USA presidendivalimised 2016 lõppvoor: Clinton vs Trump vs Johnson

@ckrabat
Ameerika Ühendriikide presidendivalimistel on selgunud suuremate erakondade kandidaadid, lõplikult pole kindel veel roheliste esindaja, kuid kõigi eelduste kohaselt saab sellel nädalavahetusel selleks dr. Jill Ellen Stein (66, reformistlik judaist), arst Lexingtonist (Massachusetts), kes kandideeris ka 2012.a. ja kogus siis 0,36% häältest. Steini asepresidendikandidaadiks saab eeldatavasti mustanahaline inimõiguste aktivist ja surmanuhtluse vastane Ajamu Sibeko Baraka (63, District of Columbia). Viimased küsitlused (peale 20.juulit) lubavad Steinile seekord 1-5% toetust. Veidi paremini on läinud Libertaarse partei kandidaadil, endisel New Mexico vabariiklikul kuberneril Gary Earl Johnsonil (63, luterlane), kelle asepresidendikandidaat on endine Massachusettsi vabariiklik kuberner William Floyd Weld (71, anglikaan). Kui 2012.a. kogu Johnson napilt alla 1% häältest, siis seekord on tal lootust koguda vähemalt 3-10% häältest. Meedia tähelepanu on koondunud siiski kahele favoriidile: Demokraatliku partei presidendikandidaat on endine New Yorgi senaator ja USA välisminister Hillary Diane Rodham Clinton (68, metodist), kes on Valges majas varem valitsenud 1992-2000 presidendi abikaasana ja demokraatide asepresidendikandidaat on Virginia senaator Timothy Michael Kaine (58, roomakatoliiklane). Vabariikliku partei presidendikandidaat on kinnisvaraärimees New Yorgi osariigist (seda osariiki esindab ka Clinton) Donald John Trump (70, presbüterlane) ja asepresidendikandidaat on Indiana kuberner Michael Richard Pence (57, evangeelne katoliiklane).

Neid valimisi iseloomustab terav vastasseis establishmendi ja anti-establishmendi kandidaatide vahel. Demokraatide leeris osutas establishmendi kandidaadile Clintonile tugevat vastupanu vasakpoolne Vermonti senaator Bernie Sanders. Võib isegi öelda, et Clintonile tagas suurel määral võidu mustanahalise Ameerika toetus. Samuti toetas teda valdav osa nn superdelegaate ehk mittevalitavaid parteifunktsionääre. Vabariiklaste seas suutis aga anti-establishment imagele rõhuv Trump end aga kehtestada. Establishmendi soosik oli algul endine Florida kuberner Jeb Bush, hiljem Florida senaator Marco Rubio, kes aga sunniti üsna kiiresti taanduma. Kõige kaurem pidasid vastu establishmendiga samuti keerulistes suhetes olev Texase senaator ja religioosse Ameerika soosik Ted Cruz ja mõõdukas Ohio kuberner John Kasich, kelle šansse algul eriti kõrgelt ei hinnatud. Trumpi teravad väljaütlemised tekitasid vastasseisu vabariiklaste eliidiga, kuid suurendasid tema toetust „lihtsate ameeriklaste“ hulgas ning pikapeale ja tugevasti vastu punnides hakkas establishment lõpuks Trumpi leeri üle jooksma. Siiski on arvestatav osa vabariiklasi jäänud Never Trump leeri. Kui Bernie Sanders teatas demokraatide konvendil oma toetusest Hillary Clintonile, siis põhiline konkurent Ted Cruz ei ole siiani teatanud oma toetusest Trumpile. John Kasich ei osalenud isegi vabariiklaste konvendil, kuigi see toimus tema koduosariigis Clevelandis. Trumpi on keeldunud toetamast terve Bush’ide dünastia, kaasa arvatud endised presidendid George H.W.Bush Sr. ja George W. Bush Jr. Viimase noorim vend Marvin Bush ja onupoeg Jonathan Bush on toetanud libertaar Gary Johnsonit, kelle toetamist on kaalunud ka Jeb Bush. Johnson ootab pikisilmi samuti vabariiklaste 2012.a. presidendikandidaadi Mitt Romney toetust. Paljud neokonservatiivsed vabariiklased on toetanud Hillary Clintonit, kuid üks nende ideolooge Bill Kristol avaldas toetust Johnsonile.

Peale erakondade konvente on valdav osa küsitlusi andnud eelise Hillary Clintonile. Trump parandas peale vabariiklaste konventi oma positsioone ning juhtis mitmetes küsitlustes, kuid demokraatide konvendi järel on Clinton oma positsioonid jälle taastanud. Clintonit toetab 39-46% küsitletutest, samal ajal kui Trumpi leeris on 31-44%. Erinevate saitide pollide kokkuvõtted annavad 41,4-47,5% Clintonile, 32,0-43,2% Trumpile, 6,0-8,4% Johnsonile ja 1,8-3,2% Steinile. Clinton juhib kõigis neis 2,6-11,7% ülekaaluga. Ameerika Ühendriikides valib presidenti siiski osariikide tulemuste põhjal kokku pandud valijatekogu, mistõttu palju olulisemad on küsitluste tulemused osariikides. Ühiskondlike gruppide järgi toetavad Clintonit afroameeriklased, hispaaniakeelsed, homoseksuaalid, naised, noored (kuni 40) ja kõrgema haridusega valijad. Trumpi toetavad aga valged ja meesvalijad, kes on vanemaealised (suurem ülekaal 65+ hulgas) ja vähem haritud. Sõnaosava meediapersoonina ja populistina suudab Trump rohkem võluda lolli valijat, samal ajal kui reptiloidid ja inimesed toetavad teisi kandidaate. Isegi tõik, et Trump on suutnud solvata väga paljusid erinevaid huvigruppe, on see talle rohkem feimi ja respekti juurde toonud, sest teatavasti on lollidele kui võõrliigile kõik inimlik võõras. Hiljuti suutis Trump mõnitada näiteks demokraatide konvendil osalenud islamiusulise sõjakangelase Khizr Khani vanemaid, kuid paljud võtavad seda kui establishmendi vastast võitlust poliitilise korrektsuse vastu – Trump räägib, mida mõtleb. Presidendiralli otsustavad umbes 15 battleground osariiki, kus ühe või teise kandidaadi ülekaal on olnud marginaalne. Vasakpoolne filmimees Michael Moore on kusjuures ennustanud Trumpi võitu, ennustades, et kesk-lääne osariigid Wisconsin, Michigan, Ohio ja Pennsylvania, kus on palju majandussurutise all kannatavaid vaeseid sinikraesid, hääletavad Trumpi poolt.

Ameerika Ühendriikide poliitiline süsteem ei soosi kolmandate jõudude ilmumist poliitilisele areenile, kuigi poliitiliselt on praegused valimised sobivad – nii Clinton kui Trump on paljude jaoks ebasobivad kandidaadid ja paljud hääletavad mitte hea ja halva valiku, vaid halva ja väga halva valiku vahel. Totaalse meedia ülemvõim ei taga teistele kandidaatidele Clintoni ja Trumpi kõrval võrdseid võimalusi ning valimised on väga sõltuvad rahast, mida üks või teine kandidaat suudab oma toetuseks koguda. Sisuliselt on presidendi ametikoht müüdav. Clintoni valimiskampaania käsutuses on 264 miljonit USD, Trumpi kampaanial 89 miljonit USD, Gary Johnsonil 1,3 miljonit USD ja Jill Steinil 859 000 USD. Gary Johnson on praeguseks üles seatud 38 osariigis ja Jill Stein 27 osariigis, kuigi augustis võib osariike lisanduda. Vähemalt Gary Johnson soovib peale minna täispaketiga. Selleks, et pääseda presidendikandidaatide debatile, peavad kandidaadid koguma 15% viiel valitud arvamusküsitlusel, kuid Johnsoni parim tulemus on siiani olnud 13% ja Steinil veelgi vähem. Aga kui sind pole debatil, siis oled sa automaatselt marginaal ja sind pole olemas, nii võimas on meedia. Ron Paul on väljendanud kartust, et suured erakonnad ja establishment teevad omalt poolt kõik, et ei tekiks kolmandat alternatiivi. Gary Johnson loodab kaasata nii Never Trump vabariiklasi kui ka Sandersi toetajaid. Sandersi toetajate arvel loodab roheliste potentsiaali kasvatada ka Stein. Eestis hakatakse kindlasti esitama küsimusi, kes neist oleks Eestile kasulikum ja tundub, et kui Keskerakond ja EKRE on Trumpi leeris, siis valitsuserakonnad ja muidu meinstriimlased panustavad seekord erakorraliselt Clintonile ja demokraatidele, kellelt loodetakse suhete halvenemist Venemaaga, samal ajal kui Trump on lubanud kokkuleppeid Putiniga. Clinton kui establishmenti esindaja on kindlasti paremini ette ennustatav ja vaevalt et suuri ning olulisi muutusi võrreldes Obama poliitikaga tuleb. Loodetakse, et ta on Obamaga võrreldes interventsionistlikum ja rohkem aldis rahvusvaheliselt kõikvõimalikesse kriisidega sõjaliselt sekkuma ning väldib rahumeelseid kriisilahendusi. Trump ja eriti Gary Johnson võivad olla isolatsionalistlikumad ning võivad eelistada rahumeelseid lahendusi sõjalistele, mida Eesti jaoks peab meinstriimlus valdavalt kahjulikuks. Kas Trump muudab seni kehtivat ja paljuski läbikukkunud maailmakorda? Kui ta seda teeb, siis mitte positiivses suunas. Trumpi kampaania on olemuslikult negatiivne, suunatud millegi vastu ja tal puudub positiivne programm. Tema edu põhineb oskuslikul manipuleerimisel tavakodanike hirmudega.

Kandidaatide seisukohtade lühikokkuvõte

Clinton Trump Johnson Stein
abort pro-choice pro-life pro-choice pro-choice
samasooliste abielu yes no yes yes
surmanuhtlus no yes no no
relvade omamine no yes yes no
ObamaCare laiendamine yes no no yes
majanduse riiklik stimuleerimine vs turumajandus stimulus market market stimulus
astmeline tulumaks yes no no yes
kodakondsus illegaalidele yes yes yes yes
vabakaubandus no no yes no
sõjaliste kulude suurendamine no yes no no
USA sekkumine välismaal yes no no no
marihuaana legaliseerimine yes yes yes yes
Keskkonnakaitse regulatsioonid on liiga ranged no yes yes no
Social security privatiseerimine no no yes no
American exceptionalism no yes yes no

Nagu ma olen siin juba mitmel korral maininud, toetan nendel valimistel libertaaride kandidaati Gary Johnsonit, kelle vaated on mulle kõige lähedasemad. Clinton ja Stein on liiga vasakpoolsed, Trump aga liiga negatiivne. Kas see oleks USA valijale hääle kaotsiminek nagu tihtipeale arvatakse? Kindlasti mitte. Põhikandidaatide poolt hääletamine või valikute kitsendamine kahele oleks allumine totaalse meedia diktaadile. Igal valijal on üks hääl ja ei pea hääletama mitte selle poolt, kellel on rohkem raha, vaid kelle vaated talle kõige paremini sobivad. Kui enamus valijaid hääletab Gary Johnsoni poolt, siis tema võidab!

99 kommentaari (+add yours?)

  1. ckrabat
    aug. 02, 2016 @ 22:15:49

    Vasta

  2. ckrabat
    aug. 02, 2016 @ 23:24:21

    Kuusteist osariiki, mis otsustavad valimised:
    1. Florida – Clintonil on juuli teises pooles olnud väike ülekaal
    2. Iowa – Clintonil on olnud väga väike edumaa (1-4%)
    3. Michigan – Clintoni edu on siin olnud soliidne
    4. Nevada – Trump juhtis kaua, kuid nüüd on Clintonil väike edumaa
    5. New Hampshire – Trump on olnud konkurentsivõimeline, kuid ka Johnson võib saada palju hääli
    6. North Carolina – Valdavalt vabariiklaste poole kalduv, kuid juuli keskel on Clintonil väike edu sees
    7. Ohio – Clintonil on olnud napp edumaa (1-7%)
    8. Pennsylvania – kaldub minema Clintonile
    9. Virginia – Clintonil soliidne edumaa v.a. viimane küsitlus
    10. Wisconsin – Clintoni edu on olnud siin soliidne
    11. Utah – Gary Johnsoni tugev tulemus võib muuta seisu segasemaks muidu traditsiooniliselt vabariiklasi toetanud osariigis
    12. New Mexico – Gary Johnsoni koduosariik, arvatavasti nõrgendab see oluliselt vabariiklaste šanssi selles osariigis, sest paljud vabariiklased hääletavad Johnsoni poolt
    13. Arizona – vabariiklastel väike edu sees
    14. Oregon – Clinton on siin favoriit, kuid mitte selge ülekaaluga
    15. Colorado – sarnaselt New Mexicoga võib Johnson võita palju vabariiklaste hääli ning tuua osariigi demokraatidele
    16. Georgia – muidu vabariiklik osariik, kuid viimased küsitlused näitavad Clintonit konkurentsivõimelisena
    Kui Gary Johnson saab boosti, siis võib see mõjutada tulemusi veel Montanas, Alaskas, Maines, Põhja-Dakotas. Abiks http://projects.fivethirtyeight.com/2016-election-forecast/#now
    Kui valimised toimuksid täna, siis võidaks Clinton/Kaine 318:220 Trump/Pence ees ja Johnson/Weld ticket saaks ehk 7-8% ning Stein/Baraka 1-2%, kuid nad jääksid ilma valijameesteta.

    Vasta

    • ckrabat
      aug. 02, 2016 @ 23:36:44

      Kirjutavad teisedki: http://elvar777.blogspot.com.ee/2016/08/usa-presidendivalimised-2016-kindad.html
      Mõned kommentaarid:
      “Trumpi suhtes liigub ka veel teatav kuvand, et tegu on rumala inimesega.”
      Loll on Trumpi valijaskond, tema ise ei pruugi seda olla, vaid kõigest hea stultoloog
      “Eurooplased teatavasti ei taha väga kaitsejõududesse raha panna – milleks, meil on ju NATO, küllap USA meid kaitseb.”
      Laialt levinud kuvand, et kaitseeelarve tõstmine tõstab ka turvalisust, see on kahe teraga mõõk. Nt Põhja-Korea panustab väga kõvasti riigikaitsesse, aga kas me tahame sellist elu nagu Põhja-Koreas? Loomulikult ei saa aga loota selle peale, et USA meid kaitseb.

      Vasta

  3. ckrabat
    aug. 03, 2016 @ 08:39:46

    Kolmandat ametiaega USA Esindajatekoja liikmena teeniv vabariiklane Richard Hanna teatas teisipäeval, et ta hääletab presidendivalimistel Hillary Clintoni poolt, kuna vabariiklaste kandidaat Donald Trump ei sobi riiki juhtima.
    http://www.delfi.ee/news/paevauudised/valismaa/vabariiklaste-ulejooksmine-clintoni-leeri-sai-hoo-sisse-esimene-kongresmen-vahetas-poolt?id=75231523
    Varem on Clintoni toetamisest rääkinud suurest poliitikast juba lahkunud poliitikud: Henry Paulson (endine rahandusminister), Brent Scowcroft (endine presidendi julgeolekunõunik), Arne Carlsen (endine Minnesota kuberner), Larry Pressler (endina South Dakota senaator), Richard Armitage, Robert Kagan ja Max Boot (neokonservatiivid) jpt

    Vasta

  4. ckrabat
    aug. 03, 2016 @ 09:24:29

    Trumpi tüli juhtivate parteikaaslastega kogub hoogu, Obama on hämmingus
    http://uudised.err.ee/v/valismaa/8fba7c5f-02e2-4489-949e-10b101af940d/trumpi-tuli-juhtivate-parteikaaslastega-kogub-hoogu-obama-on-hammingus
    Siin on põhjalikumalt, kuid vigadega, mis ma olen tekstis parandanud:
    Kriitikutest parteikaaslastele andis Trump aga vastulöögi ajalehes The Washington Post, kus ta teatas, et ei kavatse avaldada toetust esindajatekoja vabariiklasest spiikrile Paul Ryanile ja Arizona senaatorile John McCainile, kui viimased oma koduosariigis eelvalimistele vastu lähevad. Nii Ryan kui ka McCain on Trumpi korduvalt kritiseerinud, kuid on lõpuks talle partei ühtsuse huvides siiski toetust avaldanud. Trumpi väljaütlemise kommentaariks saadeti Ryani büroost pressiteade, kus rõhutati, et esindajatekoja spiiker pole Trumpilt toetusavaldust palunud.
    * Osa Trumpi parteisisestest vastastest siiski Clintoni poolt hääletamist võimalikuks ei pea. Seda kinnitas näiteks üks sõnakamatest Trumpi kriitikutest, Nebraskast pärit senaator Ben Sasse. Nii Sasse kui ka näiteks Cruz (vajab kontrollimist, seda on kindlasti öelnud Jeb Bush) on vihjanud võimalusele, et hääletavad pigem mõne väiksema partei ehk nn kolmanda presidendikandidaadi poolt.
    * Näiteks pidas sõjakangelase vanemate ründamist sobimatuks käitumiseks New Jersey kuberner Chris Christie, kes oli juhtivatest poliitikutest üks esimesi, kes Trumpi poolele asus, ja keda mingil hetkel peeti isegi võimalikuks asepresidendikandidaadiks.
    * Ajakirjanikud küsisid pühapäevaste arutelusaadete jaoks Trumpi käest, kuidas ta vastab Khani süüdistustele ja Trump asus end kaitsma – rünnates sõjakangelase vanemaid vastu. “Ta ei tea, et ma ei laseks teda riiki. Ta oli väga emotsionaalne. Ta nägi välja nagu hea inimene. Ta abikaasa, kui teda vaadata, seisis seal lihtsalt. Tal ei olnud midagi öelda. Ta võib-olla… tal võib-olla ei lubatud midagi öelda. Ütle sa mulle, aga paljud on niimoodi arvanud,” arutles Trump ABC telesaates. Hiljem kirjutas Trump Twitteris, et Khizr Khanil ei olnud õigust teda kritiseerida ja ta nimetas Khani kõnet “pahatahtlikuks rünnakuks”, kuid kahju oli juba tehtud – Trump oli rünnanud oma elu Ameerika nimel ohverdanud mehe vanemaid.

    Vasta

  5. ckrabat
    aug. 03, 2016 @ 09:45:21

    ‘Is Donald Trump plain crazy?’ Big-name writers now questioning GOP nominee’s sanity
    https://www.yahoo.com/news/donald-trump-sanity-mental-health-000000384.html

    Vasta

  6. ckrabat
    aug. 03, 2016 @ 10:31:57

    Eesti establishment valmistub juba Trumpi leeri kolima
    http://uudised.err.ee/v/eesti/0bbd6d64-359a-442f-b72e-fbeea7b47756/luige-hinnangul-peab-eesti-tegema-ettevalmistusi-trumpi-voimalikuks-voiduks
    “Eesti on oma kaitseteemadel olnud keskendunud Ameerika Ühendriikidele, Trump tekitab vajaduse rohkem läbi mõelda ka Euroopa riikide koostöö. Kindlasti ei lagune NATO, kuid Trumpi presidentuur võib viia vajaduseni, et Euroopa võtab endale NATOs aktiivsema rolli,” kirjutas Luik Postimehe arvamusloos.
    Eesti eurosaadik ning endine välisminister Urmas Paet ütles samuti eelmisel nädalal ERR-ile, et Eestil oleks viimane aeg USA presidendiks pürgiva Donald Trumpi meeskonnaga suhted sisse seada.

    Vasta

  7. jolli
    aug. 03, 2016 @ 19:01:11

    Vastukaaluks brjuus sprinkstiidi sotsiaalkriitilisele sõnumile esitavad neukkud selle. 😍

    Vasta

  8. jolli
    aug. 03, 2016 @ 19:12:42

    Vasta

  9. jolli
    aug. 03, 2016 @ 19:43:48

    Rokiveteranidelt üks vinge töötlus

    Vasta

  10. ckrabat
    aug. 04, 2016 @ 02:18:25

    Välispoliitiliste seisukohtade võrdlus:
    Donald Trump
    Ameerika Ühendriikide globaalsed huvid on tema majanduslikud huvid.
    Totaalne võitlus terrorismi vastu peab hõlmama mitte ainult terroriste, vaid ka nende perekondi.
    Afganistani sõda oli vajalik ja USA peab hoidma seal väikest kontingenti (revised position, varem kritiseerinud sekkumist)
    Hiina on USA vaenlane, kes varastab ameeriklaste tehnoloogiat. Vastu Hiina liitumisele WTOga.
    Toetab USA sõjaliste kulutuste suurendamist.
    USA liitlased peavad üles näitama suuremat respekti ja maksma selle eest, et USA neid kaitseb.
    Euroopa Liit on USA majanduslik konkurent.
    Angela Merkel on katastroofiline liider Saksamaa jaoks, kes tuleb võimult kukutada.
    Toetab Brexitit.
    USA peab vähendama NATOle tehtavaid kulutusi. Ameeriklased kaitsevad liitlasi ainult siis, kui nad on kohustused USA ees täitnud.
    Peab võimalikuks ümber hinnata USA positsiooni Krimmi liitmisel Venemaaga ja viimasele rakendatud majandussanktsioonide tühistamist.
    Toetab Venemaa liidrit Vladimir Putinit.
    Toetab suuremat kontrolli interneti üle.
    Toetab piinamise kasutamist ja meetmete karmistamist rahvusvaheliste terroristide vastu.
    On vastu Iraani tuumakokkuleppele ja Iraani vastaste sanktsioonide tühistamisele.
    On vastu Iraagi ründamisele 2003. aastal (revised position).
    Toetab tugevasti Iisraeli ja asunduste rasjamist Palestiina aladele.
    Toetab USA saatkonna üleviimist Tel Avivist Jeruusalemma.
    Toetas sõjalist interventsiooni Liibüas (kuigi on ühtlasi väitnud, et ameeriklastele oleks parem, kui Gaddafi oleks võimul püsinud).
    Toetab Erdogani tegevust Türgis.
    ÜRO on nõrk, ebakompetentne ning USA ja Iisraeli vastu ebasõbralik organisatsioon.

    Hillary Clinton
    Toetab USA sõjalist sekkumist Afganistanis ning kontingendi hoidmist seal.
    Toetab Iisraeli, aga ka kahe riigi lahendust Palestiina konfliktis.
    Toetab USA saatkonna üleviimist Tel Avivist Jeruusalemma.
    On kritiseerinud Hiinat inimõiguste rikkumise, küberrünnakute ja spionaaži pärast.
    On vastu Hiina tegutsemisele Lõuna-Hiina merel, kuna see ohustab vaba meresõitu.
    Toetab tuumakokkulepet Iraaniga ning sanktsioonide tühiustamist, kui Iraan kokkulepet täidab.
    Toetas sõjalist sekkumist Iraagis, kuid on seda hiljem kahetsenud.
    Toetab embargo tühistamist Kuuba vastu.
    On kritiseerinud Pärsia lahe riike terroristlike võrgustike toetamise pärast.
    Toetas sõjalist interventsiooni Liibüas.
    Trumpi idee vähendada USA osalust NATOS toetab Venemaa huve.
    Trumpi ideed moslemitele USAsse sissesõidukeelu kehtestamiseks ja USA-Mehhiko vahelise müüri ehitamiseks on Ühendriikidele kahjulikud.
    Toetab transatlantilist allianssi Euroopaga ja erisuhteid Suurbritanniaga.
    On nimetanud Angela Merkelit Euroopa suurimate liidrite hulka kuuluvaks.
    On kriitiline Venemaa presidendi Vladimir Putini poliitika suhtes.
    Pooldab tugevamaid meetmeid võitluses Islamiriigi vastu, kuid ei toeta maavägede saatmist Iraaki ja Süüriasse v.a. eriüksused.
    Toetab Süüria mõõduka opositsiooni relvastamist.
    On vastu piinamiste kasutamisele USA huvides.
    Toetab ÜRO tegevust.

    Gary Johnson
    Toetab tugevaid relvajõude, kuid majanduslikud ohud võivad olla suuremad kui sõjalised ohud. Kõige suurem oht, kui riik on pankrotis.
    Sõjalist sekkumist välisriikides tuleb alati kasutada kõige viimases järjekorras ja kooskõlas Põhiseadusega.
    Sõjalist kohalolu Jaapanis ja Lõuna-Koreas tuleb vähendada ning Afganistanist tuleb välja tõmbuda.
    Oli vastu sõjalisele sekkumisele Iraagis, kuid toetas algselt sõjalist sekkumist Afganistanis, kuid arvab, et eesmärgid saavutati seal kuue kuuga.
    Peab võimalikuks sõjaliste kulutuste ja sõjaväelise personali kärpimist, samuti tuumaarsenali vähendamist.
    Toetab droonirünnakute peatamist.
    Toetab proaktiivset terrorismivastast võitlust, kuid on vastu USA PATRIOT Act’le.
    On vastu piinamiste kasutamisele USA huvides.
    Arvab, et USA peab vähendama finantsabi välisriikidele.
    Tunnistab Iisraeli kui USA olulist liitlast, kuid see ei tähenda Iisraeli algatatud sõjaliste aktsioonide toetamist.
    Toetab kokkuleppeid Iraaniga ja on vastu sõjalisele sekkumisele seal.
    Arvab, et USA ei peaks sekkuma Ukrainas, kuna seal ei ole ohtu USA rahvuslikule julgeolekule.

    Jill Stein
    Toetab USA sõjaliste kulutuste olulist vähendamist (kuni 50%) ja välismaise kohaloleku piiramist.
    Peab USA-d vastutavaks Ukraina sündmuste eskaleerumisel.
    USA peaks olema mõõdukam Lõuna-Hiina merel ja suhetes Venemaaga.
    On kriitiline NATO tegevuse suhtes.
    On kriitiline Iisraeli ja Netanyahu poliitika suhtes.
    Toetas esialgu Brexitit, kuid muutis hiljem oma seisukohta.
    Toetab Edward Snowdenit ja pooldab süüdistuste tühistamist tema vastu.
    Toetab rahvusvahelise humanitaarabi jätkamist välisriikidele.

    Vasta

  11. ckrabat
    aug. 04, 2016 @ 08:57:33

    Tähelepanek: Simpsonid valivad Clintoni
    http://epl.delfi.ee/news/lehelood/tahelepanek-simpsonid-valivad-clintoni?id=75243109
    „Kell on kolm öösel ja Valges Majas heliseb telefon,” ütleb ekraanitagune hääl. Seejärel näeb multikavaataja Clintoneid voodis. Telefonile vastab loomulikult Bill, kes arvab, et häirekeskusest tulev kõne on talle.
    „Ah, see on sulle,” taipab ta siis ja annab toru abikaasale. „Jah, nüüdsest on kõned alati mulle,” ütleb Hillary.

    Seejärel vaatab kaamera Trumpi magamistuppa ning leiab ta hullunult säutsumas ja A. Hitleri kõnederaamatut lugemas. „Elizabeth Warren twitterdab liiga palju. Hea, et ma ta maalt välja saatsin,” säutsub Trump. Trump võtab kõne vastu siis, kui teist korda helistatakse. Häirekeskus teatab, et Hiina laevastik on USA poole teel. „Ehitage uus müür. Jah, ookeani, luuser,” on Trumpi lahendus.
    Selle peale arvab Homer, et tema kandidaat on Trump, aga kui Marge teatab, et siis ei jaga ta enam kunagi Homeriga voodit, saab ka Simpsonite pereisast demokraat.

    Vasta

  12. ckrabat
    aug. 04, 2016 @ 11:12:37

    Trump Could Make the Deal of His Life and Defeat Clinton
    http://finance.yahoo.com/news/trump-could-deal-life-defeat-090000096.html
    Kas Trump ja Johnson võiksid jõud ühendada? Spekuleerida ju võib, aga kuna Johnson ühendab ja ka vajab NeverTrump vabariiklasi, ei tundu see usutavana, ennem võib ta teha diili Clintoniga.

    Vasta

  13. ckrabat
    aug. 04, 2016 @ 11:41:14

    Vasta

  14. ckrabat
    aug. 04, 2016 @ 19:17:06

    THE BATTLEGROUND STATES PROJECT
    http://www.politico.com/2016-election/swing-states

    Vasta

  15. ckrabat
    aug. 05, 2016 @ 13:28:35

    Vasta

  16. ckrabat
    aug. 05, 2016 @ 13:45:34

    Penn Schoen Berlandi küsitlus (29.07-01.08) on esimene, mis lubab Gary Johnsonile üleriigiliselt 15% toetust

    Click to access PSB-DNC-Dial-Test-08-02-16.pdf


    McClathy-Maristi poll nelja kandidaadi vahel lubab Johnsonile 10% toetust
    https://www.scribd.com/document/320225575/McClatchy-Marist-Poll-National-Nature-of-the-Sample-and-Tables-August-2016

    Vasta

  17. ckrabat
    aug. 06, 2016 @ 22:35:55

    Vabariiklased otsivad lepitust?

    Donald Trump endorses Paul Ryan, John McCain
    http://www.politico.com/story/2016/08/trump-endorses-paul-ryan-226729

    Vasta

  18. huviline
    aug. 07, 2016 @ 15:15:29

    http://redstatewatcher.com/article.asp?id=32072

    Although Hillary Clinton has repeatedly denied that she sold weapons to the Islamic Stats while serving as Secretary of State, Wikileaks founder Julian Assange claims he has proof to the contrary.

    Vasta

  19. ckrabat
    aug. 08, 2016 @ 08:28:10

    Üheks võtmeosariigiks on kujunemas North Carolina, mis oli kaua aega vabariiklik, kuni Obama võitis seal napilt 2008.a., kuid kaotas 2012, sest töötuse määr osariigis oli suur. Kuid osariigis elab hulganisti afroameeriklasi ja haritud valgeid, mis võivad suurendada Clintoni šansse. Küsitlused on olnud 50:50 kandis.
    NC is now a must-win state for Donald Trump
    http://www.charlotteobserver.com/news/politics-government/election/article94238602.html

    Vasta

  20. ckrabat
    aug. 08, 2016 @ 12:34:46

    Vasta

  21. ckrabat
    aug. 08, 2016 @ 12:40:02

    Kuidas juhtivad vabariiklased positsioneeruvad Trumpi suhtes
    http://www.latimes.com/projects/la-na-pol-endorsement-spectrum-2016/

    Vasta

  22. ckrabat
    aug. 10, 2016 @ 20:08:06

    Välja on ilmunud uus sõltumatu kandidaat, kes pretendeerib esindama NeverTrump vabariiklasi – 40-aastane endine CIA töötaja ja vabariiklaste staffer Esindajatekojas, k.a. poliitikadirektori ametikohal olnud Evan McMullin, kelle taga on vähemalt mõned organisatsiooniga Better for America seotud ringkonnad, Kahlil Byrd ja Chris Ashby. Nad üritasid edutult värvata ka konservatiivset policymakerit David French’i, keda vahepeal üritati samuti pushida kui Trumpivastaste presidendikandidaati. Raske ennustada, kui tõsiselt tema kandidatuuri tuleks võtta, sest tegemist on võrdlemisi vähetuntud poliitikuga, kelle vaadetust on teada niipalju, et ta on abortide vastu ehk pro-life. Samuti on ta toetanud rohujuuretasandi poliitikat ja lubanud võidelda vaesuse vastu.
    https://www.theguardian.com/us-news/2016/aug/08/republican-evan-mcmullin-presidential-run-trump
    Praegu ei näita küll midagi, mis kinnitaks McMulleni konkurentsivõimelisust isegi võrreldes Gary Johnsoni või Jill Steiniga.

    Vasta

  23. ckrabat
    aug. 12, 2016 @ 15:06:20

    Why Libertarian Gary Johnson must be included in debates
    http://thehill.com/blogs/pundits-blog/presidential-campaign/291092-why-libertarian-gary-johnson-must-be-included-in
    My point today is not about whether I — or you — support the candidacy of Johnson for president. I do not. Johnson and Weld are on the ballot of all 50 states, have strong track records as governors, have achieved measurable public support from voters and contribute substantive ideas to our political discourse every day — in an election year that will not otherwise go down in history for the quality of the content in our political debates.

    Vasta

  24. personainfieri
    aug. 20, 2016 @ 08:37:19

    Viimased pollid on näidanud Clintoni konstasntset liidi peaaegu kõikides küsitlustes. Trump korraldas ringi oma valimisstaabi ja tema valimiskampaania juht endine Janukovitši nõustaja Paul Manafort astus tagasi. Trumpi probleem on selles, millewle ma olen ka varem tähelepanu juhtinud, et tal on küll soliidne toetajate baas, aga tal on väga raske uusi ja kõhklevaid valijaid enda lippude alla tuua. Kui nüüd mõned prominentsed vabariiklased peaksid ühinema Gary Johnsoni leeriga, kuivab tema toetusbaas veelgi kokku, sest paljud tema toetajad on ka Clintoni vastu, mitte Trumpi poolt.
    https://www.theguardian.com/us-news/2016/aug/19/paul-manafort-resigns-donald-trump-campaign

    Vasta

  25. personainfieri
    aug. 20, 2016 @ 08:38:28

    Vasta

  26. ckrabat
    aug. 23, 2016 @ 14:26:31

    Evan McMullin tahab vältida mõlema kandidaadi, nii Donald Trumpi kui Hillary Clintoni võitu. Selleks peab ta võitma mõned osariigid nii, et kumbki ei koguks absoluutset enamust ehk 270 häält valijameeste kogus.
    https://www.yahoo.com/gma/independent-evan-mcmullin-path-white-house-includes-strategy-170831302–abc-news-topstories.html
    Tal on lihtsam takistada Donald Trumpi kui Hillary Clintoni võitu. Mormooni usku McMullin võib teoreetiliselt võita näiteks Utahis või Idahos, aga need on nagunii traditsiooniliselt vabariiklasi hääletanud. Paljudes battleground osariikides nagu Virginias või Pennsylvanias on ta kandidatuuri esitamisega juba hiljaks jäänud. Tema eesmärgid võiksid olla eelkõige Nevada ja Colorado. Tegemist on siiski veel tundmatuma kandidaadiga kui Gary Johnson või Jill Stein ja vähe on teada tema üldistest vaadetest, kui et ta on nii Trumpi kui Clintoni vastu, seetõttu eriti šansse ei näi tal olevat. Pole ka teada, palju tal üldse raha on.

    Vasta

  27. ckrabat
    sept. 05, 2016 @ 09:57:16

    Major Virginia Newspaper Endorses Gary Johnson for President
    https://www.yahoo.com/gma/major-virginia-newspaper-endorses-gary-johnson-president-020255456–abc-news-topstories.html
    A prominent Virginia newspaper has endorsed Libertarian Gary Johnson for president, giving a rebuke to the deeply unpopular major party candidates while trying to boost the third party contender’s long-shot bid just weeks before the first presidential debate.
    The Richmond Times-Dispatch’s endorsement is the first from a major newspaper for the former New Mexico governor, who is running out of time to reach the polling threshold necessary to join Hillary Clinton and Donald Trump on the main debate stage this fall.
    “Neither Donald Trump nor Hillary Clinton meets the fundamental moral and professional standards we have every right to expect of an American president,” the editorial begins. “Fortunately, there is a reasonable — and formidable — alternative.”

    Vasta

  28. ckrabat
    sept. 08, 2016 @ 20:56:13

    Trump’s shrinking swing state map
    http://www.politico.com/story/2016/09/donald-trump-swing-state-227869
    Interviews with more than two dozen Republican operatives, state party officials and elected leaders suggest three of the 11 battleground states identified by POLITICO — Colorado, New Hampshire and Virginia — are tilting so heavily toward Hillary Clinton that they’re close to unwinnable for the GOP presidential nominee. But Trump remains within striking distance in the remaining eight states, including electoral giants Florida, Ohio and Pennsylvania.

    Vasta

  29. ckrabat
    sept. 09, 2016 @ 00:40:50

    MITT: I want to see Gary Johnson in the presidential debates
    http://www.businessinsider.com/mitt-romney-gary-johnson-debate-2016-9
    Mitt Romney on Wednesday advocated for Gary Johnson, the Libertarian presidential nominee, to appear at the upcoming presidential debates.
    In a tweet, the 2012 Republican presidential nominee said that the former New Mexico governor and his running mate, former Massachusetts Gov. Bill Weld, should be allowed to participate in the presidential and vice presidential debates, respectively.

    Vasta

  30. ckrabat
    sept. 09, 2016 @ 00:50:03

    Gary Johnson tunnistas, et ta on inimene
    Johnson Says He’s Just Human
    https://politicalwire.com/2016/09/08/johnson-says-hes-just-human/

    This morning, I began my day by setting aside any doubt that I’m human. Yes, I understand the dynamics of the Syrian conflict — I talk about them every day. But hit with “What about Aleppo?”, I immediately was thinking about an acronym, not the Syrian conflict. I blanked. It happens, and it will happen again during the course of this campaign.
    Can I name every city in Syria? No. Should I have identified Aleppo? Yes. Do I understand its significance? Yes.
    As Governor, there were many things I didn’t know off the top of my head. But I succeeded by surrounding myself with the right people, getting to the bottom of important issues, and making principled decisions. It worked. That is what a President must do.
    That would begin, clearly, with daily security briefings that, to me, will be fundamental to the job of being President.

    Vasta

  31. ckrabat
    sept. 09, 2016 @ 08:15:12

    Lollimeedia kilkab kooris Johnsoni mismatchist Aleppo linna kohta, mis talle kohe meelde ei tulnud. Lolli jaoks on vorm sisust olulisem. Transkriptist nähtub, et Süüria konfliktile andis Johnson adekvaatse selgituse.

    Read the Interview Where Gary Johnson Asked What Aleppo Is
    http://time.com/4483779/gary-johnson-aleppo-transcript/
    JOHNSON: I don’t worry one bit about it. I really do think that the two-party system is broken. I don’t think Democrats are able to balance a checkbook these days. That’s it’s all about bigger government and higher taxes. And then Republicans with, I think, the social agenda. Look, whatever your social inclinations are just don’t force it on me. And I think the Republican Party has gotten really extreme in that category.
    BARNICLE: What would you do, if you were elected, about Aleppo?
    JOHNSON: About?
    BARNICLE: Aleppo.
    JOHNSON: And what is Aleppo?
    BARNICLE: You’re kidding.
    JOHNSON: No.
    BARNICLE: Aleppo is in Syria. It’s the — it’s the epicenter of the refugee crisis.
    JOHNSON: OK, got it, got it.
    BARNICLE: OK.
    JOHNSON: Well, with regard to Syria, I do think that it’s a mess. I think that the only way that we deal with Syria is to join hands with Russia to diplomatically bring that at an end. But when we’ve aligned ourselves with — when we’ve supported the opposition of the Free Syrian Army — the Free Syrian Army is also coupled with the Islamists.
    And then the fact that we’re also supporting the Kurds and this is — it’s just — it’s just a mess. And that this is the result of regime change that we end up supporting. And, inevitably, these regime changes have led a less-safe world.
    GEIST: So alliance with Russia is the solution to Syria. Do you think Vladimir Putin and Russia are good and a reliable partner?
    JOHNSON: Well, I think diplomatically that that is the — that that has to be the solution, is joining hands with Russia to bring — to bring this civil war to an end.
    BRZEZINSKI: Joe?
    SCARBOROUGH: So, Aleppo is the center of a lot of people’s concerns across the planet about the terrible humanitarian crisis that’s unfolding not only in Syria but, especially, in Aleppo.
    You asked, “What is Aleppo?” Do you really think that foreign policy is so insignificant that somebody running for President of the United States shouldn’t even know what Aleppo is, where Aleppo is, why Aleppo is so important?
    JOHNSON: Well, no, I do understand Aleppo, and I — I understand the crisis that is going on. But when we involve ourselves militarily — when we involve ourselves in these humanitarian issues we end up — we end up with a situation that in most cases is not better, and in many cases ends up being worse.
    And we find ourselves always — politicians are up against the wall and asked what to do about these things and this is why we end up committing military force in areas that, like I say, at the end of the day have an unintended consequence of making things worse.

    Vasta

  32. js
    sept. 09, 2016 @ 12:15:11

    Jah, aga vaat’ mis juhtus New York Timesiga. Operaator b kokkuvõte on selline:

    “This embarrassing episode shows again that neither U.S. politicians nor U.S. media have any real knowledge of issues beyond U.S. borders. Despite that sorry fact deadly instruments of U.S. power are used abroad without much thought whenever this or that foreign interest bribes the right people in Washington DC. U.S. powers are often used simply because they can be used, not because it makes any sense to use them.

    There is no reason for any U.S. politician to know about Aleppo but for the sorry fact that the U.S., through its proxies, kills the people of that city.

    The U.S. should stop all interventions in foreign affairs. If only to spare its politicians, “experts” and media such demonstrations of their absurd incompetence.”

    “NYT Shaming Of Gary Johnson Fails With Four(!) Hilarious Mistakes”

    http://www.moonofalabama.org/2016/09/nyt-ridiculing-of-gary-johnson-failed-with-four-major-mistakes.html#comments

    Vasta

    • ckrabat
      sept. 09, 2016 @ 13:14:50

      Jah, see on huvitav fakt, ma saan veel aru, kui eksivad meie Delfi või Postimees, kus uudiseid toimetavad keskharidusega lapsajakirjanikud, aga NYT peaks idee järgi esindama kvaliteetajakirjandust. Barnicle selgitus annab muide hea pildi, et kuigi tal oli Aleppo nimi meeles, siis sisust selle taga ta suurt midagi ei teadnud. Aleppo on hetkel üks strateegiline sõlmpunkt Süüria kodusõjas, millel on põgenikekriisiga kaudne seos, kindlasti mitte peamine, mis on ikkagi sealne lahingutegevus. Küsimus ei ole ju ühe linna nimes, vaid ikkagi lahenduse otsimises kriisile, mida ei ole ka põhivoolu kandidaadid välja pakkunud. Pealegi, kui oleks näiteks Donald Trump mingi faktiga eksinud (ja seda ta on kampaania käigus teinud hulgi), siis seda oleks võetud kui normaalsust, selline ongi tema stiil. Või nagu ühes reklaamiklipis ühelt mammilt küsiti – Where is Estonia? Who cares.
      Meedia hoiakutes domineerib ikkagi soov alternatiivid välistada ja keskenduda Trump-Clinton vastasseisule, mida annab massidele paremini müüa.

      Vasta

  33. ckrabat
    sept. 09, 2016 @ 20:39:44

    Vasta

  34. ckrabat
    sept. 11, 2016 @ 10:59:52

    Hillary Clinton has had enough of Bernie Sanders
    http://www.politico.com/story/2016/04/hillary-clinton-has-had-enough-of-bernie-sanders-221495
    There’s an unmistakable Groundhog Day quality to this spring campaign swing by Hillary Clinton: the chain-chugged Diet Dr Peppers, the pained rasp and crisp pantsuits — and the once-commanding lead undercut by an underdog near enough to nip at her sensible heels.

    Vasta

  35. ckrabat
    sept. 11, 2016 @ 15:42:03

    Libertarian Gary Johnson gains ground by screwing up
    http://www.tennessean.com/story/opinion/columnists/frank-daniels/2016/09/10/libertarian-gary-johnson-gains-ground-screwing-up/90141264/
    Demonstrating the perverse nature of our presidential political season, Libertarian Party nominee Gary Johnson, the former governor of New Mexico, made significant strides in his campaign last week — by screwing up. It was a bad gaffe, on a significant platform, not excusable, and it served to get Johnson the kind of attention he has not received for any other statements, speeches or appearances.

    See ongi paradoksaalne, et libertaaride platvorm pälvis põhivoolu meedia tähelepanu alles seoses Johnsoni eksimusega ja senimaani ei olnud keegi temast huvitatud ning kõiki paelus Clinton-Trumpi vastasseis, sest meedia oli nii otsustanud.

    Vasta

  36. ckrabat
    sept. 15, 2016 @ 07:47:34

    Quinnipiaci ülikooli küsitlusel toetas Gary Johnsonit 13%, mis on vaid 2% alla presidendikandidaatide debatile pääsemiseks esitatud formaalsest nõudest

    Click to access us09142016_U27xtpb.pdf

    Vasta

  37. ckrabat
    sept. 15, 2016 @ 08:30:10

    Libertarian Gary Johnson Scores a Major Victory in His White House Bid
    https://www.yahoo.com/finance/news/libertarian-gary-johnson-scores-major-185400804.html
    Following a humiliating televised gaffe in which he couldn’t identify Aleppo as an embattled Syrian city, Libertarian presidential candidate Gary Johnson sought to reboot his campaign on Wednesday with the announcement that he will appear on the ballot in all 50 states and the District of Columbia.
    Not since 1996 has a third-party candidate appeared on every state ballot – a testament to a sophisticated and well-funded political ground game in which supporters had to collect the requisite number of valid signatures on petitions in order for Johnson to qualify for a spot on the November ballot. Over the years, state lawmakers have developed ballot access procedures that make it difficult for third party or independent candidates to appear on the ballot. According to Ballotpedia, an on-line encyclopedia of American politics, independent candidates for president this year needed to collect in excess of 880,000 signatures overall in order to appear on the general election ballot in every state plus the nation’s capital. California demanded that independent candidates collect 178,039 signatures, more than any other state. Tennessee required just 275 signatures, the fewest of any state.

    A recent Quinnipiac University national poll released Aug. 25 showed that 62 percent of voters favored Johnson taking part in the debates. Many of those calling for his inclusion are young people, Latinos and active duty members of the military. Moreover, a recent Washington Post/SurveyMonkey poll of more than 70,000 voters showed double-digit support for the Johnson-Weld ticket in 42 states; more than 15 percent support in 15 states; and 19 percent or more support in four states.

    The Green Party with Stein at the top of the ticket reportedly will be on the ballot in 44 states and the District of Columbia.

    Vasta

  38. ckrabat
    sept. 15, 2016 @ 08:34:21

    Vasta

  39. ckrabat
    sept. 16, 2016 @ 19:47:15

    The Balanced Rebellion video in which “Dead Abe Lincoln” endorses Johnson has been the most widely viewed viral video of any candidate the 2016 campaign.
    http://reason.com/blog/2016/08/26/dead-abe-lincoln-says-vote-gary-johnson

    Vasta

  40. ckrabat
    sept. 17, 2016 @ 15:55:27

    Who is Gary Johnson? How This Candidate Just Upped His Odds Of Winning The Presidency?
    http://www.refinery29.com/2016/08/119077/who-is-gary-johnson-2016

    Vasta

  41. ckrabat
    sept. 25, 2016 @ 12:29:33

    Eesti valimised varjutasid hetkeks USA omad 🙂
    Ted Cruz hakkas toetama Donald Trumpi

    The Real Reasons Ted Cruz Just Endorsed Donald Trump
    http://thefederalist.com/2016/09/23/the-real-reasons-ted-cruz-just-endorsed-donald-trump/
    Ted Cruz, the most prominent resistance to Donald Trump since his remarks in Cleveland, endorsed Donald Trump today in a Facebook post. “I’ve made this decision for two reasons. First, last year, I promised to support the Republican nominee. And I intend to keep my word. Second, even though I have had areas of significant disagreement with our nominee, by any measure Hillary Clinton is wholly unacceptable — that’s why I have always been #NeverHillary.” It’s a lengthy statement, as is fitting of Cruz’s linguistic approach – he goes on to list six different policy disagreements between Clinton and Trump that led him to the decision.

    Vasta

  42. ckrabat
    sept. 27, 2016 @ 08:42:58

    Esimene presidendidebatt Hofstra ülikoolis on toimunud ja nagu arvata võis ilma Gary Johnsonita! Vastus saab olla vaid üks – novembris kogutud häältearvus, mis peab olema rohkem kui 15%.

    Clinton, Trump Battle Fiercely Over Taxes, Race, Terror
    http://www.realclearpolitics.com/articles/2016/09/26/clinton_trump_battle_fiercely_over_taxes_race_terror_131897.html

    Guardiani ülevaade
    https://www.theguardian.com/us-news/2016/sep/27/debate-clinton-trump-recap-presidential-election-hofstra
    Despite Trump’s uneven performance, where he repeatedly contradicted himself –sometimes in the course of the same sentence, the Republican nominee has already persevered through a multitude of controversies and missteps in the course of his campaign. On this momentous night in a long campaign, he didn’t change his tactics or approach. The question as polls have tightened in recent days is whether voters will end up supporting the uncouth demagogue who has confounded pundits in the past 15 months.

    Trump võib rääkida mida tahes, see on lollidele nagu hane selga vesi. See, lapsed, on totaalne meedia – tähtis pole mitte see, mida sa räägid, vaid et sa räägid ja lollid tunnevad sind ära!

    Vasta

  43. ckrabat
    sept. 27, 2016 @ 08:45:05

    Presidential debate fact-check: a review of Trump’s and Clinton’s claims
    https://www.theguardian.com/us-news/2016/sep/26/debate-fact-check-trump-clinton-live-quotes-hofstra

    Vasta

  44. ckrabat
    sept. 27, 2016 @ 15:11:13

    Puht intellektuaalses plaanis võitis debati Clinton, kes näitas suuremat valmisolekut, but Donald just did not care ja miljonite lollide jaoks pole ju erilist vahet, nende jaoks on rohkem olulisem omad ära tunda.

    Debate scorecard: how Clinton and Trump compared on six key presidential qualities
    https://www.yahoo.com/news/whats-the-point-of-a-presidential-debate-081335415.html
    In moments like these, Trump sounded less like a potential president than like a student bluffing his way through an oral exam. It was a gap that Clinton was quick to point out.
    Clinton: “I think Donald just criticized me for preparing for this debate. And yes, I did. And you know what else I prepared for? I prepared to be president. And I think that’s a good thing.”

    Vasta

  45. ckrabat
    sept. 27, 2016 @ 15:17:44

    Vasta

  46. ckrabat
    sept. 27, 2016 @ 19:25:01

    Gary Johnson And Jill Stein To America: Hey, Remember Us?
    http://www.huffingtonpost.com/entry/gary-johnson-jill-stein-debate_us_57e9d4b2e4b0c2407cd90f7b
    Libertarian presidential nominee Gary Johnson and Green Party nominee Jill Stein weren’t invited to participate in the first presidential debate, but that didn’t stop them from trying to join the war of words between Donald Trump and Hillary Clinton.
    Stein, who was escorted off the campus of debate venue Hofstra University earlier on Monday, attempted to join the conversation via Twitter, even sharing her own opening statement.
    Johnson also tweeted throughout the debate, often expressing how unimpressed he was by with both Clinton and Trump.

    Vasta

  47. ckrabat
    sept. 27, 2016 @ 21:28:30

    Online pollid kuulutasid võitjaks Trumpi, ilu on vaataja silmades. See, lapsed on Novgorodi WC. Kui Juku pea pole ette nähtud kandiline olema, siis ei ole 😀

    Online votes declare Trump debate winner, despite media consensus for Clinton
    http://www.foxnews.com/politics/2016/09/27/online-polls-declare-trump-debate-winner-despite-media-consensus-for-clinton.html

    Vasta

  48. ckrabat
    sept. 29, 2016 @ 20:00:30

    The Detroit News on tavaliselt toetanud vabariiklasi, kuid nüüd toetab Gary Johnsonit
    http://theweek.com/speedreads/651955/detroit-paper-backs-gary-johnson-after-143-years-endorsing-republicans

    Vasta

  49. ckrabat
    sept. 29, 2016 @ 21:25:16

    Samal käib põhivoolu meedias Gary Johnsoni naeruvääristamine, sest kardetakse, et ta võtab ära Donald Trumpi hääli, keda oodatakse nagu messiast.
    VIDEO: USA presidendikandidaat ei suutnud ühegi välisriigi juhi nime nimetada
    http://www.delfi.ee/news/paevauudised/valismaa/video-usa-presidendikandidaat-ei-suutnud-uhegi-valisriigi-juhi-nime-nimetada?id=75766893
    Meediakampaania, milles väideti Trumpi olevat võitnud esimese teledebati sai millegipärast alguse St.Peterburgi ümbrusest.

    Vasta

    • ckrabat
      okt. 01, 2016 @ 18:10:13

      The media’s hypocrisy on Gary Johnson
      http://edition.cnn.com/2016/09/30/opinions/hypocrisy-about-gary-johnson-welch/
      I have no problem saying the Libertarian Party nominee screwed up in this or any other interview. But if there’s anything more obnoxious than cheerleaders for Donald “bomb-the-sh—out-of-ISIS” Trump mocking Johnson for foreign-policy ignorance, it’s supporters and enablers of Hillary Clinton rolling their eyes theatrically at a presidential candidate who was against the Iraq and Libyan wars in real time, who wants to pardon rather than imprison Edward Snowden, and who comports himself with occasionally awkward humility rather than with the polished and delusional omniscience that we’ve unfortunately come to demand in our presidential candidates.
      So congratulations, media, we’ve just spent a couple news cycles making great hay over a gotcha question that the three leading White House tickets largely answered with the same name.
      It’s useful to be reminded that America’s still-dominant, two-party hierarchy has much more to do with the mannerisms of power than the substance of ideas. Which makes sense, when you realize how lousy our governing ideas continue to be, particularly on foreign policy.

      Vasta

  50. ckrabat
    okt. 01, 2016 @ 18:02:47

    Gary Johnson on võitnud USA suurlehe Chicago Tribune toetuse
    http://www.chicagotribune.com/news/opinion/editorials/ct-gary-johnson-president-endorsement-edit-1002-20160930-story.html
    We reject the cliche that a citizen who chooses a principled third-party candidate is squandering his or her vote.
    — Chicago Tribune Editorial Board

    Vasta

  51. ckrabat
    okt. 02, 2016 @ 09:24:44

    Hillary Clinton Leads Donald Trump in ABC News’ Electoral Ratings Before Tough Battleground Contests
    http://abcnews.go.com/Politics/hillary-clinton-leads-donald-trump-abc-news-electoral/story?id=39672451
    So ABC News dug through states’ voting history, demographic shifts and head-to-head polling to develop these electoral ratings. ABC News’ puts Clinton at 272 electoral votes and Trump at 197, when including both solid and leaning states, which would give Clinton enough states right now in the solid and lean blue columns to hand her the White House. Sixty-nine electoral votes are in toss-up states.

    Vasta

  52. ckrabat
    okt. 02, 2016 @ 09:26:01

    Vasta

  53. ckrabat
    okt. 02, 2016 @ 13:59:10

    Vasta

  54. ckrabat
    okt. 02, 2016 @ 21:48:58

    Viimaste küsitluste järgi toetavad Gary Johnsonit ligi kolmandik ehk 29% kõige nooremast valijategrupist (nn millennials, sündinud peale 1980). The Albuquerque Journal küsitluse järgi koguks selle osariigi varasem kuberner New Mexico osariigis 24% häältest, jäädes siiski napilt maha Clintonist (35%) ja Trumpist (31%).
    http://www.inquisitr.com/3557273/gary-johnson-polls-with-donald-trump-imploding-johnson-may-be-close-to-doing-what-no-third-party-candidate-has-done-in-50-years/

    Vasta

  55. ckrabat
    okt. 03, 2016 @ 19:23:08

    Paljud meediaväljaanded on teatanud oma toetusest Johnson-Weld platvormile, samal ajal kui teised on alustanud aktiivset meediakampaaniat nende vastu – järelikult kardavad. Kui Johnson ületab novembris 15% määra, see on künnis, mida nõutakse kandidaatide lubamiseks teledebatile, võib tulemust nimetada kahtlemata õnnestumiseks.

    Weld clarifies: Running mate Johnson ‘would be the best president’
    http://edition.cnn.com/2016/10/03/politics/bill-weld-reaffirms-johnson-support-new-day/index.html
    He continued, “I went on to say that I think Gary Johnson would be the best president because of the policies, fiscal and military and otherwise, that he would implement.”
    Weld also pushed back on criticism of Johnson’s recent high-profile foreign policy gaffes, such as when he failed to identify the Syrian city of Aleppo during an interview, and couldn’t name a world leader he respected when asked during an MSNBC town hall event. “You know, pop quizzes on TV are just not Gary’s long suit. But I think having the right policies is more important than doing well on a pop quiz,” the former Massachusetts governor told Cuomo.

    Vasta

  56. ckrabat
    okt. 04, 2016 @ 07:30:36

    Gary Johnson and the Libertarian Mini-Moment
    http://nymag.com/daily/intelligencer/2016/10/gary-johnson-and-the-libertarian-mini-moment.html

    Pew: Gary Johnson jumps to 2nd place (among millennials)
    http://redalertpolitics.com/2016/07/10/pew-gary-johnson-jumps-2nd-place-among-millennials/#fCof9YIIs0RZFyzG.99
    While in the overall Pew Research polling, Johnson is still trailing Trump by 25 percent, scoring 11 percent of the vote compared to Trump’s 36 percent and Hillary Clinton’s 45 percent, Johnson is performing significantly better with voters under age 30.According to Pew, Johnson is winning 22 percent of younger voters. Trump is winning just 21 percent, and Clinton is leading with 47 percent of the vote.

    Vasta

  57. ckrabat
    okt. 05, 2016 @ 09:11:12

    Eile siis leidis aset võimalike tulevaste asepresidentide debatt, mis iseloomult erines presidendikandidaatide omast. Demokraatide Kaine oli ründav ja tsiteeris Donald Trumpi, vabariiklane Pence üritas säilitada rahu ning Kaine rünnakuterle mitte reageerida.

    Mõned olulisemad küsimused, mis esile tõusid
    VP Debate Fact-Check: How Mike Pence and Tim Kaine Stack Up
    http://abcnews.go.com/Politics/vp-debate-fact-check-mike-pence-tim-kaine/story?id=42554636
    1. Fact-check No. 1: Kaine said the “debt explosion” under the Trump plan is bigger than anything in Clinton has offered. ABC hinnang – true.
    2. Fact-check No. 2: Kaine says Clinton helped eliminate the Iranian nuclear program. ABC hinnang – false.
    3. Fact-check No. 3: Kaine said that Trump promised if he ran for the White House he’d “absolutely” release his taxes. ABC hinnang – true.
    4. Fact-check No. 4: Kaine says the Trump-Pence ticket opposes the federal minimum wage. ABC hinnang – yes and no.
    5. Fact-check No. 5: Pence said that Clinton’s failure to renegotiate the Status of Forces Agreement with Iraq led to the withdrawal of American troops, which in turn created the vacuum that led to the rise of ISIS. ABC hinnang – yes and no.
    6. Fact-check No. 6: Pence says Clinton and Kaine want to continue immigration policies that drive down wages. ABC hinnang – mostly false.
    7. Fact-check No. 7: Pence says: The Clinton Foundation was accepting foreign donations when Clinton was Secretary of State. ABC hinnang – mostly true.
    8. Fact-check No. 8: Pence says it is hard to know who refugees are. ABC hinnang – true.
    9. Fact-check No. 9: Kaine says Pence said Putin is a stronger leader than Obama. ABC hinnang – mostly true.
    10. Fact-check No. 10: Kaine says Trump wants Japan, South Korea and Saudi Arabia to have nuclear weapons. ABC hinnang – yes and no.
    11. Fact-check No. 11: Pence claims that less than 10 cents on the dollar in the Clinton Foundation has gone to charitable causes. ABC hinnang – false.
    12. Fact-check No. 12: Kaine says Pence would privatize Social Security. ABC hinnang – mostly true.
    13. Fact-check No. 13: Pence saying “nonsense” to wanting a deportation force. ABC hinnang – mostly false.
    14. Fact-check No. 14: Pence claimed that he and Trump would not support legislation punishing women for abortions. ABC hinnang – yes and no.
    15. Fact-check No. 15: Kaine claimed that Richard Nixon released his tax returns despite being audited. ABC hinnang – true.
    Kes rohkem valetas (skaalal true 0, false 4): Kaine 12 : Pence 15, valetasid mõlemad, aga Pence pisut rohkem.

    Vasta

  58. ckrabat
    okt. 05, 2016 @ 09:41:57

    Vasta

  59. huviline
    okt. 05, 2016 @ 23:00:44

    http://redstatewatcher.com/article.asp?id=32072

    Although Hillary Clinton has repeatedly denied that she sold weapons to the Islamic Stats while serving as Secretary of State, Wikileaks founder Julian Assange claims he has proof to the contrary.

    Thepoliticalinsider.com reported: In Obama’s second term, Secretary of State Hillary Clinton authorized the shipment of American-made arms to Qatar, a country beholden to the Muslim Brotherhood, and friendly to the Libyan rebels, in an effort to topple the Libyan/Gaddafi government, and then ship those arms to Syria in order to fund Al Qaeda, and topple Assad in Syria.

    Clinton took the lead role in organizing the so-called “Friends of Syria” (aka Al Qaeda/ISIS) to back the CIA-led insurgency for regime change in Syria.

    Under oath Hillary Clinton denied she knew about the weapons shipments during public testimony in early 2013 after the Benghazi terrorist attack.

    In an interview with Democracy Now, Wikileaks’ Julian Assange is now stating that 1,700 emails contained in the Clinton cache directly connect Hillary to Libya to Syria, and directly to Al Qaeda and ISIS.

    Read His Full Testimony @ (Link: http://www.thepoliticalinsider.com)

    Vasta

  60. huviline
    okt. 05, 2016 @ 23:04:37

    http://redstatewatcher.com/article.asp?id=32072

    Although Hillary Clinton has repeatedly denied that she sold weapons to the Islamic Stats while serving as Secretary of State, Wikileaks founder Julian Assange claims he has proof to the contrary.

    Thepoliticalinsider.com reported: In Obama’s second term, Secretary of State Hillary Clinton authorized the shipment of American-made arms to Qatar, a country beholden to the Muslim Brotherhood, and friendly to the Libyan rebels, in an effort to topple the Libyan/Gaddafi government, and then ship those arms to Syria in order to fund Al Qaeda, and topple Assad in Syria.

    Clinton took the lead role in organizing the so-called “Friends of Syria” (aka Al Qaeda/ISIS) to back the CIA-led insurgency for regime change in Syria.

    Under oath Hillary Clinton denied she knew about the weapons shipments during public testimony in early 2013 after the Benghazi terrorist attack.

    In an interview with Democracy Now, Wikileaks’ Julian Assange is now stating that 1,700 emails contained in the Clinton cache directly connect Hillary to Libya to Syria, and directly to Al Qaeda and ISIS.

    Read His Full Testimony @ (Link: http://www.thepoliticalinsider.com )

    Vasta

  61. ckrabat
    okt. 07, 2016 @ 21:11:15

    Elizabeth Drew: kuidas sai juhtuda, et Clintoni ja Trumpi võitlus on nii tasavägine
    http://arvamus.postimees.ee/v2/3861969/elizabeth-drew-kuidas-sai-juhtuda-et-clintoni-ja-trumpi-voitlus-on-nii-tasavaegine
    Alustuseks, hoolimata sellest, et Trump ei tea peaaegu mitte midagi valitsemisest ega avalikust korrast, on tal õnnestunud koondada enamik vabariiklastest enda selja taha. Üheks ajendiks on vabariiklaste pikaajaline viha Clintoni vastu. Järgmiseks Ülemkohus, kus juba on üks vaba koht, kuhu president peab täitja määrama ja nelja aasta jooksul tekib neid tõenäoliselt juurde.

    Trump on ära kasutanud ka paljude ameeriklaste majanduslikku ärevust, haarates kinni samast immigrandi- ja eliidivastasusest, mis on kanda kinnitamas mitmes Euroopa riigis. Trump ei saa aga võita ainult ülikoolikraadita valgenahaliste meeste toel, mistõttu on ta kohmakalt üritanud mõista anda, et hoolib ka afroameeriklastest ja latiinodest – mitte afroameeriklaste ja latiinodega suheldes, vaid rääkides nendest liialdatud stereotüüpide abil valgele publikule. Pole just üllatav, et afroameeriklased ja latiinod peavad tema kommentaare taktitundetuks ja patroniseerivaks. Lisaks pole Trump suutnud veel veenda oma tegelikku sihtrühma, kelleks on valgenahalised naised.

    Vasta

  62. ckrabat
    okt. 08, 2016 @ 10:20:02

    This is what would happen if Donald Trump quit the presidential race
    https://www.yahoo.com/finance/news/happen-donald-trump-quit-presidential-021522559.html
    The Republican National Committee’s rules say it can fill any candidate vacancies that occur because of “death, declination, or otherwise” by either reconvening all 2,472 delegates to vote at another convention, or by letting its 168-member body decide via majority vote. In the latter scenario, each member would get a certain number of votes based on the population of the state they represent.

    Vasta

  63. ckrabat
    okt. 10, 2016 @ 10:23:14

    Teine teledebatt, naisküsimusele palju tähelepanu ei pööratud, show meenutab wrestling maadlust, kus visuaalselt käib nagu kõva andmine, aga kogu etendus jätab tugevalt võltsi mulje.

    Vasta

  64. ckrabat
    okt. 10, 2016 @ 10:50:52

    Vabariiklaste asepresidendikandidaat Pence lubas Assadi sõjaliselt rünnata, samal ajal, kui Trump seletas, et põhivaenlane Süürias on ISIS
    Campaign aide: Trump and Pence are ‘most united ticket in history’
    https://www.yahoo.com/news/campaign-aide-trump-and-pence-are-most-united-ticket-in-history-043910511.html
    Pence: “Provocations by Russia need to be met with American strength. And that if Russia continues to be involved in airstrikes along with the Syrian government forces of Assad, the United States of America should be prepared to use military force to strike the military targets of the Assad regime.”
    “He and I haven’t spoken, and I disagree,” said Trump. “I disagree.”

    Vasta

  65. ckrabat
    okt. 10, 2016 @ 21:47:56

    Gary Johnson: I’d be a continuation of Obama on ISIS
    http://edition.cnn.com/2016/10/10/politics/gary-johnson-axe-files/
    Gary Johnson David Axelrodi saates “The Axe Files”
    Johnson:
    1. Expressed regret for appearing to not recognize Aleppo, a city in Syria that has been at the center of that country’s civil war, and then joking about it afterward. “Look, 90% of people don’t know what Aleppo is, but 90% of people aren’t running for president of the United States. I am, and there’s no excuse.”
    2. Indicated that, as president, he would not honor the US commitment to the Paris climate change agreement. “If we’re out in front on this and it results in fewer US jobs — no, I’m not going to put us in a position of losing US jobs to comply ahead of everyone else.”
    3. Suggested local communities could supply a safer method for addicts to use heroin as a way to help combat the epidemic of opioid- and other drug-related deaths that have afflicted many parts of the country. “I am not advocating a federal program here whatsoever. But if Chicago were to set up clinics that you, as a heroin addict, could come in and get your heroin tested without fear of criminal repercussion, we’ll test it for you and we’ll determine whether it will kill you or not. If you are genuinely concerned about reducing or eliminating death due to heroin, that is a program that would definitely do that.”
    4. Articulated his support for unlimited political campaign contributions from individuals and corporations, provided the system allows for full disclosure.

    Vasta

  66. ckrabat
    okt. 11, 2016 @ 08:02:51

    Why Gary Johnson Can Still Make Libertarian History
    http://www.realclearpolitics.com/articles/2016/10/10/why_gary_johnson_can_still_make_libertarian_history_132015.html
    A vote for Gary Johnson is a vote that could elevate the Libertarian Party out of fringe status, establish a three-party political system and shrink the Republican Party. So before you cast that vote, ask yourself: Is that what you really want?

    Kui Libertaarne partei kogub novembris vähemalt 5% häältest, siis klassifitseerib valimiskomisjon nad ametlikult tunnustatud erakonnaks, kellel on õigus saada järgmistel valimistel oma osa erakondadele antavast maksumaksja rahast. Praegu laäheb kogu jackpot jagamisele kahe suurerakonna vahel. Nelja aasta pärast võivad libertaarid aga seeläbi muutuda veelgi konkurentsivõimelisemaks ning ohustada traditsioonilist kaheparteisüsteemi. 5% tähis onn isegi olulisem, kui debattidele pääsemiseks vajalik 15% künnis.

    Vasta

  67. ckrabat
    okt. 13, 2016 @ 21:11:09

    The religious right makes a deal with the devil
    https://www.washingtonpost.com/opinions/the-religious-right-makes-a-deal-with-the-devil/2016/10/11/d0783e44-8fd5-11e6-9c85-ac42097b8cc0_story.html?utm_term=.c6e5e7489639
    Falwell fils, now Liberty’s president, was among the first and most prominent evangelical Christian leaders to embrace thrice-married, foul-mouthed casino mogul Donald Trump, declaring in January that Trump had lived his life in the spirit of Jesus. This endorsement validated Trump’s character for millions of evangelicals, helping to propel Trump to the Republican nomination. Falwell continued to campaign for Trump, spoke at the Republican convention and likened Trump to Winston Churchill in an August op-ed in The Post.

    Vasta

  68. ckrabat
    okt. 15, 2016 @ 01:16:45

    The 2016 electoral map is collapsing around Donald Trump
    https://www.washingtonpost.com/news/the-fix/wp/2016/10/14/the-2016-electoral-map-is-collapsing-around-donald-trump/
    Over the past 72 hours, polls have come out in Alaska, Texas and Utah that show Trump narrowly ahead of Hillary Clinton. That comes on top of data that suggests Republican-friendly states likes Arizona and Georgia are already a jump ball between Clinton and Trump.
    That’s absolutely remarkable when you consider the historic trends in those states. The last time a Democrat won Alaska was 1964, when Lyndon Johnson carried it over Barry Goldwater. Texas hasn’t voted for a Democrat for president since Jimmy Carter eked out the state in 1976. In Utah, like Alaska, LBJ is the last Democrat to win.

    Vasta

  69. ckrabat
    okt. 17, 2016 @ 21:15:55

    USA põhivoolu meedia guru John Oliver on käivitanud sõimukampaania Gary Johnsoni ja Jill Steini vastu, sest nad ohustavad valitsevat kaheparteisüsteemi
    https://www.theguardian.com/tv-and-radio/2016/oct/17/john-oliver-last-week-tonight-gary-johnson-jill-stein

    Vasta

  70. ckrabat
    okt. 20, 2016 @ 09:13:00

    Kolmas teledebatt – Donald Trump teatas, et kui ta peaks kaotama, ei pruugi ta valimistulemusi aktsepteerida.

    Vasta

  71. ckrabat
    okt. 20, 2016 @ 09:16:56

    Praegune küsitluste seis on juba Clintoni kasuks
    http://edition.cnn.com/2016/10/19/politics/road-to-270-electoral-college-map-5-october/index.html
    Clinton on konkurentsivõimeline muidu vabariiklikus Arizonas, John McCaini koduosariigis, kuid olulise latino populationiga ning on rebimas ette Nevadas, North Carolinas ja Floridas. Utahis on kaarte segamas sõltumatu Evan McMullin, kes mõnede küsitluste järgi isegi juhib.

    Vasta

  72. ckrabat
    okt. 22, 2016 @ 21:14:40

    Gary Johnson is down in polls against Hillary Clinton and Donald Trump and the quickly approaching Election Day gives the Libertarian Party candidate little time to put together a historic upset, but there are still some good signs for Johnson — the potential that national polling is significantly underestimating the support he has.
    http://www.inquisitr.com/3626898/gary-johnson-polls-national-polling-is-likely-underestimating-johnsons-support-by-a-significant-margin/#UjAMTtzrO5D6rBI6.99
    Seda kinnitab ka põhivoolu meedias käivitunud kampaania Johnsoni vastu, kes ei teadvat midagi Aleppost, kuna ta ei reageerinud adekvaatselt ühele leheneegri küsimusele, mis oli esitatud stiilis: “Kas sa oled hommikuse konjakijoomise maha jätnud?” Meedia ketrab seda päevast päeva, nädalast nädalasse, kuust kuusse, kuid mitte ühelgi leheneegril pole tekkinud kahtlust Donald Trumpi sobivuse kohta presidendiametis. Sellestvõib järeldada, et salamahti valmistatakse ette pinda järjekordse Brexiti tarvis, et meedia saaks oma soosiku pukki lükata ning stultokraatia pääseks lõplikult valitsema. Otseselt Trumpi muidugi ei toetata, kuid teda hoitakse kõigi vahenditega pildil, et arvukale lollkonnale tugevaid ja paljundatud signaale edastada: “Vote for Trump, he is your man!”

    Vasta

  73. ckrabat
    okt. 22, 2016 @ 23:27:53

    IBD/TIPP küsitluse järgi võidab üldise rahvahääletuse Donald Trump 42,1% Hillary Clintoni 39,7% vastu, Gary Johnson saaks 7,3% ja Jill Stein 3,6%
    http://www.investors.com/politics/ibd-tipp-presidential-election-poll/
    Piirkonniti juhib Trump suurelt lõunaosariikides, muudes piirkondades on edu Clintonil, märgatavamalt kirdeosariikides ja napilt lääneosariikides ja kesk-läänes. Gary Johnsoni toetus on 12% kesk-läänes, mujal vähem. Ealiselt juhib Clinton napilt Trumpi ees kõige nooremas ja kõige vanemas valijategrupis, kuid Trump on edukas just keskealiste grupis (45-64 aastased), need kes on sündinud ja kasvanud külma sõja tingimustes (aastakäigud 1952-1971). Gary Johnsoni toetus on märgatav (15%) kõige nooremas valijategrupis. Sooliselt toetavad mehed rohkem Trumpi ja naised Clintonit, Johnsonil on meeste hulgas toetust veidi rohkem. Rassiliselt toetab valge elanikkond ülekaalukalt Trumpi ja teised (sh mustad, latiinod) veelgi enam Clintonit. Johnsonbi toetus on mõlemas grupis enam-vähem võrdne. Sissetulekute osas eelistavad kõige vaesemad ja kõige rikkamad Clintonit, keskklass aga Trumpi. Johnsoni toetus on suurem keskklassi hulgas, vaesemaid kihte ta eriti ei paelu. Hariduse osas, mida haritum, seda rohkem toetatakse Clintonit. Kuni keskkooliharidusega kontingent toetab ülekaalukalt Trumpi. Johnsonil on ühesugune toetus kõikide gruppide seas. Trumpi toetab rohkem vabariiklasi kui on Clintonit toetavaid demokraate. Sõltumaturte grupis juhib Trump. Johnsoni toetus sõltumatute seas on 13%. Liberaalid ja mõõdukad kalduvad eelistama Clintonit, konservatiivid Trumpi. Johnsoni toetajate hulk on suurem mõõdukate hulgas ja väiksem konservatiivide seas. Vaadeldud on veel mitmeid kategooriaid, neid saab igaüks ise võrrelda, kuid Johnsoni toetus (18%) on märgatav veel eraldi latiino valijategrupis ja ateistide seas (12%). Teda toetab ka 10% lapsevanemaid.

    Vasta

  74. ckrabat
    okt. 23, 2016 @ 00:12:35

    Eelteatena olgu välja kuulutatud, et 8.novembril, meil siis ööl vastu 9.novembrit, kui Ameerika Ühendriikides toimuvad presidendivalimised ja midagi just ettte ei tule, plaanib Persona in fieri korraldada öise valimisralli ülekande reaalajas, kus valimistulemusi on lubanud kommenteerida Ivari teenistuskaaslane delfiin Maša, kes elab nüüd Ameerikas ja töötab Donald Trumpi valimiskampaania juhina. Kui pea püsib selge ja jalad kannavad, siis võivad sõna saada ka Ivar, Anfissa ja mitmed teised armastatud kodanikud. Arvestada tuleb muidugi päev varem toimuva suure pidupäevaga, mis võib plaanidesse korrektiive teha, näiteks kui nad satuvad akadeemik Starohujevi puskarimasina haardeulatusse.

    Vasta

  75. ckrabat
    okt. 24, 2016 @ 20:51:57

    Kommentaar nihilistist
    http://nihilist.fm/trump/comment-page-1/#comment-47645
    Trump on loomulikult meediatoode nagu ka Clinton, lihtsalt erinevatele sihtgruppidele erinevad tooted. Kusjuures praegu on näiteks Gary Johnsoni vastu käivitunud meediakampaania, kolmanda alternatiivi tekkimist tõepoolest kardetakse. Nagu see Aleppo küsimus, kus esitatakse stiilis “kas sa oled hommikuse konjakijoomise maha jätnud” üks faktiküsimus ja siis eksimust käiatakse 24h tekitamaks muljet, et tegemist on veelgi??? ebakompetentsema poliitikuga kui Trump. Praegu ma ei oska selle fenomeni kardina taha veel näha, kuid täiesti võimalik, et Trump paisati turule kasutamaks ära üha tugevnevat anti-establishment meelsust. Tema eesmärk on selgelt võita valimised, keegi ei tea, mis ta hiljem tegema hakkab. Võimalik, et mitte midagi, aga varjatult meedia tema huvides töötab, sest iga skandaal toob kuulsust juurde, see on puhas stultoloogiline efekt. Mis juhtub valimistel, ei julge hetkel väga selgelt midagi väita, võimalik, et Clinton saab ikkagi landslide võidu, seda toetavad osariikide analüüsid, üleriiklikud pollid ei näita suurt midagi. Samas ei saa välistada ja mingeid ohu märke ma näen, et juhtub nagu Brexitiga, nagu Kolumbia rahuplaaniga, et mängima hakkavad hoopis teised faktorid ja need ennustavad Trumpi võitu. Väga paljudele ei meeldi nii Trump kui ka Clinton, minule ka mitte, ja nad võivad otsustada valima mitte minna. Clinton on nii establishment kui vähegi saab ja praegu on anti-establishment move. Kõige perspektiivikam alternatiivkandidaat Gary Johnson on USA valimissüsteemi ja meedia poolt auti mängitud. Trumpi pooldajad on aga fanaatilisemad, nemad lähevad iga ilmaga ja see võib olla otsustav. Väga paljud on tema poolt, sest ta on lihtsalt teistsugune, pakub seda, mida rahvas, kes vaatab näosaateid ja tantsud tähtedega ja muud sarnast stuffi, poliitikutelt ootab. See on juba puhas stultoloogia.

    Vasta

  76. ckrabat
    okt. 27, 2016 @ 15:43:37

    Vasta

  77. ckrabat
    okt. 27, 2016 @ 18:40:57

    Vasta

  78. ckrabat
    okt. 28, 2016 @ 12:59:58

    Meediakampaania Gary Johnsoni vastu, millega üritatakse teda näidata ebakompetentse juhina ning mille taga on pigem vasakule kaldu, Clintonit toetavad väljaanded, kogub jõudu. Uus “teema” on tehtud Johnsoni maksupoliitikast.
    Gary Johnson blows up when interviewer presses him on his tax policy
    http://www.businessinsider.com/gary-johnson-interview-tax-policy-marijuana-2016-10
    Johnsoni valimisstaabi avaldus:

    Joe Hunter, the communications director for Johnson’s campaign, emailed Business Insider a statement: “Gov. Johnson is not a wallflower. He has done thousands of interviews, and yes, sometimes they get contentious, especially when questions come with unfair presuppositions. The Fair Tax is but one example. The reporter suggests no “leading” economists agree with it. If it’s such a bad idea, why does it have dozens of congressional sponsors and why has it been supported by such fiscal conservatives as Mike Huckabee and Herman Cain? When an interview becomes a debate, it should be no surprise that the gloves come off.”

    Vasta

  79. ckrabat
    okt. 28, 2016 @ 13:04:57

    Michael Moore on teinud filmi “TrumpLand”, mille eesmärk on liita Bernie Sandersi toetajad Clintoni taha
    http://www.forbes.com/sites/scottmendelson/2016/10/24/review-michael-moore-in-trumpland-makes-the-case-for-president-hillary-clinton/#1bfd8c7a7d87
    Katkend filmist:

    Vasta

  80. ckrabat
    okt. 29, 2016 @ 12:06:18

    Kui Johnsoni vastase meediakampaania taga on ametlikult Clintonit toetavad jõud, näitab praktika, et varasemad Johnsoni toetajad lähevad üle pigem Trumpi leeri. Võib-olla see oligi eesmärk?
    http://www.breitbart.com/radio/2016/10/28/gravis-pollster-johnson-supporters-breaking-trump/
    Doug Kaplan, managing partner at Gravis Marketing, joined SiriusXM host Alex Marlow on Friday’s Breitbart News Daily to break down the latest Breitbart News/Gravis presidential poll, which showed a statistical tie between Hillary Clinton and Donald Trump, brought about, in part, by Libertarian candidate Gary Johnson’s voters breaking for Trump.

    Vasta

  81. ckrabat
    okt. 30, 2016 @ 08:34:55

    Professor who’s correctly called every presidential election since 1984 predicts Trump will win
    https://www.yahoo.com/news/professor-whos-correctly-called-every-presidential-election-since-1984-predicts-trump-will-win-202136418.html?ref=gs
    “An answer of True on these True/False questions always favors the reelection of the party in power,” Lichtman explained. “And if six or more of the 13 keys are False, the party in power, the party holding the White House, is the predicted loser — any six or more.”
    Until last month, he said, the Democratic Party only had five keys against it. The final key that led Lichtman to make his prediction that Trump will win was “the third-party key, and that is based on an assessment that you would expect the third-party candidate, in this case the Libertarian candidate, Gary Johnson, to get 5 percent or more of the vote.”
    While “severe and unprecedented,” Lichtman said that the problems created for Trump by the “Access Hollywood” tape and subsequent sexual assault claims did not ultimately change any of the keys.

    Vasta

  82. ckrabat
    okt. 30, 2016 @ 21:52:19

    Gary Johnson’s main proposal: Shrink government
    https://www.yahoo.com/news/gary-johnsons-main-proposal-shrink-government-133200316–election.html
    BALANCE THE BUDGET
    ALLOW MARIJUANA LEGALIZATION
    REDUCING MILITARY FOOTPRINT
    GREATER LEGAL IMMIGRATION
    A SINGLE TAX

    Vasta

  83. ckrabat
    okt. 30, 2016 @ 22:00:58

    The Mainstream Media Needs A Talking To self Gary Johnson

    Vasta

  84. ckrabat
    nov. 03, 2016 @ 11:50:21

    Jällegi hirmutatakse valijaid kasutamast kolmandaid alternatiive – kui hääletad Johnsoni, McMullini, Steini või mõne teise mitte-mainstream kandidaadi poolt, siis järelikult toetad Trumpi. See pole päris terve lähenemine.

    SUSAN SARANDON’S ENDORSEMENT OF DR. JILL STEIN ONLY HELPS DONALD TRUMP
    http://europe.newsweek.com/susan-sarandons-endorsement-dr-jill-stein-only-helps-donald-trump-516329

    Vasta

  85. ckrabat
    nov. 05, 2016 @ 14:10:32

    Vasta

  86. ckrabat
    nov. 05, 2016 @ 14:12:17

    ?ref_src=twsrc%5Etfw

    Vasta

  87. ckrabat
    nov. 05, 2016 @ 14:33:41

    Who is Gary Johnson – the Libertarian Party candidate who could win US election for Trump
    http://www.express.co.uk/news/world/729045/gary-johnson-who-is-libertarian-party-us-election-2016-win-trump

    Vasta

  88. ckrabat
    nov. 05, 2016 @ 21:48:53

    Vasta

  89. ckrabat
    nov. 05, 2016 @ 22:03:57

    Vasta

  90. ckrabat
    nov. 07, 2016 @ 18:50:35

    Vasta

  91. ckrabat
    nov. 07, 2016 @ 18:59:18

    Olgu siis ära toodud ka minu ennustused seisuga 27.september

    YOUR PREDICTIONS
    PRESIDENT
    Hillary Clinton: 23 states, 273 electoral votes (CO, CT, DE, ME, MI, MN, NH, NJ, NM, OR, PA, VA, WI, WA, VT, CA, HI, IL, NY, MA, MD, RI, DC)
    Donald Trump: 28 states, 265 electoral votes (AZ, AR, FL, GA, IA, IN, KS, MS, MO, MT, NV, NC, ND, OH, SC, TX, UT, WV, AK, AL, ID, WY, OK, SD, NE, LA, KY, TN)
    SENATE
    Democrats: 49 seats, 6 takeovers (Duckworth, Bayh, Kander, Ross, McGinty, Feingold)
    Republicans: 49 seats, 1 takeovers (Heck)
    Independents: 2 seats
    HOUSE
    Republicans: 235 seats, 1 takeovers (Dunn)
    Democrats: 200 seats, 13 takeovers (Carroll, Demings, Crist, Schneider, Vernon, Cain, Craig, Kihuen, Thorne-Holst, Myers, Deacon, Gallego, McEachin)
    GOVERNOR
    Republicans: 31 governors, 1 takeovers (Sununu)
    Democrats: 18 governors, 1 takeovers (Cooper)
    Independents: 1 governor

    Vasta

  92. ckrabat
    nov. 07, 2016 @ 19:32:47

    Feliks (Edmundovitš?) valis Trumpi

    Vasta

  93. ckrabat
    nov. 07, 2016 @ 22:34:14

    15 Reasons Why A Vote For Gov. Gary Johnson Matters
    https://www.johnsonweld.com/15_reasons_why_a_vote_for_gov_gary_johnson_matters
    1. If Gov. Gary Johnson and Bill Weld Win Just One State, Everything Could Change
    2. With Just 5%, We Can Make History By Creating More Competitive Elections
    3. You Don’t Have to Vote for the “Lesser of Two Evils.”
    4. The Johnson/Weld Campaign is Driven By Everyday Americans, Not Political Insiders
    5. 65% of Americans Don’t Feel Like Either Major Party Represents Them
    6. Gary Johnson Can Force A More Nonpartisan Discussion About Important Policy
    7. Gov. Gary Johnson and Bill Weld are Ready to Lead from Day 1
    8. Gov. Gary Johnson Would Set a Good Example
    9. Gov. Gary Johnson Can Help Bridge the Partisan Divide
    10. Gov. Gary Johnson Can Make Our Political Discussion More Positive
    11. Governors Gary Johnson and Bill Weld Have a Great Sense of Humor
    12. Governor Gary Johnson Supporters are Ideologically Diverse
    13. Governors Gary Johnson and Bill Weld Have Been Successful Executives
    14. Governors Gary Johnson and Bill Weld Have a Clean Record
    15. A Vote for Gov. Gary Johnson Can Improve Our Democracy

    Vasta

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s

august 2016
E T K N R L P
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

Twitter

Error: Twitter did not respond. Please wait a few minutes and refresh this page.

%d bloggers like this: