praktikas kukkus välja nõiajaht kõigile, kes justnimelt homokultust ei toeta.”

        Sa oled vist veidi sassi ajanud sõnavabaduse, elementaarse viisakuse ja oma sõnade eest vastutamise. Tõesti, sul ja kõigil teistel on täielik õigus kuulutada oma teooriaid mingist “homokultusest”, tõenäoliselt tahtlikult seeläbi teisi inimesi solvates, aga sul ei ole õigust nõuda, et sa ei peaks oma sõnade eest vastutama. Millal on see loogika kehtinud, et solvaja võib solvata nii kuis tahab, aga solvangule reageerida ei tohi?
        See, kas reaktsioon on adekvaatne või ei, on muidugi juba teine asi. Ma ei poolda nõiajahte, aga ma leian, et orientatsiooni pärast inimesi solvata on päris ebaviisakas ja madalalaubaline.

      • guybrush
        jaan. 25, 2017 @ 10:18:04

        @ckrabat

        Ma näiteks ei taha kasutada sõnapaari “poliitiline korrektsus”, kui sama mõtte jaoks juba on sõna “viisakus”. Üks Briti koomik kelle nimi mul praegu ununeb, võttis selle kokku väga elegantselt umbes nii:
        “Poliitiline korrektsus on sisuliselt idee, et üksteisega inimeste-, rahvuste- ja kultuuridevaheliselt peaks üritama suhelda võimalikult hästi ja sellepärast peaks mõnikord valima sõnu ja mõtlema enne ütlemist.”
        Osad vasakpoolsed on sellest aru saanud aga nii, et kui mingist tekstist on silmi kissitades võimalik välja lugeda mingisugunegi solvangualge, siis on asi juba väga halb.
        Osad parempoolsed on sellest aru saanud aga nii, et nõue käituda viisakalt rikub nende sõnavabadust, sest see on ju ilmselge tsensuur, kui ei tohi mustanahalist neegriks ja homoseksuaali pederastiks kutsuda.
        Nüüd Trumpi eeskujul annavad mõlemad pooled hagu nii kuis jaksab. Mingis mõttes see tundub meeletu energia raiskamisena, sest kumbki pool ignoreerib seda tõde, et ühiskonna toimimiseks tuleb omavahel kuidagi viisakalt/vägivallata läbi saada kuid samas leidub alati piisavalt neurootikuid, keda häirib isegi hiiliv kass.

      • ckrabat
        jaan. 25, 2017 @ 10:50:38

        Minu jaoks ongi mõisted “poliitiline korrektsus” ja “viisakus” erinevad mõisted ja poliitiline korrektsus ongi see, kui “mingist tekstist on silmi kissitades võimalik välja lugeda mingisugunegi solvangualge.” Ebaviisakus on aga kellegi sihtotstarbeline mõnitamine tema rahvuse, nahavärvi, usutunnistuse, seksuaalse sättumuse või kurat teab mille järgi. Selline kollektiivse identiteedi väärtustamine on just stultusele kui liigile iseloomulik, sest tema põlgab individualismi, kuna kollektiivis peitub jõud ning individuaalseid väärtusi neil sisuliselt polegi, sisuliselt karjaloomad, kuigi nad muidugi on de facto hoopis programmeeritavad masinad – “obey”, “consume”, “reproduce” jne. Piir läheb minu arust õiguste kaitse ja õiguste nõudmise vahel. Ma ei vaata hea pilguga, et mõnele stultusele tehakse liiga, sest ta on nii- või naasugune, aga kui stultus hakkab nõudma inimestega või reptiloididega “võrdseid õiguseid”, siis läheb juba jamaks, sest tavaliselt kasutatakse sellist võrdõiguslikkust hoopis võimu kehtestamise eesmärgil ning üritatakse inimestelt ja reptiloididelt nõuda stultusele omaseid käitumismustreid ja väärtushinnanguid (nende omandamist, mitte respekteerimist).

      • K_V
        jaan. 25, 2017 @ 18:10:02

        “Kas kuskil on keegi, kes käseb ainult holokausti mäletada?”

        Väga armas oleks tõepoolest, kui vastukaaluks holokausti globaalsele mäletamisele ja mälestamisele juudid omalt poolt tutvustaksid ja hindaksid kõigi teiste rahvaste analoogilisi ajalookogemusi. Sellest võiks loota palju abi nende eesmärkide teostumisel, mille nimel holokaustigi mälestatakse.

        “Sa oled vist veidi sassi ajanud sõnavabaduse, elementaarse viisakuse ja oma sõnade eest vastutamise.”

        Tahtsin veidi vihjata, et oponentidega võrreldes “omade” üliinimesteks pidamine pole ainult nende teiste – oponentide – probleem. Just ühiskonna kaasajastajate ja helge tuleviku arhitektide jutust selgub, et vastaliste üldine vaimne alaväärsus ei võimalda seda-teist-kolmandat.

        Kes teab, vahest olid dinosaurused planeedi kõige intelligentsemad olendid. Aga nähes enda vastas teist dinosaurust, tundus ainsa võimaliku dialoogina küünistamine-hammustamine-möirgamine. Täpselt nagu Hollywoodi filmis.

      • guybrush
        jaan. 26, 2017 @ 05:34:40

        @ckrabat

        Ei mõista mina, kuidas mõistest “võrdsed õigused” saab välja lugeda mingit soovi saada ülemvõimu. Sõltuvalt kõnealusest õigusest muidugi – kui näiteks ühiskonnas auto-omanikud nõuavad kõigile võrdset õigust parkimiskohale, siis autot mitte omavad ei saa sellest suuremat kasu, ehkki ka nemad maksavad makse. Seega ebavõrdsus ja pinged suureneks, ehkki tegemist on ometi võrdse õigusega. Ma küll täpselt ei saa aru, mis õigusi stultused endale võrdõiguslikkuse märgi all nõuavad, aga kokkuvõtvalt nii Trumpi, Brexiti kui EKRE fenomenide põhjal võiks järeldada, et küllap see on õigus olla ignorantne ja loll. Mingis mõttes see on lausa “virtue signalling” kõige kõrgem tipp, kus stultus näitab igal võimalikul moel välja seda, et ta jääb looduslikus valikus ellu vaatamata oma ebauskudele, ignorantsile ja “alternatiivsetele faktidele” põhinevale maailmavaatele.

        @K_V

        No ja tulles tagasi tõdemuse juurde, et “endi vigu märgatakse erilise selgusega ja häirivatena teiste juures, enda juures mitte iialgi”, mis nüüd saab siis? Kas ma ei tohi enam lolli lolliks kutsuda sellepärast, et ma ise pole ka kõige targem? Või veel hullem, mingi ähmane “ühiskonna kaasajastajate ja helge tuleviku arhitektide” seltskond on kedagi lolliks sõimanud ja seetõttu mina ei tohiks suud pruukida.
        Ma loen su vihjetest ja suhtumisest välja seda, et ükskõik mis ettevõtmine on laiduväärt, kui sealt saab leida vigu, mille kallal nokkida. Soovitan lugeda, mis Martin Luther King on selle kohta kirjutanud – https://www.africa.upenn.edu/Articles_Gen/Letter_Birmingham.html.

      • ckrabat
        jaan. 26, 2017 @ 08:33:07

        “Trumpi, Brexiti kui EKRE fenomenide põhjal võiks järeldada, et küllap see on õigus olla ignorantne ja loll.”

        Kuni loll võitleb õiguse eest olla loll, siis sinnamaani on kõik korras, aga kui ta hakkab võrdõiguslikkuse nõuet laiendama ja nõuab, et seepärast peavad ka inimesed ja reptiloidid olema lollid, ehk lollide õiguste nimel hakatakse piirama inimeste ja reptiloidide õiguseid ning neid kohustatakse kasutama lollidele üksteise äratundmiseks vajalikke käemärke, siis läheb juba jamaks – tegelikult taotlevad lollid ülemvõimu teiste üle.

      • K_V
        jaan. 26, 2017 @ 08:47:29

        “Või veel hullem, mingi ähmane “ühiskonna kaasajastajate ja helge tuleviku arhitektide” seltskond on kedagi lolliks sõimanud ja seetõttu mina ei tohiks suud pruukida.”

        Ähmane tõepoolest. Aga kellegi mõtterünnaku tulemuseks pidi ju olema idee, et valgustamise võib asendada nuutimisega, kui valgustamine millegipärast ei toimi ja seda võib endiselt valgustusajastu ideedele tuginemiseks nimetada. Peaasi, kui ainult tulemus sarnaneks valgustamise eeldatava tulemusega.
        Siis võib põhjuste uurimise, et kas probleem oli valgusallikas/valgustatavates/valguses_endas, edasi lükata sellesse ajastusse, kui keegi viitsib vaevuda.
        Otsene lolliks sõimamine oleks muidugi labane ja sobiks rohkem neile, kelle peal valgustamine ei toimi.

      • ckrabat
        jaan. 26, 2017 @ 09:15:30

        Mina mõistan lolliks sõimamise hukka nagu ka seaks, koeraks, eesliks, šaakaliks või ükskõik milliseks teiseks liigiks sõimamise ja loomulikult on taunitav lollide halvustamine. Ka neegri puhul tuleb vahet teha, kas neegriks sõimatakse, mis on taunitav või väljendab see teatud sotsiaalse kihistuse kirjeldamist, et eraldada neid teistest rassidest. See on juba poliitilise korrektsuse ilming, kui sõnade “loll”, “neeger” või “eesel” kasutamist tõlgendatakse automaatselt sõimamisena. Täpselt samuti on poliitiline korrektsus, kui see sisaldab lollide kohustuslikku käsitlemist inimestena või neegrite kohustuslikku käsitlemist afroameeriklastena (ja seda isegi siis, kui neil ei ole midagi tegemist Ameerikaga).Oluline on ikkagi see, millisel eesmärgilühte või teist sõna pruugitakse, mitte sõnavara reguleerimine lubatud ja keelatud väljendite fikseerimisega ehk kui “mingist tekstist on silmi kissitades võimalik välja lugeda mingisugunegi solvangualge”, näiteks liiginimetuse loll (stultus) kasutamisel.

      • Aqualung
        jaan. 26, 2017 @ 15:48:08

        “Täpselt nagu Aqualung tundub arvavat (aga välja öelda ei julge), et valge nahavärv ja ümberlõikamata peenis on üliinimese tunnus, ja õelate Sorose rahvusest kiusupunnide kuritahtlikkus…”

        See piinlik pudrutamine peab vist tähendama seda, et

        ‘That Aqualung is f*ckin’ raysiss and anti-septic!’, eks ole, gaybrush ?

        Well, you’re damm right. So what?

        Mis imelik kiiks sunnib sind endale ette kujutama, et ma siin mõne kommentaarikesega esinedes miskit “välja öelda ei julgeks”, naljanina?

      • guybrush
        jaan. 27, 2017 @ 04:17:41

        @Aqualung

        No miks muidu kirjutada poognate viisi jauru mingist kultuurimarksismist ja neoliberaalsest eliidist, kui kogu pointi oleks võinud edastada lausega “mulle ei meeldi neegrid ja juudid ja ma leian, et valge rass on ülim”. Ma ikkagi ootasin mingit sisulist ühiskonnakriitilist analüüsi ja veenvaid argumente, aga luhtunud ootuseks see jäigi.

        “Mis imelik kiiks sunnib sind endale ette kujutama, et ma siin mõne kommentaarikesega esinedes miskit “välja öelda ei julgeks”, naljanina?”

        Vabandust, pidasin ekslikult sinu varasemaid puudulikke vastuseid mu küsimustele argpükslikuks demagoogiaks, aga tundub et tegemist oli hoopis lihtlabase verbaalse onanismiga. Muidugi pärast Trumpi võitu on juba hea ja julgem laiata ka, onju?

        Ja mina veel mõtlesin, et ma olen leidnud lõpuks selle õilsa aaria rassi esindaja, kes teab, mida tähendab sõnapaar noblesse oblige. Kurb!

      • guybrush
        jaan. 27, 2017 @ 04:34:19

        @K_V

        “Ähmane tõepoolest. Aga kellegi mõtterünnaku tulemuseks pidi ju olema idee, et valgustamise võib asendada nuutimisega, kui valgustamine millegipärast ei toimi ja seda võib endiselt valgustusajastu ideedele tuginemiseks nimetada. Peaasi, kui ainult tulemus sarnaneks valgustamise eeldatava tulemusega.”

        Mis paralleeli sa üritad siin nüüd luua? Kas nuutimise all peaks mõistma seda, kui kellegile antakse tänaval peksa orientatsiooni või nahavärvi pärast? Või hoopis seda, kui inimest kutsutakse sallimatuks pärast seda, kui ta võrdleb homoseksuaalsust zoofiiliaga? Ma tõesti ei saa su vihjetest aru, mida sa täpselt silmas pead.
        Ka praegu saadavad USAs lapsevanemad oma lapsi nn. “pray the gay away” internaatkoolidesse, kus üheks ravimeetodiks on elektrišokid. On see nuutimine või valgustamine?
        Ma üldiselt leian, et see on igatpidi edasiminek, kui inimesed lahendavad oma erimeelsusi sõnadega ja vägivallatult. Ja tundub, et üha rohkem see nii ka läheb, või ei?

      • K_V
        jaan. 27, 2017 @ 07:00:11

        “Kas nuutimise all peaks mõistma seda,…”

        Ma siis üritan selgitada, mida ma nimetan nuutimiseks valgustamise asemel.
        Teadmiste valguse jagamise tulemuseks pidi olema niisugune mõtlemine, mis välistaks vihakuriteod ja ka holokaustis kahtlemise. Välistaks ka valdava osa vandenõuteooriatest.
        Nuutimiseks nimetan ma kriminaliseerimist ehk riiklikke repressioone, mis peaksid andma selle tulemuse, mida hariduse valguse jagamine millegipärast pole andnud.
        Kuidas mahub kriminaliseerijate pähe mõte, et mõistmist saab asendada hirmuga, kui see vaid annab formaalselt ja väliselt sama tulemuse, seda mina ei tea.
        Minu jaoks on tegemist vaimse tasandi Potjomkini küla ehitamisega, valgustusajastu ideedest lähtumise asemel. Tavaliselt süüdistatakse selliste asjadega tegelemises totalitaarseid riike.

      • guybrush
        jaan. 27, 2017 @ 11:42:40

        @K_V

        Kas näiteks purjuspäi autojuhtimise kriminaliseerimine on ka sarnaselt nuutimine?
        Sisuliselt on samamoodi tegu ju mingi üldkokkulepitud moraali kehtestamisega, ehk siis riik keelab teatud sorti käitumise ära, lootes sellega päästa elusid. Ilmselt vihakõne ehk siis kellegi verbaalne tagakiusamine või vägivallale ässitamine läheb mingit otsa pidi ka selle üldkokkulepitud moraali vastu, kuigi sel pole vast nii otseseid tagajärgi kui seda on purjus peaga põhjustatud liiklusõnnetused.
        Ma ei eita, et mingis mõttes on mindud moraalitsemisega ja inimõiguste toel enda kiiksude vaieldamatu aktsepteerimise nõudmisega liiale. Aga teisalt, kumma kiiksu eelistamine on siis ühiskonna moraalsuse seisukohalt olulisem, kas kaasasündinud orientatsioon (mida tundub, et ei paranda palvetamine, sõim, peks ega šokiteraapia) või osadele inimestele millegipärast tähtis vajadus orientatsiooni/nahavärvi/jne. pärast kedagi solvata ja alavääristada?
        Ma arvan, et me nõustume selles, et lisaks füüsilisele on olemas ka vaimne vägivald. Kas me äkki oleme ühiskonnana jõudnud sellele maale, et mõelda välja kuidas nende mõlemaga tegeleda, mitte ainult esimesega?

      • K_V
        jaan. 27, 2017 @ 19:23:11

        “…ma leian, et orientatsiooni pärast inimesi solvata on päris ebaviisakas ja madalalaubaline.”
        “Kas nuutimise all peaks mõistma seda, kui kellegile antakse tänaval peksa orientatsiooni või nahavärvi pärast?”

        Mina leian, et kui inimesi solvatakse, sõimatakse või neile tänaval peksa antakse, on samavõrd kuritegelik ja karistamist väärt ka siis, kui seda tehakse puhtast hedonismist. Et kellelegi lihtsalt meeldib teha selliseid asju, ilma, et ta ohvrite juures midagi enda õigustamiseks otsikski.
        Kui aga seadusi muuta selliseks, et peale igasugust suuremas ringis toimunud avameelsemat arutelu ühiskonna probleemide või ajaloo üle tekib valvsal kaaskodanikul kahtlus, et peaks ikka jõustruktuurid peale saatma, siis kaotab jutt sõnavabadusest sisu. Otsekui imeväel omandab inimestevaheline suhtlemine totalitaarsete riigikordade eripära.

      • ckrabat
        jaan. 27, 2017 @ 19:39:44

        Niipalju kui ma ekretiinidest aru olen saanud, siis süüdistavad nad nn sallivaid sallimatuses, kuna need peaksid olema nagu sallivad ja sallima mittesallivaid, aga kuna nad ise on mittesallivad, siis see on nende õigus ja eripära olla mittesalliv, mida teised peaksid jälle sallima 🙂
        Võinoh, mingi selline mantra.
        Võrdõiguslusega on jälle see probleem, et kõiksugused nn vähemused: naised, mustanahalised, juudid, homoseksualistid jms on teistega võrdsed õigused juba ammuilma saavutanud ja neid ei saa võtta nagu teise sordi kodanikke. Kõik see edasine on juba eriõiguste väljavõitlemine, mis lubab olla võrdsematest võrdsemad. Ja siit on paljud jamad tegelikult alguse saanud. Nt nn “sooline palgalõhe” on puhas müüt. Keegi ei maksa kellelegi tänapäeval vähem palka lihtsalt sellepärast, et ta on ühest või teisest soost. Point on selles, et naised töötavad vähemtasustatavamatel ametikohtadel, millega võib laias laastus küll nõus olla, aga kas see on probleem, seda ma ei tea, sellel võivad olla omaette sotsiaalsed, ajaloolised jms põhjused, aga vaevalt see nüüd soolise diskrimineerimise tõttu nii on seatud.

      • guybrush
        jaan. 30, 2017 @ 05:57:38

        @ckrabat

        “Võrdõiguslusega on jälle see probleem, et kõiksugused nn vähemused: naised, mustanahalised, juudid, homoseksualistid jms on teistega võrdsed õigused juba ammuilma saavutanud ja neid ei saa võtta nagu teise sordi kodanikke.”

        Samas kui asjaosaliste endi käest küsida, siis tundub, et ikka asi pole päris võrdne. Mul on seega valida, et kas ma liigitan tänapäevase võrdõiguslikkuse hüsteeria valdkonda või katsun tõsiselt võtta. Kaldun pigem selle teise variandi poole.

        Seadused oma sõnastuses võivad olla ju oma olemuselt võrdõiguslikud, aga kuidas neid rakendatakse, on teine asi. Ja seadus ei saa kuidagi rahuldavalt sätestada inimeste omavahelist suhtlust, sest keegi ei oska lugeda teiste mõtteid ja öelda, kas konflikt tekkis sellepärast, et ühele ei meeldinud sugu/nahavärv/orientatsioon, või oli tegemist lihtsalt ebameeldiva isiksusega. Näiteks: olen USA tehnoloogiafirmade personalipoliitika kohta lugenud, et just ebapiisav n.ö. “culture fit” on hea vabandus selleks, miks mitte palgata ebasobivast rassist, soost, vanusest jne. isikuid. Ometi on täiesti mõistetav, et firma tahab kohale palgata kõige sobivama inimese. Kuidas siis teha vahet, et kas kandidaat kukutati meelega läbi või lihtsalt ei sobinud?

        Ma arvan, et sooline palgalõhe päris müüt ei ole, aga see ei ole ka mingi probleem, mida kirvemeetodil võrdõiguslikkuse juurutamisega lahendada saab, nagu paljud kindlasti tahaks. Meestel ja naistel on tõesti füsioloogilised ja sotsiaalsed/kultuurilised erinevused ja stereotüübid, aga kogu see kompott on pidevas ajalises muutumises ja seni, kuni ilma naisteta lapsi saama õpitakse, mõned erinevused kindlasti jäävad. Eestis näiteks on meestel kaitseväeteenistuse kohustus, naistelt põhimõtteliselt eeldatakse laste sünnitamist, aga neid kahte asja ei saa kuidagi üksteisega võrreldagi, sest üks on umbes aastapikkune ja kohustuslik, ning teine kestab 18 aastat ja on vabatahtlik. Vist parim, mida saab teha on kuidagi samm-sammult selle õige tasakaalu poole koperdada ja üritada üksteisega kuidagi kokkuleppele saada. Päris äärmuslikke lõugajaid ei saa kunagi täiesti rahuldada, sest kui ühed vait jäävad, on teised juba uute nõudmistega platsis. Aga see ei tähenda, et muutust ei peaks toimuma.

      • guybrush
        jaan. 30, 2017 @ 06:31:09

        @K_V

        “Mina leian, et kui inimesi solvatakse, sõimatakse või neile tänaval peksa antakse, on samavõrd kuritegelik ja karistamist väärt ka siis, kui seda tehakse puhtast hedonismist. Et kellelegi lihtsalt meeldib teha selliseid asju, ilma, et ta ohvrite juures midagi enda õigustamiseks otsikski. Kui aga seadusi muuta selliseks, et peale igasugust suuremas ringis toimunud avameelsemat arutelu ühiskonna probleemide või ajaloo üle tekib valvsal kaaskodanikul kahtlus, et peaks ikka jõustruktuurid peale saatma, siis kaotab jutt sõnavabadusest sisu. Otsekui imeväel omandab inimestevaheline suhtlemine totalitaarsete riigikordade eripära.”

        Kas Kaur Kenderi “Untitled 13” kohtuasi sobiks ka siia võrdlusse?

        Ma ikkagi arvan, et sõnavabadus ei tähenda, et oma sõnade eest ei pea vastutama. Nagu sa ise ütlesid, et kui inimesi solvatakse ja sõimatakse, siis see on kuritegelik. Kas suuremas ringis toimunud arutelus solvamine on vähem kuritegelik? Ja kas sel juhul kaitseb solvajat sõnavabadus?
        Ajaloo üle on ka hea arutelu pidada. Sina tahaks öelda, et holokaust ei toimunud ja mina võib-olla tahaks öelda, et sina varastasid viis aastat tagasi mult rahakoti. Ilma mõjuvate tõenditeta oleks viimane neist väidetest laim. Ma arvan, et ka esimene neist väidetest on ilma mõjuvate tõenditeta laim. Tõsi küll, seaduses on kirjas, et laim on teadlikult valetamine.

        Mul on ikkagi tunne, et sul ei ole midagi selle vastu, kui karistatakse neid, kelle jutt sulle ei meeldi, aga ise tahaks ikka karistamata jääda.

        PS. mulle teadaolevalt on Eestis jõustruktuurid selles asjas tegelenud vaid Kaur Kenderi, selle Taavi Rõivast tappa ähvadanud tola ja Delfi kommentaarides Neinar Seli sõimanud tegelasega. Saksas vist on tõesti holokausti eitamise kohta oma paragraaf, aga nagu ma juba varem olen öelnud, minu jaoks on see pigem reaalsusest irdumise sümptom kui midagi kriminaalselt karistatavat.

      • ckrabat
        jaan. 30, 2017 @ 09:52:50

        @guybrush
        “Samas kui asjaosaliste endi käest küsida, siis tundub, et ikka asi pole päris võrdne. Mul on seega valida, et kas ma liigitan tänapäevase võrdõiguslikkuse hüsteeria valdkonda või katsun tõsiselt võtta. Kaldun pigem selle teise variandi poole.”

        Loomulikult tahavad asjaosalised endale alati rohkem õiguseid saada, olla võrdsematest võrdsemad, kuni selleni välja, et nemad dikteerivad, kuidas on. Selle kirjutas George Orwell Loomade farmis väga hästi lahti, lõpuks ajavad sead endale ülikonnad selga ja kõnnivad kahel jalal või mis juhtus Nõukogude Venemaal, kui partokraatia võttis üle õukonna kombed. Hea näide on ka Simon Wiesenthali keskus, kes alustas igati õilsate eesmärkidega, kuid ei arvestanud faktiga, et isegi natsid, kui nad just ei ole Kuu pimedamal küljel, on surelikud ning mingil hetkel võib sõjakurjategijate leidmisega probleeme tekkida. Ma ei taha küll uskuda, et Lääne demokraatiates makstakse soolistel põhjustel erinevat palka, ajaloos see võis tõesti nii olla, aga jälle küsimus, mis juhtub siis kui ajalugu otsa saab? Feminismusel on sama probleem nagu Wiesenthali keskusel, et kuidas õigustada oma olemasolu? Arvatavassti esineb siiamaani üksikjuhtumeid, kui mingeid õigusi on tõepoolest rikutud, nagu igas eluvaldkonnas, aga neid ei saa üldistada kogu ühiskonna peale. Selles mõttes on need võrdõiguslikud liikumised kontraproduktiivsed ja pilluvad hagu lõkkesse uute “rahvaliikumiste” tarvis, mida viimasel ajal kerkib nagu seeni peale vihma.

      • K_V
        jaan. 30, 2017 @ 21:47:02

        “Ja seadus ei saa kuidagi rahuldavalt sätestada inimeste omavahelist suhtlust, sest keegi ei oska lugeda teiste mõtteid ja öelda, kas konflikt tekkis sellepärast, et ühele ei meeldinud sugu/nahavärv/orientatsioon, või oli tegemist lihtsalt ebameeldiva isiksusega.”

        Ja kohtunikud on ka inimesed, nad ei suuda millegagi tagada kohtupidamise õiglust ja ühetaolisust, kui peavad hindama kellegi solvumise määra ja ühiskonnaohtlikkust ning süüdistatava võimalusi seda solvumist ära hoida. Eriti veel siis, kui väidetav solvaja ja solvunu on indiviidid, solvumine aga identiteedipõhine.
        Ja kui nad siis seaduse sõnale toetumist lootusetuks ürituseks pidama hakates ideoloogiast kohtuotsustele tuge otsima hakkavad, kahtlen ma eriti sügavalt kogu selle arengu õigusriigi, demokraatia, sõnavabaduse piiridesse jäämises.
        Kuigi ma kahtlen ka selles, kas sõnavabaduse riiklikest tagatistest hoolijaid veel palju alles on jäänud.

      • guybrush
        jaan. 31, 2017 @ 04:42:45

        @ckrabat

        “Feminismusel on sama probleem nagu Wiesenthali keskusel, et kuidas õigustada oma olemasolu? Arvatavassti esineb siiamaani üksikjuhtumeid, kui mingeid õigusi on tõepoolest rikutud, nagu igas eluvaldkonnas, aga neid ei saa üldistada kogu ühiskonna peale. Selles mõttes on need võrdõiguslikud liikumised kontraproduktiivsed ja pilluvad hagu lõkkesse uute “rahvaliikumiste” tarvis, mida viimasel ajal kerkib nagu seeni peale vihma.”

        Tegelikult on kolm eri tüüpi soolist palgalõhet: üks on see, kui samal ametikohal saab naine vähem palka kui mees, teine on see, kui töötavate naiste ja meeste keskmine palk on erinev, ja kolmas on see, kui naisel on mingil põhjusel keeruline saada tööle samale ametikohale. Ma ei usu, et esimene on probleem. Teine ka mitte, sest on ajalooliselt välja kujunenud soorollid ja need ei muutu üleöö. Kolmas aga tähendab, et iga tööandja saab vabalt oma peas kaaluda igasugu emaduspuhkusi ja muid tema silmis naistega seonduvaid ‘ebamugavusi’ ja otsustada, et inimene ikka ei sobi. Kas selline asi
        Ma ikkagi ei usu, et enamus feministe on luuludega hüsteerikud või LGBTQ-l pole oma ajaga midagi muud peale hakata, kui teisi oma nõudmistega lolliks ajada. Ma ei leia, et see kuidagi kontraproduktiivne on – osal inimestest on mure ja nad tahaks lahendust. Ma ei leia, et see eriti aitab, kui hoopis teine osa inimestest tuleb ja ütleb, et “kuulge, me siin arvame, et teil ikka ei ole piisavalt tõsine mure, ja üldsegi meid on rohkem järelikult meil on õigus”.
        Kõlab kuidagi nii, et ainult valge hetero vanamees oskab näha ja tunnetada maailma läbi naise või LGBTQ silmade, ja kuna tema sisetunne ütleb, et kõik on OK, siis ei ole probleemi ju. Aga see on mingis mõttes täpselt seesama mull, kus nüüd liberaalset eliiti süüdistatakse olevat. Pada, katel, jne…
        Ma arvan muidu seda ka, et feminismi ja LGBTQ avalikku poolt kujundab praegu pigem see klikimeedia kommentaariumi sopaloopimine, kui tegelikult läbi mõeldud argumendid ja mõistlik debatt. Mingis mõttes ma olen nõus ka nendega, kes ütlevad, et pole mõistlik lõhkuda ajaga kujunenud elukorraldust, aga tihti tuleb sinna järgi kohe mingi sajatamine teemal “homod on perverssus ja feminism hävitab ühiskonna”, mis tahes tahtmata tekitab tunde, et kirjutaja ei ole eriti avatud ratsionaalsusele ja valmis uue info valguses oma tõekspidamisi muutma.

      • guybrush
        jaan. 31, 2017 @ 05:08:47

        @K_V

        “Ja kohtunikud on ka inimesed, nad ei suuda millegagi tagada kohtupidamise õiglust ja ühetaolisust, kui peavad hindama kellegi solvumise määra ja ühiskonnaohtlikkust ning süüdistatava võimalusi seda solvumist ära hoida. Eriti veel siis, kui väidetav solvaja ja solvunu on indiviidid, solvumine aga identiteedipõhine.
        Ja kui nad siis seaduse sõnale toetumist lootusetuks ürituseks pidama hakates ideoloogiast kohtuotsustele tuge otsima hakkavad, kahtlen ma eriti sügavalt kogu selle arengu õigusriigi, demokraatia, sõnavabaduse piiridesse jäämises.
        Kuigi ma kahtlen ka selles, kas sõnavabaduse riiklikest tagatistest hoolijaid veel palju alles on jäänud.”

        Ma arvan, et sa paned siin kohtunikud liiga madalale pulgale. Nii nagu kõik muud võimud – täitev, seadusandev, meedia – on mingis mõttes vastutavad rahva ees, on seda ka kohtud. Ebaõiglus saab lõpuks kehtida ainult nii kaua kui rahvas seda talub.
        Üldiselt vist on ka reegel, et kui kohtunik ei suuda tagada kohtupidamise õiglust, siis seda kohut ei tohiks üldse pidada. Süütuse presumptsioon jne.

        Aga kas sul on mõni näide sellest ka, kuidas siis kohtute kaudu on ebaõiglaselt kedagi karistatud? Ma tõin eelmises postituses kolm, ja ma leian, et ebaõiglust on neis ainult Kaur Kenderi kaasuse puhul.
        Ja mis tähendab identiteedipõhine solvumine? Kas sa tahad sellega vihjata, et on nagu kahte moodi solvumist, tavaline ja identiteedipõhine, ja üks neist on kuidagi vähem väärt? Tundub, et “identiteedipõhine solvumine” tähendab siinkohal seda, et teatud tingimustel saab otsustada, et solvangut tegelikult ei olnud, sõltumata sellest, mida arvab solvatu.

      • K_V
        jaan. 31, 2017 @ 07:39:34

        “Tundub, et “identiteedipõhine solvumine” tähendab siinkohal seda, et teatud tingimustel saab otsustada, et solvangut tegelikult ei olnud, sõltumata sellest, mida arvab solvatu.”

        Kohtud ja kohtupidamine osutuksid solvamisasjades üldse üleliigseteks, kui poleks otsustamise võimalustki. Ja piisaks ainult ennast solvatuks nimetaja arvamusest.

      • guybrush
        jaan. 31, 2017 @ 08:44:48

        @K_V

        “Kohtud ja kohtupidamine osutuksid solvamisasjades üldse üleliigseteks, kui poleks otsustamise võimalustki. Ja piisaks ainult ennast solvatuks nimetaja arvamusest.”

        Nii, tuleme nüüd siis tagasi psüühilise vägivalla juurde. Mida tuleks ette võtta inimestega, kes teisi solvavad, verbaalselt ahistavad, ja keda ei huvita mingid viisakusnormid ega üldine avalik arvamus? Kas teist inimest laimata ja solvata peab siis karistamatult saama? Sest solvatu – olgu siis õigusega solvunud või mitte – ei saa ju siis mitte midagi selles osas teha, eriti kui teda solvatakse kui vähemust.
        Mulle ei jõua kohale, kuidas saab kaitsta teiste inimeste tahtlikku solvamist ja mingi tõepõhjata ajalooversiooni (s.t. vale) levitamist sõnavabadusega. Sul on valgustusest mingi väga vildakas ja erapoolik arusaam.

      • ckrabat
        jaan. 31, 2017 @ 09:16:37

        Kui varasemalt peksti teatud ringkondades põhiliselt liberalismust, siis viimasel ajal on ka strukturalismus ja postmodernismus kannahoope tunda saanud, kuna nad lubavad tõdede paljusust. Kellelgi ei saa keelata vale uskumist põhjusel, et see vale on ilus. Kui tõepoolest meeldib lapik maakera, las siis usub pealegi, nagu ei saa kellelgi keelata uskumast jõuluvanasid ja päkapikke. Jamaks läheb siis, kui seda valet hakatakse ainuõige tõe pähe teistele vägivaldselt peale suruma, kui selle vale uskumise tõttu kannatavad teised. Samuti tuleb eristada valet laimust, kui kellelegi omistatakse seisukohti, mida see pole öelnud ning see ei ole tulnud mitte puudulikust arusaamisest, vaid neid sihtotstarbeliselt valedena esitades – siinkohal on hea näide Kenderi juhtum, keda süüdistatakse pornograafia levitamises, mida tal ilmselgelt kavas ei olnud (isegi kui see üllitis klassifitseerida pornograafilisena), st et süüdistus põhineb sihtotstarbelisel valel.

      • guybrush
        jaan. 31, 2017 @ 12:14:48

        @ckrabat

        Eks see on ju iidvana traditsioon, oma uskude ja uskumuste teistele jõuga ja vähem jõuga peale surumine. Nüüd on mitmelt poolt kosta, et kooliharidus olla kultuurimarksistlik-liberalistlik ajupesu, ja see tuleks lausa ära kaotada. Kuskil kommentaariumis öeldi selle kohta hästi: kõik see anti-intellektuaalsus ja ülikoolide/liberaalide/postmodernistide/jne. peksmine on lihtsalt sümptom sellest, et osad inimesed ei suuda kanda inimeseks olemise koormat. Nad üritavad pidevalt rõhuda mingile kainele talupojamõistusele või “common sense”-le (mis tegelikult pole ei “common”-ühine ega “sense”-mõistlik), ja lõppeesmärk tundub olevat mingi idülliline maailm, kus ahistavaid seadusi pole, kuid vastastikuse mõistmise abil püsib kord majas (ja makse maksma ei pea). Mul ei oleks midagi selle vastu, kui nii mõtlevad inimesed võtaks ennast siis kokku ja kobiks kuskile oma utoopiat ehitama, aga paraku nad on siinsamas ja soovivad mingil põhjusel olemasolevat enda tahte järgi koost lammutada.

      • ckrabat
        jaan. 31, 2017 @ 15:02:59

        “et osad inimesed ei suuda kanda inimeseks olemise koormat.”

        😀
        See on väga hea, puhas stultoloogia, nüüd võiks jahuda pikalt ja laialt, kuidas peab erinevate liikide vahel vahet tegema :D.
        Burksiputkade kultuuri manifestil pole midagi häda, kui see kehtib ainult sihtgrupile, aga probleem tekib siis, kui nõutakse ka teistelt liikidelt peale homo hamburgerise manifesti nõuete täitmist, mis ongi kõikidele utopistidele ajaloo jooksul saatuslikuks saanud. Teisest küljest ei saa aga neilt liikidelt, kes kooliharidust eiravad, nõuda selle kohustuslikuks muutmist, neile ilmselt ongi kolmeastmeline elukool parim võimalik lahendus.

  5. personainfieri
    jaan. 21, 2017 @ 18:19:26

    DELFI VIDEO: Mikser: ei saa eitada, et välisriikide ajakirjandus on sõjateemade käsitlemisel kohati pealiskaudne ja sensatsioonihimuline
    http://www.delfi.ee/news/paevauudised/eesti/delfi-video-mikser-ei-saa-eitada-et-valisriikide-ajakirjandus-on-sojateemade-kasitlemisel-kohati-pealiskaudne-ja-sensatsioonihimuline?id=76956426
    Käisin mõned päevad ringi koos välisajakirjanikega, et kuulda, mida nad mõtlevad, mida teavad, mida tahavad. Väljakooruv pilt on lihtne ja selge.Keegi ei tule Eestisse fakte ega tõendeid otsima. Lood on kõigil juba peas valmis (loomulikult Eestist, Venemaast ja sõjast). Loogiline, sest keegi ei sõida maailma teise otsa ehku peale. Londoni, New Yorgi ja Pariisi toimetuse koosolekutel on teemad heaks kiidetud, raamatupidajad on eelarve üle vaadanud ja alles siis hakkab sõit Eesti poole pihta. Üks itaallasest teleajakirjanik tunnistab, et oli juba mitu kuud mõelnud teha midagi Balti riikidest, julgeolekust, Putinist ja Trumpist ning lõpuks suutnud toimetuse (mida krõbedam story, seda parem) ära veenda”.

    Vasta

  6. personainfieri
    jaan. 21, 2017 @ 21:18:05

    Mingi osa reptiilidest ennustab aga Trumpile kadu

    George Soros calls Trump a ‘would-be dictator’ who ’is going to fail’
    https://www.yahoo.com/finance/news/george-soros-calls-trump-dictator-202225118.html
    “I have described him as an impostor and a con man and a would-be dictator,” Soros said. “But he’s only a would-be dictator because I’m confident that the Constitution and the institutions of the United States are strong enough. … He would be a dictator if he could get away with it, but he won’t be able to.”
    “Uncertainty is the enemy of long-term investment,” Soros said. “I don’t think the markets are going to do very well. Right now they are still celebrating. But when reality comes in,” his bets against the market “will prevail.”
    Soros said Trump will act as a divisive figure because “anyone who disagrees with him is not really part of the people.”
    “It is impossible to predict exactly how Trump is going to act, because he hasn’t actually thought it through,” Soros said. “He didn’t expect to win. He was surprised. He was engaged in building his brand and improving it by his success in attracting crowds. It was really only when he got elected that he started to seriously think whatever he is going to do.”

    Vasta

  7. Mad
    jaan. 21, 2017 @ 21:50:05

    Hihii, Trump käitub nagu tõeline eestlane:))
    Eks ole ju meie rahvuslik mantra olnud alati, et – miks peame meie teisi aitama?! Meil endalgi probleeme küllalt!

    Vasta

  8. personainfieri
    jaan. 21, 2017 @ 23:35:22

    John McCain on Supporting Rex Tillerson: When Pigs Fly
    http://www.usnews.com/news/politics/articles/2017-01-04/john-mccain-on-supporting-rex-tillerson-when-pigs-fly
    As Rex Tillerson, formerly the CEO of Exxon Mobil, made the rounds on Capitol Hill on Wednesday, Sen. John McCain made it clear he would not be supporting Tillerson’s nomination to become the nation’s top diplomat. Reporters asked the Arizona Republican if there was a “realistic scenario” in which he could support Tillerson’s nomination. “Sure,” McCain replied. “There’s also a realistic scenario that pigs fly.” Fellow Republicans Sen. Lindsey Graham of South Carolina, a close ally of McCain’s, and Marco Rubio of Florida have been similarly skeptical of Tillerson’s nomination because of his relationship with Russia and President Vladimir Putin.

    Vasta

  9. ckrabat
    jaan. 22, 2017 @ 12:19:19

    Trumpi “This American carnage stops right here and stops right now.”

    Selline messianistlik lubadus pole iseenesest midagi uut, seda on lubanud pea kõik USA presidendid, kuid Trumpi puhul kardetakse, et ta hakkab muudatusi ka ellu viima – ta on ette ennustamatu ja seda peetakse poliitikute juures miinuseks.

    Vasta

    • huviline
      jaan. 22, 2017 @ 13:08:20

      Kui “ei ole midagi uut siin päikese all”, siis ette-ennustamatu ehk kesk-pikas perspektiivis, aga lähinädala ja kaug-pikas perspektiivis ennustatav.

      Igatahes mitte rohkem ennustamatu kui “the markets” ehk turud Sorose arvates või lähinädala ilm Talvi Paljaku arvates, tuginedes kõikidele arvestatavatele ilmamudelitele.

      Tõenäoliselt on Trump institutsioonidele vastav juba vähem kui aasta möödudes. USA sisepoliitikas ei muutu tavad ega tsiviilõiguslik traditsioon presidendi õigustandvatele aktidele vaatamata linnutiivul, nagu iga riigi poliitikas, ka väga kauge perspektiivi vaates, isegi mitte linnulennult vaates.

      Kui Trump alustab sõitu NY, siis Key Westi on ikka väga pikk maa!

      Vasta

  10. ckrabat
    jaan. 22, 2017 @ 17:45:20

    Inside President Trump’s confirmation-hearing war rooms
    https://www.yahoo.com/news/inside-president-trumps-confirmation-hearing-war-rooms-201514205.html
    “Eric Ueland, a guru of all things Capitol Hill, and Christine Ciccone, who served as a special assistant to former President George W. Bush, were charged with preparing nominees to testify before and answer questions from U.S. senators and ultimately get confirmed,” the transition official said. “Ueland and Ciccone recruited a team of more than 90 volunteers, affectionately referred to as ‘sherpas,’ to help each nominee climb Capitol Hill.”

    Vasta

  11. ckrabat
    jaan. 22, 2017 @ 21:27:26

    Donald Trump believed to be direct descendant of Rurik the Viking who established Russian state
    http://www.dailymail.co.uk/news/article-3934470/Donald-Trump-believed-direct-descendant-Rurik-Viking-established-Russian-state.html
    Mr Nilogov believes Mr Trump descends over the course of 35, 36 or 38 generations from the ninth century ruler, Rurik, via three distinct female lines.
    Whilst blog Face to Face claimed that Trump’s Viking links came from his mother.
    As Mail Online has previously reported Mary Anne Trump, born Mary Anne MacLeod, was a Scottish immigrant, hailed from the highlander Clan MacLeod on the Isle of Lewis.
    Мейк Русь грейт эген!!

    Vasta

  12. ckrabat
    jaan. 22, 2017 @ 21:35:52

    It “just seemed like the logical last stop before hitting bottom,” Dan Greaney recalls.
    http://www.hollywoodreporter.com/live-feed/simpsons-writer-who-predicted-trump-876295
    “The important thing is that Lisa comes into the presidency when America is on the ropes, and that is the condition left by the Trump presidency,” Greaney tells THR. “What we needed was for Lisa to have problems that were beyond her fixing, that everything went as bad as it possibly could, and that’s why we had Trump be president before her.”

    Vasta

  13. ckrabat
    jaan. 23, 2017 @ 19:48:06

    Uue presidendi esimesed otsused. Trump otsustas lõpetada osaluse Trans-Pacific Partnership kaubanduskokkuleppes.
    http://www.bbc.com/news/world-us-canada-38721056
    Lisaks otsustas ta lõpetada rahvusvaheliste firmade ning fondide toetamise, mis toetavad aborte ehk “global gage rule”
    http://thehill.com/policy/healthcare/abortion/315652-trump-signs-executive-order-reinstating-global-gag-rule-on
    ning külmutas tööjõu värbamise föderaalsetele ametikohtadele (v.a. sõjaväelised ametikohad).
    https://www.yahoo.com/news/white-house-falsely-claims-recent-dramatic-expansion-of-the-federal-workforce-192109239.html
    Trump rääkis telefoni teel Benjamin Netanyahuga. Ta on lubanud USA saatkonna Iisraelis Tel Avivist Jeruusalemma kolida.

    Vasta

  14. ckrabat
    jaan. 24, 2017 @ 07:49:44

    Senati hääletused https://www.senate.gov/legislative/votes.htm:
    James Mattis 98:1 (vastu Gillibrand D-NY)
    John F. Kelly 88:11 (vastu Blumenthal D-CT, Booker D-NJ, Cortez Masto D-NV, Gillibrand D-NY, Harris D-CA, Heinrich D-NM, Merkley D-OR, Udall D-NM, Van Hollen D-MD, Warren D-MA, Wyden D-OR)
    Mike Pompeo 66:32 (vastu Baldwin D-WI, Bennet D-CO, Booker D-NJ, Brown D-OH, Cantwell D-WA, Cardin D-MD, Carper D-DE, Casey D-PA, Coons D-DE, Cortez Masto D-NV, Duckworth D-IL, Durbin D-IL, Franken D-MN, Gillibrand D-NY, Harris D-CA, Heinrich D-NM, Hirono D-HI, Leahy D-VT, Markey D-MA, Menendez D-NJ, Merkley D-OR, Murray D-WA, Nelson D-FL, Paul R-KY, Peters D-MI, Sanders I-VT, Stabenow D-MI, Tester D-MT, Udall D-NM, Van Hollen D-MD, Warren D-MA, Wyden D-OR)
    Nikki Haley: 96:4 (vastu Coons D-DE, Heinrich D-NM, Sanders – IVT, Udall D-NM)

    Vasta

  15. ckrabat
    jaan. 24, 2017 @ 20:53:54

    Vasta

  16. ckrabat
    jaan. 24, 2017 @ 20:54:38

    Vasta

  17. ckrabat
    jaan. 25, 2017 @ 21:35:58

    Vasta

  18. ckrabat
    jaan. 25, 2017 @ 21:42:30

    Vasta

  19. ckrabat
    jaan. 26, 2017 @ 08:43:04

    Donald Trumpi järjekordsed initsiatiivid:
    1. Ehitada müür Mehhiko piirile
    2. Karmistada viisapoliitikat islamimaade vastu Ameerika Ühendriikidesse sisenemisel
    3. Vähendada põgenike vastuvõttu
    4. Jätkasta Guantanamo vangla ja teiste sarnaste kinnipidamiskohtade tegevust
    5. Tunnistada Islami Vennaskond terroristlikuks organisatsiooniks

    Vasta

  20. ckrabat
    jaan. 26, 2017 @ 19:33:13

    Mehhiko president Enrique Pena Nieto tühistas visiidi Ameerika Ühendriikidesse
    https://www.bloomberg.com/politics/articles/2017-01-26/mexico-s-president-cancels-u-s-visit-as-trump-feud-deepens

    Vasta

  21. ckrabat
    jaan. 26, 2017 @ 22:20:42

    Rand Paul just introduced his Obamacare Replacement Act
    https://www.yahoo.com/finance/news/rand-paul-just-introduced-obamacare-175250810.html
    Sen. Rand Paul introduced the Obamacare Replacement Act on Wednesday.
    The bill would remove parts of the Affordable Care Act, including the individual mandate and minimum standards for care. It would also provide a two-year window for people with preexisting conditions to sign up for care.
    It also includes new provisions such as an expanded ability for insurers to sell plans in multiple states and a $5,000 tax credit that people can put toward a health savings account.
    Sen. Rand Paul, the libertarian-leaning Republican and onetime presidential candidate, introduced his version of a replacement for the Affordable Care Act, better known as Obamacare.

    Vasta

  22. guybrush
    jaan. 27, 2017 @ 07:27:26

    Üks veidi õõvastav vaatenurk nii Trumpi kui Brexiti kampaaniatele näib viitavat sellele, et käitumispsühholoogia uusimat sõna on võimalik pahaaimamatu rahva kallal juba päris efektiivselt rakendada: https://antidotezine.com/2017/01/22/trump-knows-you/

    “Trump’s conspicuous contradictions and his oft-criticized habit of staking out multiple positions on a single issue result in a gigantic number of resulting messaging options that creates a huge advantage for a firm like Cambridge Analytica: for every voter, a different message. Mathematician Cathy O’Neil had already observed in August that “Trump is like a machine learning algorithm” that adjusts to public reactions. “Pretty much every message that Trump put out was data-driven,” Alexander Nix explained to Das Magazin. On the day of the third presidential debate between Trump and Clinton, Trump’s team blasted out 175,000 distinct test variations on his arguments, mostly via Facebook. The messages varied mostly in their microscopic details, in order to communicate optimally with their recipients: different titles, colors, subtitles, with different images or videos. The granularity of this message tailoring digs all the way down to tiny target groups, Nix told Das Magazin. “We can target specific towns or apartment buildings. Even individual people.””

    Vasta

    • ckrabat
      jaan. 31, 2017 @ 22:30:02

      No näiteks viimased immigratsioonivastased otsused on pälvinud meedias valdavalt hukkamõistu, aga rahvas enamuses toetab. Meedia on muidugi väga palju teinud usaldusväärsuse kaotamiseks, võib öelda, et omad vitsad peksavad.

      Vasta

      • K_V
        veebr. 01, 2017 @ 08:07:32

        Kunagi ennemuistsel ajal, kui USA meedias avaldati uudis “tulnukad ründavad”, siis vist keegi midagi isegi häbenes pärast? Hiljem pole selleks enam õieti aega ega tahtmist jäänud.

  23. ckrabat
    jaan. 27, 2017 @ 12:35:10

    Vähem möla, pikem samm

    Trump Strategist Stephen Bannon Says Media Should ‘Keep Its Mouth Shut’

    “The media should be embarrassed and humiliated and keep its mouth shut and just listen for a while,” Mr. Bannon said in an interview on Wednesday. “I want you to quote this,” Mr. Bannon added. “The media here is the opposition party. They don’t understand this country. They still do not understand why Donald Trump is the president of the United States.”

    Vasta

    • Aqualung
      jaan. 27, 2017 @ 17:03:57

      Täitsamees see Bannon. Et Trumpi käitumine üdini vaenuliku antiamerkanistliku meediaga ainuõige on, see on niigi siililegi selge. Aga et Bannon tõepoolest marsib Sulzbergerite hurtsikusse, lööb jalaga buduaariukse hingedelt maha ja saadab nad sõnaselgelt kuradile, seda igati loogilist, intellektuaalselt sügavasti põhjendet käiku REAALSUSES näha, vaat seee on omaette kogemus! Nagu öeldakse: Vow. Just vow. I can’t even… Võtab kokutama, ausalt … jüsku Jõulude teine tulemine… või Kalevipoja … Siiamaani vangutan hämmeldunud vaimustuses pääd…

      Tõesti-tõesti: virtuaalne lohe, kuitahes võimas ja võitmatu see vaguraks dresseeritud massidele ka ei tunduks, kärvab lihtsalt sellest kui talle saba peale sülitada.

      Vasta

  24. ckrabat
    jaan. 27, 2017 @ 22:02:09

    Trump, May Press Conference Key Highlights
    http://www.zerohedge.com/news/2017-01-27/reagan-thatcher-20-president-trump-uk-pm-may-joint-press-conference-live-feed
    NATO: May said Trump told her that “he is 100% committed to NATO”
    A stab at globalism and veiled praise for populism: “A free and independent Britain is a blessing to the world.” May said both governments would “work for ordinary people” and hoped to achieve “progress for workers”
    Torture: “There goes that relationship” Trump joked when pressed by the BBC’s Laura Kuenssberg on torture, but he reaffirmed that he’d adhere to the recommendations of Sec. Mattis even if he personally believes in the efficacy of torture.
    A reciprocal visit: May announced that Trump has accepted an invitation to visit the U.K. later this year.
    Mexican trade relations: Trump says that May has “other things to worry about” than U.S.-Mexican relations; May passed on commenting. Trump said “Mexico has out negotiated the US and beat us to a pulp. They made us look foolish.” Also Trump pointed gave some specifics about his phone call with Peno Nieta held earlier and discussed here.
    Brexit: Trump did not miss the change to mention Turnberry, his golf course in Scotland, where he was when he predicted Brexit would take place. He also said Brexit is a wonderful thing, and would be a “tremendous asset” for the UK.
    U.S.-U.K. trade deal
    Trump has said that he wants a trade agreement between the United States and Britain “very quickly,” and May has expressed a similar eagerness to forge a deal. But the United Kingdom must complete negotiations to leave the European Union before it can sign any new trade agreements. That process is expected to begin in March and could take upward of two years to complete. The U.S. and the U.K. can hold discussions and lay the groundwork parallel to the Brexit process so they are prepared to move quickly. May has said in recent days that she wants the relationship between the United Kingdom and the EU to remain strong. “I’m confident we can look at areas even in advance of being able to sign a formal trade deal,” she said, according to media reports.
    U.S.-U.K. trade deal
    Trump has said that he wants a trade agreement between the United States and Britain “very quickly,” and May has expressed a similar eagerness to forge a deal. But the United Kingdom must complete negotiations to leave the European Union before it can sign any new trade agreements. That process is expected to begin in March and could take upward of two years to complete. The U.S. and the U.K. can hold discussions and lay the groundwork parallel to the Brexit process so they are prepared to move quickly. May has said in recent days that she wants the relationship between the United Kingdom and the EU to remain strong. “I’m confident we can look at areas even in advance of being able to sign a formal trade deal,” she said, according to media reports.
    The future of NATO
    The long-standing alliance is a top priority for May, who is expected to challenge Trump over his lack of support for the 28-member treaty. Trump sent mixed messages in a recent interview with two European publications — The Times of London and Bild, a German newspaper — calling NATO “obsolete” while at the same time saying the alliance “is very important to me.” The president has criticized members for failing to pay their bills and leaving the United States holding the check. But newly confirmed Secretary of Defense James Mattis pledged during his confirmation hearing to “maintain the strongest possible relationship with NATO.” NATO leaders will meet for a major summit in Belgium this summer. Whether Trump will choose to attend remains to be seen, but his decision either way will send a strong message throughout the world. For her part, May argues that NATO must “evolve to be able to effectively counter the biggest threats of the day, in particular terrorism and cyberattacks.” So expect the British prime minister to not only try to clear up any confusion about where Trump stands but to work to win his support for keeping NATO running at full speed. During her remarks to congressional Republicans, May said, “America’s leadership role in NATO, supported by Britain, must be the central element around which the alliance is built.”
    The battle against terrorism
    Trump made defeating the ISIS and fighting terrorism a central tenet of his campaign. May told congressional Republicans on Thursday that she joins the U.S. in its “determination to take on and defeat Daesh and the ideology of Islamic extremism that inspires them and many other terrorist groups in the world today,” using another name for ISIS. “It is in both our national interests to do so.” She said it would require intelligence gathering and “military might” to defeat ISIS. “But it also demands a wider effort because one of the lessons of fighting terrorism in the last 15 years or so is that yes, killing terrorists can save innocent lives, but until we kill the idea that drives them, the ideology, we will always have to live with this threat.” In that vein, May is expected to challenge Trump over his widely condemned remarks that the U.S. would consider renewing the use of torture to gather intelligence. During her trip to the U.S., May told reporters: “We condemn torture and my view on that won’t change, whether I am talking to you or talking to the president.” Top congressional lawmakers have said that they don’t support the legalization of waterboarding or other methods.
    Conflict in Syria
    May said that defeating ISIS hinges on a “secure a political solution in Syria and challenging the alliance between the Syrian regime and its backers in Tehran.” “We must employ all of the diplomatic means at our disposal,” May told Republican lawmakers. But the situation in Syria, and the two countries’ approach, is in flux. U.K. Foreign Secretary Boris Johnson said Thursday that Syrian leader Bashar Assad could remain in power if a peace accord is reached, a big shift from the previous demand that he step down. And Trump has signaled a willingness to work more closely with Russia, which is backing Assad’s regime. Johnson said the U.K. needs to get a clearer picture on where the U.S. stands. “We need to understand exactly where the White House is coming from,” Johnson said on the eve of the Trump-May meeting. “We need to understand how they see the end game here and we need to help shape that conversation.” Trump is suspending new visas for Syrians and asking the Pentagon and State Department to craft a plan for setting up safe zones for civilians inside war-torn Syria, a move that Russian officials on Thursday said should be thoroughly evaluated. The Obama administration previously had ruled out the move.
    Relations with Russia
    Trump has spoken warmly about Russian President Vladimir Putin, a position that has created unease in the U.S. and around the world. The new president has said he hopes to make a deal with Putin to reduce nuclear weapons stockpiles that would ease tensions and lead to the lifting of economic sanctions against Moscow. But May warned on Thursday that when it comes to Russia and talks with Putin, her advice is to “engage but beware.” “There is nothing inevitable about conflict between Russia and the West,” she told lawmakers. “And nothing unavoidable about retreating to the days of the Cold War.” “But we should engage with Russia from a position of strength. And we should build the relationships, systems and processes that make cooperation more likely than conflict — and that, particularly after the illegal annexation of Crimea, give assurance to Russia’s neighboring states that their security is not in question,” she said.

    Vasta

  25. ckrabat
    jaan. 28, 2017 @ 10:06:29

    ORWELL’S “1984” AND TRUMP’S AMERICA
    http://www.newyorker.com/news/daily-comment/orwells-1984-and-trumps-america
    An unbidden apology rises to the lips, as Orwell’s book duly climbs high in the Amazon rankings: it was far better and smarter than good times past allowed us to think. What it took, of course, to change this view was the Presidency of Donald Trump. Because the single most striking thing about his matchlessly strange first week is how primitive, atavistic, and uncomplicatedly brutal Trump’s brand of authoritarianism is turning out to be. We have to go back to “1984” because, in effect, we have to go back to 1948 to get the flavor.

    There is nothing subtle about Trump’s behavior. He lies, he repeats the lie, and his listeners either cower in fear, stammer in disbelief, or try to see how they can turn the lie to their own benefit. Every continental wiseguy, from Žižek to Baudrillard, insisted that when they pulled the full totalitarian wool over our eyes next time, we wouldn’t even know it was happening. Not a bit of it. Trump’s lies, and his urge to tell them, are pure Big Brother crude, however oafish their articulation. They are not postmodern traps and temptations; they are primitive schoolyard taunts and threats.

    The blind, blatant disregard for truth is offered without even the sugar-façade of sweetness of temper or equableness or entertainment—offered not with a sheen of condescending consensus but in an ancient tone of rage, vanity, and vengeance. Trump is pure raging authoritarian id.

    Vasta

  26. ckrabat
    jaan. 28, 2017 @ 14:11:45

    Trumpi seiklusrikkad seitse päeva presidendina
    http://maailm.postimees.ee/3994351/trumpi-seiklusrikkad-seitse-paeeva-presidendina?utm_source
    20.01 Nimetati ametisse ja tühistas Obamacare’i
    21.01 Vihastas välja endise CIA juhi John Brennani ja süüdistas meediat valetamises
    22.01 Trump ja alternatiivne tõde
    23.01 Lahkus TPPst, lõpetas abortide rahastamise ja tekitas pingeid suhetes Hiinaga
    24.01 Piiras meediasuhtlust
    25.01 Trump, Mehhiko müür ja valimispettus
    26.01 Algatas konflikti mehhiklastega
    27.01 Trump leppis kokku telefonikõne Venemaa presidendi Vladimir Putiniga. Kohtub Suurbritannia peaministri Theresa Mayga. Trumpi valitsus hoiatas riigiametnikke Kongressiga suhtlemise eest kuni järgmise nädala lõpuni.

    Vasta

  27. Jolli
    jaan. 28, 2017 @ 15:09:58

    “USA president Donald Trump allkirjastas reedel määruse, mida nimetas ise armee uuesti ülesehitamiseks ning lubas sõjaväele uusi lennukeid, sõjalaevu ja suuremate ressursside eraldamist.
    /…/
    Telefonivestluses oldi üksmeelel “NATO olulises ja kestvas tähtsuses nii Euroopa kui ka Põhja-Ameerika julgeolekule”, teatas Stoltenbergi büroo teisipäeval. “Stoltenberg ja Mattis kinnitasid soovi jätkata koostööd alliansi tugevdamiseks, sealhulgas sõjaliste kulutuste suurendamiseks ja terrorismivastase võitluse tõhustamiseks”.”

    http://maailm.postimees.ee/3995307/trump-allkirjastas-kaesu-armee-uuesti-uelesehitamiseks?

    Meile ainult hea. Tugev Ameerika hoiab putinoidid Euroopast eemal.

    Vasta

  28. ckrabat
    jaan. 29, 2017 @ 08:02:59

    Telefonikõne pidanud Trump ja Putin sanktsioonide küsimust ei arutanud
    http://uudised.err.ee/v/valismaa/77a0c796-8aea-4f66-884d-f38017e192c7/telefonikone-pidanud-trump-ja-putin-sanktsioonide-kusimust-ei-arutanud
    “Positiivne kõne on märkimisväärne algus remonti vajavatele Ühendriikide ja Venemaa suhete parandamisele,” seisab Valge Maja avalduses. “Nii president Trump kui ka president Putin loodavad, et pärast tänast kõnet suudavad mõlemad pooled liikuda kiiresti terrorismi ja muude vastastikkust muret tekitavate küsimustega tegelemises.”

    Vasta

  29. ckrabat
    jaan. 29, 2017 @ 08:39:25

    Vasta

  30. ckrabat
    jaan. 29, 2017 @ 21:08:16

    Great negotiator Donald Trump vs Enrique Pena Nieto

    Vasta

  31. ckrabat
    jaan. 30, 2017 @ 12:02:14

    Päris huvitav arutelu võimalike Ülemkohtu kandidaatide kohta, kelle šansse saada nimetatud hinnatakse praegu 1) Thomas Hardiman, 2) Neil Gorsuch, 3) Wuilliam Pryor
    https://www.bloomberg.com/view/articles/2017-01-29/scalia-s-replacement-won-t-be-quite-so-originalist?cmpid=yhoo.headline&yptr=yahoo

    Vasta

  32. ckrabat
    jaan. 30, 2017 @ 15:00:03

    Tähelepanek: Valmib Trumpist inspireeritud ulmepõnevik
    http://m.epl.delfi.ee/article.php?id=77035546
    Filmi tegevus toimub sünges tulevikus, kus Trumpi-sarnane president on viinud USA pankroti äärele ja pärast seda, kui Hiina on hakanud USA-lt võlgu sisse nõudma, on paljud ameeriklased sunnitud emigreeruma Hiinasse, et seal tööd leida. Hiina miljardär palkab endise Ameerika eriväelase, et leida oma kadunud tütar.
    Guardiani lugu
    https://www.theguardian.com/lifeandstyle/lostinshowbiz/2017/jan/26/how-hollywood-deal-with-trump-dystopia-enter-michael-bay-sci-fi

    Vasta

  33. ckrabat
    jaan. 31, 2017 @ 15:59:10

    Vasta

  34. ckrabat
    veebr. 01, 2017 @ 16:06:16

    National Security Adviser Michael Flynn is reportedly getting on Trump’s nerves
    http://theweek.com/speedreads/676825/national-security-adviser-michael-flynn-reportedly-getting-trumps-nerves

    Vasta

  35. ckrabat
    veebr. 01, 2017 @ 16:24:03

    Senat otsustas kinnitada transpordiministriks Elaine Chao häältega 93:6 (vastu Booker D-NJ, Gillibrand D-NY, Merkley D-OR, Schumer D-NY, Warren D-MA, Sanders I-VT).
    Rex Tillersoni ülekuulamine otsustati lõpetada häältega 56:43 (põhiliselt partei liine pidi, poolt olid lisaks vabariiklastele Heitkamp D-ND, Manchin D-WV, Warner D-VA, King I-ME).

    Vasta

  36. ckrabat
    veebr. 01, 2017 @ 16:40:32

    Trumpi valik Ülemkohtusse on Neil Gorsuch (49), Colorado föderaalse apellatsioonikohtu kohtunik, keda peeti kolmest kandidaadist kõige intellektuaalsemaks. Gorsuch on vaadetelt originalist – Põhiseaduse algse fundamentalistliku tõlgenduse pooldaja. Kolmest konservatiivsest kandidaadist peetakse teda siiski teistest mõnevõrra mõõdukamaks ja kompromissialtimaks.
    https://www.washingtonpost.com/politics/trump-picks-colo-appeals-court-judge-neil-gorsuch-for-supreme-court/2017/01/31/2b08a226-e55e-11e6-a547-5fb9411d332c_story.html?utm_term=.28f4c6cb31df

    Vasta

  37. ckrabat
    veebr. 01, 2017 @ 22:19:11

    Rex Tillerson kinnitati välisministrina ametisse Riigidepartemangus häältevahekorraga 56:43, teda toetasid kõik vabariiklased + Heitkamp D-ND, Manchin D-WV, Warner D-VA, King I-ME. Senaator Coons D-DE ei hääletanud.

    Vasta

  38. ckrabat
    veebr. 04, 2017 @ 10:34:56

    Vasta

  39. ckrabat
    veebr. 04, 2017 @ 10:37:08

    Vasta

  40. ckrabat
    veebr. 05, 2017 @ 11:34:50

    Maaväeministri kandidaaat Vincent Viola on teine planeeritav kõrge ametiisik Trumpi administratsioonis, kes võttis oma kandidatuuri tagasi (peale kommunikatsioonidirektoriks pakutud Jason Milleri).
    https://www.bloomberg.com/news/articles/2017-02-04/vincent-viola-said-to-withdraw-as-secretary-of-army-nominee

    Vasta

  41. ckrabat
    veebr. 06, 2017 @ 09:37:10

    Stephen Bannon, the real radical in the White House
    http://theweek.com/articles/677165/stephen-bannon-real-radical-white-house
    Bannon has received a lot of press attention since mid-August, when he stepped down as executive chair of Breitbart News to become Donald Trump’s campaign chief. That attention intensified as he helped guide the campaign to its implausible victory and got himself named a senior adviser to the incoming president. Now in the early days of the Trump administration, the focus on Bannon has become relentless, with his influence on the president’s most controversial policies obvious to all, and the president’s faith in his counselor’s judgment verified by the highly unusual decision to have him appointed to the “principals’ committee” of the National Security Council, a position usually reserved for generals.

    Liberal democratic government encourages and rewards cooperation and consensus-building. Governing requires following settled laws, informal rules, and a range of unspoken norms. It’s slow, tedious, involving incremental advances and frequent setbacks in whichever direction the party holding the preponderance of the power at any given moment aims to move the ship of state. When elections come around, partisans thrust and parry, seeking advantage and deflecting attacks, but for the most part the competing sides propose and seek to enact steady forward movement toward reaching their goals.

    Radical anti-liberal traditions of political engagement operate very differently. They aim to enact dramatic change — the kind that can only be accomplished by breaking sharply from established laws, rules, and norms. That kind of change invariably provokes a backlash — strident verbal denunciations by politicians and journalists, parliamentary maneuvers, street protests, bureaucratic opposition. According to the standards of “normal” politics, this resistance would be considered a bad thing, a setback, the rise of an intransigent opposition standing in the way of success. But for a radical, it may not be this at all. For a skilled practitioner of dialectical engagement, the rise of a radicalized opposition may even be viewed as an opportunity to advance further and faster toward predetermined goals.

    Vasta

  42. ckrabat
    veebr. 07, 2017 @ 22:20:03

    Elizabeth Prince (Betsy) DeVos kinnitati haridusministriks häältevahekorra 50:50 juures, kus otsustavakssai asepresident Mike Pence’i hääl. Ühendriikide ajaloos juhtus nii esimest korda. https://www.senate.gov/legislative/votes.htm
    DeVosi vastu olid kõik demokraadid ja sõltumatud ning lisaks veel vabariiklikud senaatorid Lisa Murkowski ja Suzanne Collins.
    Pence Breaks Senate Tie to Confirm DeVos as Education Secretary
    https://www.bloomberg.com/politics/articles/2017-02-07/pence-set-to-break-senate-tie-on-devos-vote-to-head-education
    Tuliseks läheb ilmselt ka Jeff Sessionsi, Steven Mnuchini ja Tom Price’i kandidatuuridega.

    Vasta

  43. ckrabat
    veebr. 09, 2017 @ 09:49:43

    Jeff Sessions kinnitati justiitsministri ametisse häältega 52:47, lisaks kõigile vabariiklastele hääletas tema poolt demokraat Joe Manchin Lääne-Virginiast. Sessionsi koha Senatis sai senine Alabama peaprokurör Luther Johnson Strange.

    Vasta

    • ckrabat
      veebr. 10, 2017 @ 19:00:20

      Tom Price kinnitati tervishoiuministriks partei liini pidi kulgenud hääletusega 52:47.

      Vasta

    • personainfieri
      veebr. 14, 2017 @ 22:22:30

      Ametisse kinnitati:
      Rahandusminister Steve Mnuchin (häältega 53:47), lisaks vabariiklastele poolt Joe Manchin
      Veteranide minister David Shulkin (100:0)
      Väikeettevõtluse ameti juht Linda McMahon (81:19)
      Office of Management and Budget juht Mick Mulvaney(51:49), lisaks demokraatidele vastu John McCain

      Vasta

      • personainfieri
        veebr. 20, 2017 @ 17:16:50

        Keskkonnaameti juht Scott Pruitt kinnitati ametisse häältega 52:46, poolt demokraadid Heitkamp (ND) ja Manchin (WV), vastu vabariiklane Collins (ME). Donnelly (D-IN) ja McCain (R-AZ) ei hääletanud.

      • personainfieri
        veebr. 28, 2017 @ 06:43:36

        Wilbur Ross kinnitati kaubandusministriks häältega 73:27. Tema poolt hääletas lisaks vabariiklastele veel 21 demokraati.

  44. ckrabat
    veebr. 10, 2017 @ 00:14:52

    Huvitavat Trumpi telefonikõnest Putinile
    Exclusive: In call with Putin, Trump denounced Obama-era nuclear arms treaty – sources
    https://www.yahoo.com/news/exclusive-call-putin-trump-denounced-obama-era-nuclear-171036908.html
    When Putin raised the possibility of extending the 2010 treaty, known as New START, Trump paused to ask his aides in an aside what the treaty was, these sources said. Trump then told Putin the treaty was one of several bad deals negotiated by the Obama administration, saying that New START favored Russia. Trump also talked about his own popularity, the sources said. The White House declined to comment. It referred Reuters to the official White House account issued after the Jan. 28 call, which did not mention the discussion about New START.

    The phone call with Putin has added to concerns that Trump is not adequately prepared for discussions with foreign leaders. Typically, before a telephone call with a foreign leader, a president receives a written in-depth briefing paper drafted by National Security Council staff after consultations with the relevant agencies, including the State Department, Pentagon and intelligence agencies, two former senior officials said. Just before the call, the president also usually receives an oral “pre-briefing” from his national security adviser and top subject-matter aide, they said. Trump did not receive a briefing from Russia experts with the NSC and intelligence agencies before the Putin call, two of the sources said. Reuters was unable to determine if Trump received a briefing from his national security adviser Michael Flynn.

    The call with Putin was one of several with foreign leaders where Trump has turned to denounce deals negotiated by previous administrations on trade, acceptance of refugees and arms control. In a phone call with Australian Prime Minister Malcolm Turnbull, Trump questioned an agreement reached by the Obama administration to accept 1,250 refugees now being held by Australia in offshore detention centers.

    Vasta

  45. personainfieri
    veebr. 14, 2017 @ 08:39:59

    Michael Flynn astus tagasi kontaktide tõttu Venemaa saatkonnaga. Presidendi rahvusliku julgeolekunõuniku kohta täidab Keith Kellogg.
    https://www.yahoo.com/news/embattled-national-security-advisers-fate-uncertain-082522705–politics.html

    Vasta

  46. personainfieri
    veebr. 15, 2017 @ 10:15:08

    ROBERT REICH: TRUMP’S BUNGLING, BITCHY WHITE HOUSE
    http://europe.newsweek.com/robert-reich-trump-bungling-bitchy-white-house-556638
    Donald Trump sold himself to voters as a successful businessman who knew how to get things done, a no-nonsense manager who’d whip government into shape. But he’s showing himself to be about the most inept, disorganized, sloppy, incompetent president in recent memory, one whose White House is nearly dysfunctional.

    Vasta

  47. personainfieri
    veebr. 17, 2017 @ 22:02:33

    A Trump National Security Official Is Obsessed with Nuclear Apocalypse … and Menswear!
    http://www.esquire.com/style/mens-fashion/news/a53222/national-security-council-michael-anton-nuclear-apocalypse/
    If you know anything about the menswear site Styleforum, then you know it’s a place where intense opinions can be shared. Usually those opinions are along the lines of lapel widths, or the benefits of 14-ounce Japanese denim. But occasionally, they can be about nuclear apocalypse. At least they can be if you happen to be Michael Anton, a senior official on Trump’s National Security Council.

    Vasta

  48. personainfieri
    veebr. 20, 2017 @ 21:04:19

    Vasta

  49. Jüri
    märts 01, 2017 @ 00:40:56

    Marxi ja Trotski nimel….kas keegi selgitaks, kes need siis lõppude lõpuks pahad on, Kas populistid või mitte populistid ?

    How many pro-rich, anti-working class policies can Donald Trump propose before he stops being called a populist?

    Või kes küll kultuurimarkistidest küll oskaks anda viite, millal Trump endale “populisti” sildi ise selga kleepis.

    One of the enduring frustrations of Donald Trump’s 2016 campaign and presidency is the fact that he somehow has managed to cast himself as a “populist”

    http://www.salon.com/2017/02/28/trumps-anti-populist-budget-still-more-evidence-his-entire-campaign-was-a-scam/

    Varsti jõuame sinnamaani välja, et Hitler oli paha sellepärast et ta oli antifašist..:D

    Vasta

  50. ckrabat
    märts 10, 2017 @ 08:37:26

    Jon Huntsman Is Trump’s Pick for Russian Ambassador Despite No Love Lost Between Them
    http://europe.newsweek.com/donald-trump-jon-huntsman-russia-ambassador-twitter-565573?rm=eu
    Forty-seven days after his inauguration, U.S. President Donald Trump has appointed his first ambassador to Russia. Earlier this week, Trump offered the role to veteran diplomat and former governor of Utah, Jon Huntsman. According to a White House official, Huntsman accepted the posting Wednesday. In many ways, Huntsman marks a departure from Trump’s usual appointments. Different from the likes of Jeff Sessions and Mike Pence, he is a moderate, who, despite his Republican credentials, served under President Barack Obama as ambassador to China.

    Vasta

  51. personainfieri
    apr. 08, 2017 @ 21:54:55

    Gary Cohn, the not-so-secret Democrat in Trump’s White House, is gaining influence — and critics
    https://www.yahoo.com/news/gary-cohn-not-secret-democrat-trumps-white-house-gaining-influence-critics-164830348.html

    Vasta

  52. personainfieri
    apr. 16, 2017 @ 09:04:14

    Washingtonis käib võimuvõitlus:
    Mõõdukad pragmaatikud (Jared Kushner, Gary Cohn, Dina Powell, sinna kalduvad muuseas James Mattis ja Rex Tillerson) vs pro-Russian far right (Steve Bannon, sinna leeri kuulus varem Mike Flynn). Kushneri leer on seni peale jäänud, Bannon tõrjuti kõrvale National Security Councilist, rahvusliku julgeoleku nõuniku asetäitja K.T.McFarland võib liikuda suursaadikuks Singapuris jne.
    https://www.yahoo.com/finance/news/trump-top-economic-advisor-says-162100676.html

    Vasta

  53. Juri
    apr. 16, 2017 @ 11:11:57

    Õpime jälle uusi sõnu. Sõjad, riigipöörded ja pommitamekõiki on siis “mõõdukas pragmatism” Palume Jumalat, et Putin ikka paremäärmuslaseks jääks. On ju ümberlükkamatult tõestatud, et Kaljuranna režiim kasutab sariini omaenda rahva vastu ning ei taha mõeldagi mis siin võiks toimuma hakata, kui Putin äkki otsustaks mõõdukaks demokraatlikuks, pragmaatiliseks jne… hakata.

    Vasta

  54. personainfieri
    mai 20, 2017 @ 07:46:44

    Vasta

  55. personainfieri
    mai 20, 2017 @ 07:55:15

    Say It Ain’t Joe!
    Donald Trump picking Joe Lieberman for FBI director would be incredibly canny and equally awful.
    http://www.slate.com/articles/news_and_politics/politics/2017/05/donald_trump_picking_joe_lieberman_for_fbi_director_would_be_canny_awful.html
    Lieberman has always viewed himself self-righteously as the arbiter of all that is true and decent in America. He’ll take that gig however he can get it, even if it means serving at the pleasure of President Trump.
    Joe Lieberman Is Donald Trump’s Ideal Patsy
    http://nymag.com/daily/intelligencer/2017/05/joe-lieberman-is-donald-trumps-ideal-patsy.html
    And while the Republican Establishment greeted Trump with almost uniform private revulsion, with a handful of Republicans bold enough to split from him publicly, Lieberman has steered clear of frontal criticism. He praised Michael Flynn’s team of conspiracy theorists, who even other members of the Trump administration considered dangerous. He testified on behalf of lightweight, evidence-discarding Education Secretary Betsy DeVos at her confirmation hearing. DeVos was ultimately opposed by every Democratic senator, along with two Republicans.
    Under a normal president, Lieberman might be a fairly harmless figure. But the position of FBI director is a vital guardrail against democratic backsliding — at the moment, it is the most vital one. Trump labored extensively to persuade the last FBI head to abandon his neutrality and act like a member of Trump’s team, who would take the president’s cues about who to prosecute and who to leave alone. The Comey episode provides a guide to the qualities Trump is looking for in Comey’s successor. In Lieberman he has found his patsy.

    Vasta

  56. personainfieri
    mai 25, 2017 @ 14:34:16

    Vasta

  57. personainfieri
    juuni 17, 2017 @ 07:29:11

    Republican congressman praises ISIS attack in Iran, says US should consider supporting ISIS
    https://thinkprogress.org/republican-congressman-calls-isis-attack-in-tehran-a-good-thing-says-maybe-we-should-back-isis-a7e9382dbe1b

    Vasta

  58. personainfieri
    juuni 17, 2017 @ 07:56:52

    Vasta

  59. personainfieri
    juuni 17, 2017 @ 08:11:10

    Tillerson-Trump Rumble over Qatar shows White House Divisions
    https://www.juancole.com/2017/06/tillerson-rumble-divisions.html

    Vasta

  60. Trackback: Ameerika Ühendriikide valimised 2020 | Stultoloogia

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s

jaanuar 2017
E T K N R L P
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Twitter

Error: Twitter did not respond. Please wait a few minutes and refresh this page.

%d bloggers like this: