Ekretiinide kool – algõpetus algajale kommentaatorile

@I.K.&ckrabat
Viimasel ajal võib ajakirjandusest leida arvamuslugusid või juhtkirjasid, mis on paljusid lugejaid ühel või teisel kombel ärritanud.  Mis seal salata, oleks siis küsimus ainult arvamuslugudes või juhtkirjades, kuid üsna sageli leiad ka mõne uudise  või reportaaži, mis lugejaid ärritab ning tagajalgadele ajab ning vahe uudiste ja  reportaažide ehk sündmust kajastavate lugude ning arvamuslugude ja juhtkirjade ehk kellegi seisukohti väljendavate kirjatööde vahel muutub aina hämaramaks, sest ka uudiseid on võimalik toota vastavalt lugeja ootustele. Kui rahvas nõuab lugusid pagulasvägistajatest, siis tuleb talle neid pakkuda ja mitte arutleda, miks Eesti on Euroopas esirinnas näiteks tahtlike tapmiste suhtarvult. Arusaadav, muidugi on piinlik lugeda, kui ennast peegelpildis ära tunned, näiteks kui öeldakse “kuueklassilise haridusega õllesõbrad” või “käib raha eest ruumidest tonte välja ajamas ja kutsub üles tegutsema pagulaste vastu” või “nemad ihkavad norme ja ettekirjutusi igaks elujuhtumiks, janunevad dekreetide ja diktaatori järele”. Siis tahaks seisukoha võtjale kohe kannaga näkku lüüa. Kui ära ei tunne, siis on muidugi suht pohhui, aga sellest ei saa me mitte kunagi teada. „Rahva arvamuse“ moodustab ikka see vali hääl, mis mitmekordselt võimendatuna lugude all kommentaariumides kajama jääb – tekib Novgorodi WC efekt ning see võib omakorda hakata kujundama poliitikute poolt manipuleeritavaid otsuseid, sest nemad reageerivad hääle tugevusele, mitte vaikivale enamusele.

Kui sa oled lugenud sinu seisukohtadega mitte kokkulangevaid artikleid, näiteks Olev Remsu „Peatage äärmused“, Ivar Soopani „Kuidas EKRE mustad mehed murravad end rahva südamesse“ või Ahto Lobjakase „Euroopa maaltviimine“, mis “lihtsale lugejale” piinlikkust valmistavad, siis pead sa ju kuidagi reageerima ning näpud  sügelevad vastulauset esitama. See tõde, mida need ülemakstud arvamusliiderdajad seal, üleval ja kõrgel esitavad, ei lähe kokku nende tõdedega, mis on kujunenud burksiputka ees ja poe  taga, sest need seal, „üleval“ ei tea ju alamrahva muredest midagi ja ei lase meie halli ja igavat  argipäeva paista nii nagu „rahvale“ meeldiks. Kõige lihtsam otsedemokraatia vorm selleks on ajalehtede internetikommentaariumid, mis erinevalt lugudest endast on pealegi kasutaja jaoks veel täiesti tasuta – „lihtsa inimese“ igapäevane õnn ja rõõm, kes saab täiel rinnal oma arvamuse maailma vägevate kohta välja öelda. Kuidas aga kirjutada kommentaari nii, et see tunduks mõjusam ning peaasi, et „omad“ sind kindlasti ära tunneksid. Kommentaari kirjutamisel on oluline mingitest kindlatest reeglitest kinni pidada.

1. Alustada tuleks mingi suvalise personaalse rünnakuga!
N: Vaatan, et mõnel “kirjanikul” on hommikul jälle rohud võtmata jäänud.
Nii lood sa kolumnistiga kohe isikliku sideme. Näiteks Remsu puhul tasub tema väljaütlemised siduda joomisega, mis töötas kunagi väga hästi staarkommentaator Harri Kingo peal. Inimesed, kes on kunagi olnud suured viinaninad, aga siis on joomisega lõpparve teinud, neile on alati hea minevikku meelde tuletada, siis tekib kohe puhtam, kuivem ja muretum tunne.
2. Demonstreeri lojaalsust!
Sulle on ju oluline, et teised alamklassi liikmed, kellega sa tahad solidariseeruda, sind ära tunneksid, eks ole? Muidu võid sa neilt eksikombel kannaga näkku saada.
N: Hr. Mart Helme ja hr. Martin Helme on ainsad, kes oskavad ja suudavad Eesti kraavist välja vedada! Jaak Madison päästab meid Prokrustese sängist! Hitler tõi Saksamaa majanduse persest välja!
3. Järgneb sõim, kasuta siinkohal kanoonilist leksikat ja räägi rahva nimel!
N: Eesti inimestel on nendest autorollotajatest ja kilekotitajatest, kes mõistavad ainult jewrosid endale tasku ajada, ammu kõrini.
Väga oluline on kohustusliku sõnavara kasutamine, väga in on homoteema sissetoomine, jällegi põhiliselt selleks, et omad ära tunneksid: geiroopa, homomultikulti – väga armas, kõlab nagu Karlssonlik pluti-pluti-plutt 🙂, tolerast, liberast, salliv ja kõik muud võimalikud sõimusõnad, mida sa tead, kommentaaris kõik need ritta sea. Oponentide puhul kasuta deminutiivi (meie Taavikene, Laarikene jms), see loob üleoleva mulje – sina autoriteet vs  nemad, pehmod.
4. Ja nüüd tuleb võimas finaal. See koht, kus teatad, et sa põhimõtteliselt ei kommenteeri seda jama.
N: Mingeid nõmedaid paskville ei kommenteerita. 

Venemaa koha pealt on parem vait olla, Putinit narratiivi sisse tuua ei tohi. Tema on antikangelane tiigrinahas nagu lord Voldemort, kes peab jääma anonüümseks, sest iga ekretiin teab, et kuigi Venemaad ja venelasi me ei salli, siis nemad on tõelised mehed ja naised, kes teavad, mis  elu on. Ekretiin teab: meie ei ole putinistid ega natsid, aga omavahel öeldes kõik see, mis Venemaal toimub ja kogu see natsivärk on ikka väga hingelähedane küll – see on dilemma. Kõiges süüdista Brüsselit, ameeriklasi parem mitte või kui, siis juba personaalselt Obamat, kes on ju samuti pagulane. Üldse on kõiges halvas, mis maailmas sünnib, süüdi homod ja pagulased (islamiusulised ja neegrid), kõik need, kes on loodud teistsugusena kui sina (sosinal: siis veel need j…d ka, aga seda sõna ei julge isegi tõsirahvuslik ekretiin veel? välja öelda). Kui neid ei oleks, siis tuleks paradiis maa peale. Korra tagamiseks peaksime kiiresti taaskehtestama surmanuhtluse ja tõstma karistuste määrasid. Kui rahvas kardab, siis ta ka austab. Ohtudega võitlemiseks peame looma suure maleva: mehed peaksid relvastuma ja naised sünnitama, et täita oma kohus rahvuse ees. Me peame moslemid üle sünnitama ja kõik teised relv käes meie tahtele truudusvannet andma sundima. Siis tuleb Kalevi (Odini) poeg Aiku vangist koju ja  tulevase islamikalifaadi äärealal õilmitseb võimas moslemivaba Eesti rahvusriik. See on narratiiv, mis „rahvale“ meeldib ja mida ta oma „juhtidelt“ kuulda tahab. Rahvas, keda on seitsesada aastat mõisatallides pekstud, ei pruugi vabadust hinnata ja igatseb hoopis ise peksjaks saada, sest siis kutsutakse kalale, ees- ja isanime pidi ning ollakse valmis teenistuseks armees ja kodumaa kaitsel. Selline asjadest arusaamine ei erine mitte millegi poolest Oleg Gazmanovi  laulus pakutavast narratiivist.

Advertisements

11 kommentaari (+add yours?)

  1. personainfieri
    apr. 11, 2016 @ 20:34:46

    Narratiivi kohustuslik komponent on võimas minevik – hoidke alt, neukku returns!

    Vasta

  2. jolli
    apr. 12, 2016 @ 00:49:33

    Huvitav, misasi see “lihtne inimene” on? Äkki tähendab see töökindlat inimest? Või kas tegu on inimesega, kui räägitakse töökindlusest. Võibolla siiski lolliga? 🙂

    Vasta

  3. personainfieri
    apr. 12, 2016 @ 00:53:33

    Lihtne inimene (vahel öeldakse ka ühemõõtmeline inimene) olevat poliitkorrektne vaste lollile. Sellise lihtsa konstruktsiooniga 🙂

    Vasta

  4. personainfieri
    apr. 12, 2016 @ 00:55:43

    Naabriplika erisaade Setumaal 😀
    See volikogu esimees või kes ta oli, suurepärane esitus, ei jää naabriplika Kõrvitsale milleski alla, isegi ületab 🙂

    Seal on näha muuhulgas silti – mina olen inimene. Loll on ilmselt üldmõiste, seda ei pea eraldi välja tooma, aga inimene on haruldus. Kui öeldakse teisele, sina oled loll, siis tähendab see ilmselt, tule omade poole üle. 😀

    Vasta

  5. personainfieri
    apr. 12, 2016 @ 10:30:34

    Vasta

  6. personainfieri
    apr. 12, 2016 @ 10:32:24

    Neukkunostalgiat

    Vasta

  7. ckrabat
    apr. 12, 2016 @ 17:41:19

    Tõsiselt hea, mitte halvem kui Meremäe volikogu 😀
    Reportaaž. EKRE mehed teavad, kuidas teha elu ilusamaks
    http://online.le.ee/2016/04/12/reportaaz-ekre-mehed-teavad-kuidas-teha-elu-ilusamaks/
    Riigi julgeolekut tuleb kasvatada kiirkorras. „Praeguses valitsuses pole, kas nutta või naerda, kedagi, kes seda suudaks!” ütleb Madison. Kaks tundi hiljem räägib Mart Helme Tõstamaal, et nemad on käinud otsimas sõjatehnikat, muuhulgas tanke. Kui varem oli sõjamasinaid saada, siis praegu on see juba keeruline. Kõik valmistuvad ise ja koguvad sõjatehnikat. Aga Helme jutust jääb mulje, et EKRE on kohe hankimas tanke, et Eestit kaitsta.
    Madison lõpetab oma esinemise tõdemusega, et Saksa fritsud ja Vene vankad [Madisoni sõnastus] on „toredad sõbrad”. „Sakslased tahavad öelda, kuidas peame tegema. Sakslased mingu põrgu! Meie teeme nii, nagu tahame,” märkis Madison. Sõna saab Martin Helme. Ta räägib, et haldusreformiseaduse tekst on kuiv ja tapvalt igav. „Aga mida igavam, seda suuremad sigadused on sinna peidetud,” teab ta.

    Madison ütleb, et kui EKRE võimule saab, siis hakkavad nad panku maksustama. Martin Helme märgib, et EKRE seab sisse ettevõtete tulumaksu nii, et sel on ka tulumaksuvaba osa. Siis ei peaks mikro- ja väikeettevõtted tulumaksu tasuma. „Kui Eesti 100 suuremat ettevõtet, mis muide on kõik väliskapitali omanduses, maksaks tulumaksu, siis laekuks aastas 300–350 miljonit eurot,” ütleb Helme.
    Parempoolsed :irw

    Vasta

  8. Aqualung Aqualung
    apr. 14, 2016 @ 14:38:13

    Howdy, intelligentsia,

    üks värk, mis teie omavahelisi jutte kõrvalt lugedes mulle ikka & jälle arusaamatuks jääb, on see, mis ülalt nopitud teie sarkasmis sisaldub:

    „Väga oluline on kohustusliku sõnavara kasutamine, väga in on homoteema sissetoomine, jällegi põhiliselt selleks, et omad ära tunneksid: geiroopa, homomultikulti“

    Millest ma mõistan vaid seda, et kui haritud inimene haritud inimesega „ekretiine“ klatšib, siis peab ta vajalikuks suu nina all viltu vedada ja ironiseerida selle üle, et matsid tänaba liberastliku poliitika üle arutledes väga tihti „homoteema sisse toovad“.

    Vot selle imeliku iroooonja võiksite küll lahti seletada, et ka minusugune ekretiin pointi tabaks – kui sel iroooonjal ikka üleüldse ON point. Milles ma ise küll kõvasti kahtlen, sest minu meelest on tegemist pigem suht abitu intelligentliku poosiga, millega oma haritud ülimuslikkust iseendale ja omade vahel tõestada. Või peitub selles siiski mingi iva, vahest mingi krüptiline iva, mis homomultikulti kabalistika sügavamatesse saladustesse pühendamata autsaiderile niikuinii mõistetamatuks jääb?

    Sest tavamõistuse seisukohast on on sihuke „iroooonja“ ju ometi täiesti idiootlik – üsna sama idiootlik kui kommunistlik intelligentsia okuptasiooni päevil antikommunistide arvel ironiseerinuks, et antikommunistid okuptatisonorežiimi kritiseerides ikka ja jälle „kommunistliku ideoloogia teema sisse toovad“ (noja eks nad ironiseeridki ja ironiseerivad tänase päevani).

    Mis krdi paralleelilmas te ometi elate, intelligendid? Seletage mulle lahti see talmudistlik või kabalistlik „dialektiline“ trikk, mis annab teile teie endi silmis põhjenduse teha nägu, et „homoteema sissetoomine“ Eesti Vabariiki / eesti ühiskonda on mingilgi moel seotud EKRE või kelle teisega tahes peale liberastlike ideoloogide, ideoloogiaaparaadi, homode ja progressivsete intelligentide endi?

    Krdi krt, TEIE ometi „tõite homoteema sisse“, täpsemalt kallasite pahaaimamatule eesti ühiskonnale kaela! See krdi homoseksismus koos kõigi teiste võimalike perversiteetidega istub ju algusest peale TEIE ideoloogias sees“. „Polymorphous perversity“ kui „ühiskondline“ ideaal on TEIE seeme, millest kogu see krdi freudomarksismus elik liberasmus välja manati – justnimelt MANATI, loitsiti, sõnuti. Šarlatan Lacani kogutud teosed, mille najal kogu „XXI sajandi“ liberastlik kõrgintelligentsia kiimleb, see groteskne freudo-marks-sadistlik kamasuutra on TEIE pühakiri, liberaalsed intelligendid – ja ei mitte „ekretiinide“ oma.

    „Homoteema“ on TEIE sirp ja vasar, millega te eesti ühiskonna kallal laamendate – millest järeldub kõige otsesemal ja selgemalt moel, et kui keegi tõepoolest ausalt eesti praegusest ühiskonnast kõnelda tahab, siis tänu TEILE ei pääse ta TEIE poolt „sisse toodud homoteemast“ üle ega ümber – niii krdima räigelt olete TEIE selle vaia ühiskonnale tagant sisse toppind, ptüi.

    Sestap JÄÄB see teema ka „jutupunktiks“igal avameelsel arutelul, kus teie poolt perverteeritud eesti ühiskond kriitiliselt kõne alla võetakse.

    Vasta

    • personainfieri
      apr. 14, 2016 @ 17:28:57

      Loodetavasti intelikendid siis loevad seda ja annavad aru 🙂
      Ise ei oska seda homondust eriti kommenteerida, mulle on see teema sügavalt pohhui, ise selle teema peale ei erutu 🙂
      Kui just mainida, et see on väga sarnane nende trendidega, mis on Venemaal, sest kõik need tüüpsõimusõnad, mis ma välja tõin ja mida ma olen kommentaarides tähele pannud, on idaslaavi päritoluga russitsismid, mis arvatavasti viitab kultuurilisele ühisruumile, kas veel millelegi, ei oska öelda. Seepärast ma kahtlustan, et see ei ole kohalik vastureaktsioon siinsetele trendidele, vaid idatuultega siia kandunud võõrtrendid.
      Kui isu on, võid seda arutleda nt siin: http://www.elfikelder.eu/index.php?nav=kelder&teema_id=1698&algus=1720

      Vasta

  9. Trackback: Persona in fieri edekabel TOP-500 aastatest 2010-2016 | Persona in fieri

Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s

aprill 2016
E T K N R L P
« märts   mai »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  

Twitter

Error: Twitter did not respond. Please wait a few minutes and refresh this page.

%d bloggers like this: