Stultoloogi märkmikust III – täna Selveris

@ckrabat August Kitzbergi “Libahunt” ainetel, featuring caff
Käisin täna Selveris ja kujutage ette, kui palju lolle on liikvel! Kas tõesti on kurjad moslempagulased pärast pikka ootust lõpuks meie õuele saabunud ja tšillivad nüüd rõõmsasti meie kaubanduskeskustes? Aga mitte ei ole, kõik puha puhtanahalised, üksteisele sarnased nagu kaks tilka vett, kas siis otse tehasest või saadeti Nibirult uus partii, aga neid oli tõesti palju, tegid käemärke ja tundsid üksteist ära. Võis märgata isegi terveid lolliperekondi, isa-loll, ema-loll ja terve pesakond lolle lapsi, mokk töllakil ja ostlemas. Tuleb välja, et nad on võimelised omavahel ka järglasi saama. Stultoloogi jaoks oluline tähelepanek. Rüselemas, sebimas või siis pea õieli ostukäruga liiklemas, nautimas vabadust osta, saada asjade omanikuks, vähest rõõmu, mis neile selles kurjas ja sallimatus maailmas on veel jäetud. Näha kaubanduskeskustes palju teisi lolle ja tunda ennast turvaliselt omade keskel.  Läksin kassasse ja sealgi istus mehhaniseeritud loll, küll mingi vanem toode kusagilt Stalini ajast, aga ikkagi loll! Vägev värk, täisautomaatika, inimtööjõudu praktiliselt enam ei kasutata, kogu töö teevad masinad ära. Selline tore päev oli täna, iga stultoloogi unistus. Tuled tagasi oma turvalisse koju ja saad teada, et Estonian Air on oma lennud lõpetanud, kuid Rootsi vetest leiti üles admiral Starohujevi kaduma läinud puskariaparaat.

Samal ajal 6000-hingelise depressiivse väikelinna Säästumarketis. Kõik oli valge. Market oli valge, järjekorras kõik olid valged… no veidi küll väsinud, nagu minagi, aga ikkagi valged… Vahtisin kassalindi (tudish-piip, TM) juures tavalisi inimesi, nii kui teeks mingit statistikat Linna(ri) Ülikoolile. Minu taha jäi minust way noorem, aga ikkagi juba kergemal viisil lupjuma hakkava meigiga keskeale lähenev daam. Nägu oli nutifonis ja kraam veel ostukorvis. Minu ja tema vahele jäi üsna kohe päris pikk jupp tühja kassalinti. Ma läksingi ära ja ei näinud, millal konveier jälle liikuma hakkas. Kassas oli ka valge (inimene? loll? reptiil? aga ikkagi inimene …), ilmselt Hrustshovi-aegne. But I was sure I wanna live like common people, I wanna see whatever common people see, I wanna sleep with common people, I wanna sleep with common people like me. Aeg läheb, kuid rõõmud jäävad, tavalised inimesed elamas oma tavalist elu lõppematus päevade jadas, kui nad ise ei oska aimatagi, millal ostulint kord katkeb ja nad jõuavad kassasse, kus nende elatud elu mõõdetakse eurodes ja sentides või hoopis dollarites, aga äkki rublades ja kopikates või siis seeklites ja agorotides. Erinevates suurustes ja toonides, aga ikkagi ühesugused, varmalt reageerimas meedia kaudu vahendatavatele signaalidele, mille abil teadagi kes nende teadvust juhib. Igapäevased mured ja rõõmud: et tal on tema igapäevane töökoht kassalindi taga, mees/naine ja mitu last, kes näevad välja täpselt nagu tema ise, korter Linna magalarajoonis ja naabrist suurem auto. Nad rõõmustavad nende üle, kes on neile sarnased ja vihkavad neid, kes on neist erinevad.

Liigkasuvõtja Gren Astrid Lindgreni raamatust “Meisterdetektiiv Blomkvisti ohtlikust elust”: Jajah, lapsepõlve muretud mängud! Lapsepõlve süütud, muretud mängud, jajah. Grenil läks halvasti, aga mitte liigkasuvõtjatel. Tänaseks päevaks on liigkasuvõtjad jäänud, kuid lapsepõlve süütud muretud mängud on jäädavalt kadunud. Selleks, et tänapäeva maailmas ellu jääda, on vaja raha ja selleks, et saada raha, vajame liigkasuvõtjaid. See, lapsed, on majandus. Lähme ajas veelgi kaugemale tagasi. August Kitzbergi “Libahunt” eile ja täna, sada aastat hiljem: Must ja nõgine rehetare. Ahjus hõõgub tuli ja punetab sealt seinte peale. Ahju ees savik (müüritud iste), kolde kohal ahela otsas pada. Ahju kõrval pink, kartsas ja vanaema voodi. Teisel pool vastasnurgas uhmripakk, leivalabidas ja muud koli, seinas soone peal kinni- ja lahtilükatav uks, pulk sees, ja all nurga sees kassiauk. Ukse peal lahtine laud, mille kaudu valgust sisse ja suitsu välja võib lasta; ukse kõrval sulase voodi. Tagaseinas väike sagarate peal käiv uks, lingi asemel köieots. Ahjusuu ees iste, selle ees vokk, saviku lähedal pihijalg põleva peeruga. Hiline talveõhtu, õues torm ja aeg-ajalt huntide ulumine.

Tegelased: PERENAINE, 40-aastane, vaevatud näoga, lühikeseks lõigatud juuste peal valge (Halliste) pearätt, mille kolm nurka selja peale alla ripuvad, kasukpihik, must körtsik, linane põll, jalanartsud ja parkimata nahast pastlad, – istub saviku lähedal ja ketrab. MANN (MARI), valgetverd tüdrukuke, linalakk, lühikesed juuksed, värviline villane lõng juuste peal, takune hame, rindade alt kirju vööga mässitud, kaela all väike vaskprees, – kükitab, paljad jalad hame all, savikul ja veerib suurest vanast lauluraamatust. MARGUS, valgetverd poiss, paklane hame, kaela alt vaskpreesiga koos, kitsad (Halliste) keerdkaltsad, paljad jalad, – kepsleb niisama. Temal on ametiks alati peergu kohendada ja vaadata, et see hästi põleks. VANAEMA, 60-70 aastane poolpime eideke, vana paljas kasukas seljas, kobab kõndides enese ette. PEREMEES, 50-aastane tugev mees, temal on juba tublisti halle karvu juustes ja habemes; sulane JAANUS, 35-aastane. Mõlemad tugevates talveriietes, riideta kasukad vammuste all, lakaga mütsid; alusriieteks peremehel hall, sulasel must lühike pihik ja mõlemal valged keerdkaltsad, pikad mustad sukad ja parkimata nahast pastlad. Like common people, like Us.

Muutuse saabumine: PEREMEES (kargab üles, toob püssi ja tõmbab ukse lahti. Torm ja tuisk tungivad tuppa ja üle läve kargab mustaverd LAPS; huntide kirglik ulumine kõlab tema kannul): Mis see siis on? (Nagu tahtmata tõmbab ta ukse lapse järel paugutades kinni; huntide kisa kajab kaugemale ära.) MANN (jookseb karjudes tagakambrisse): Hunt! Hunt! (Kõikide ehmunud silmad on lapse peal kinni, see ise on ka kohkunult, tulevalgusest pimestatud silmadega keset tuba seisma jäänud.) Pagulane oli saabunud! Teistsugune, võõras, ohtlik? Lollide koja teadlased tulid järeldusele, et sealiha söömine veini kõrvale vähendab riski muutuda islamiterroristiks 100%. JAANUS (kõigepealt toibudes): See on tema laps! PERENAINE: Püha jumal! See ka inimeseloom! Sel ka hingekene sees! Kaasatundjad? Pagulaste sõbrad? Eesti rahva vaenlased? (Laps vaatab temale korra tänulikult otsa, võtab siis ahnelt leivatüki ja lusika ja hakkab suure isuga sööma, ainult vahetevahel hiilgavate silmadega ringi vaadates.) PERENAINE (murelikult): Mis sest siis nüüd peab saama, Jaan? PEREMEES (kõrvale vaadates): Jah, mis peab saama! Või minagi tean! Mis südamega teda homme jälle tuisu ja külma kätte välja saadad! PERENAINE (vähe aja pärast): Kui leiba oleks! Meil on isegi sööjaid küllalt! PEREMEES: Jah, eks neid ole omajagu! Kui kisuks kevadel kütist ja teeks tüki uut maad juurde?… PERENAINE: Jah, kui teeks – ei tea, mis mõis ütleb! PEREMEES: Mis see mõis! Orjahingekene tuleb juurde. Aga – eks selle üle või nõu pidada, kui uni maetud. Võib-olla paneme kevadel Manni seltsi karja? Margus kuluks mulle juba äkke taha ja kergema töö juurde põllule ära. PERENAINE (õhates): Kuidas me võtame nõia lapse oma laste hulka!

Mõni aeg hiljem. VANAEMA: Jäägu see! Muudkui – mis me teame Tiinast? Mis me teame sellest, kes ta on ja kust ta tuleb? Margus! Siuru ja sirjelind, ei need sünni paari. Ja Tammaru sugu ja tõug? Margus, kui sa tahad ja kannatad kuulatada, ma jutustan sulle neist? MARGUS (õlgasid kehitades, rahutult): Ja – mis see?… Mis sellel siis nüüd?… Mis minul siis sellega?… VANAEMA: Mis sinul sellega tegu? Ei tea, Margus, ehk ometi? Meie tõug, Margus, see elab siin Tammarul juba kümme põlve, viis viimast, mis ma ise näinud ja oma vanaema ja ema käest kuulnud olen… MARGUS (on kärsitu, aga ei vasta midagi). VANAEMA: Kas sa kuuled ka? MARGUS: Kuulen küll. Kõnele peale! VANAEMA: Ma mõtlesin, et sa ei kuule… Meie sugu ja võsa on kollaste juuste ja siniste silmadega; see võttis naisi ainult oma keskelt – ei ole tilkagi võõrast verd meie soontes, see on – puhas! MARGUS: Võõras veri! Kust siin see võõras? Ta on ju ometi teie eneste silma all üles kasvanud ja inimeseks saanud! VANAEMA (ei lase ennast eksitada, on nagu oma mälestustesse ära vajunud, jutustab edasi): Meie tütred ja noorikud ei olnud ilusad, neid ei nõutud mõisa… Neli põlve tagasi, kui ühte nõuti (on sügavasti liigutatud ja lööb silmad maha) – see uputas enese jõkke. Surnuaia müüri taga, kui mina veel nägin ja mäletan, seisis ikka veel tema ristikene – karjalapsed ka hoidsid ristikest ja ei tallanud maha… MARGUS (ka liigutatud, teeb sellekohase liigutuse, aga ei vasta midagi). VANAEMA (nagu kaugele tagasi vaadates ja siis jälle alates): Me olime pikaldased ja aeglased; meil oli alati kõigest kaks last, kui palju, siis kolm; kui jumal sigidusele varakult taba ette pani – üksainus! Meie teenisime jumalat ja orjasime mõisa kartuse ja värisemisega; elu lust ja rõõm oli meie eest lukku pandud asi. Kui me laulsime, olid meie laulud rasked ja kurvad. Helgeid aegu meil ei olnud, kirge meie ei tundnud, – uute orjahingekeste eest oli meil hirm...

Moraal: VANAEMA: Ainult, et… kuidas meie sugu ja võsa enne on elanud, elu ja kannatamiste peale vaadanud. Põlvest põlve, nii halvad kui me olime… me oleme oma päritud pruukisid pühaks pidanud, oleme vaiksed ja vagusad olnud ja… püüdnud iseennast ära võita. Kui sa seda tead, eks sa siis… Kui sul mõnikord süda raske on ja murduda tahab, eks sa siis mõtle ka vanaema peale, oma isa ja oma ema peale, kes ju kõik ka kord noored olid, nagu sina nüüd ja… võibolla vahel ka kõike kätte ei saanud, millest süda sonis!.. … Meie versus Nemad, Head versus Halvad, Ilmsüüta Inglid uhkelt Breiviku lõustaga särki kandes versus Mõrtsukad ja Vägistajad. Meie seast tõusevad esile meie aja kangelased, kes võib-olla ei kehasta meie parimaid omadusi, kuid nad on nagu meie, sõidavad bemmiga trolliliini postid maha ja kaklevad burksiputka ees. Nad on siiski omad, puhtanahalised, kohapeal toodetud lollide järglased. Nad teevad meile arusaadavaid käemärke ja me tunneme neid ära … Kõik oleme loodud kannatama, üks nõnda, teine nõnda. Aga – aeg paneb iga haava peale rohtu! Noor veri on kerge armastama ja kerge – unustama! (Paitab.) Ei midagi, vanaema püüab korra jälle targem olla kui teie, noored. Temal aeg käes mõtelda! Ja siis tulevad kõik need – (vahib, nagu näeks ta nägemust), kes meie suguvõsast enne meid elasid ja eluraskust kannatasid, ja need, kes pärast meid tulevad ja jällegi kannatavad ja… seisavad reas seal… (sirutab käe välja), kus… ah! ju muud midagi ei ole kui vanaema mured! Mitu põlve edasi, mitu ja mitu! Ja mitu põlve tagasi! (Väljasirutatud käsi väriseb)… Ma ei näe seal võõrast verd, kõik on kollaste peade ja siniste silmadega! Kollaste peade ja siniste silmadega!

Saja aasta pärast mais. VANAEMA: Sina vist rääkisid, et muhamedid on ilusad ja head ja ei vägista kedagi? Kõik muhamedid, viimne kui üks, on koledad ja pahad ja muudkui tapavad ning vägistavad, nende unistuste maa on Eesti, midagi sarnast nagu lollidele on Axel Heibergi saar ja kõik nad tulevad siia ning teevad meie ilusale linnulaululisele õnneajale lõpu. Nad panevad Selverid kinni nagu Estonian Airi ja keelavad meie käemärgid, ei luba meil enam vanaisade kombel jääveega üle valada ja perset näidata. Kuidas me siis üksteist ära tunneme? Kuid seitsme maa ja mere tagant tuleb mees, kes on ilus ja hea, silitab laste pead ning ütleb, et see ei ole üldse mitte lapik ega kandiline, vaid hoopis kerakujuline. See Terasmees ei joo ega suitseta, vaid ratsutab palja ülakehaga tiigri seljas ja päästab maailma. MINA: Rääkisin hoopis seda, et liigiliselt jagunetakse mitte koledateks ja pahadeks muhamedideks  ja headeks puhtanahalisteks murumütsideks, kes kunagi ei varasta, tapa ega vägista. Jagunetakse hoopis reptiilideks ja reptiloidideks, kuid ka inimesteks: kromanjoonideks, neandertaallasteks ja denissovi inimesteks ning alglollideks ja kohapeal toodetud lollideks. I wanna live like common people. Täna Selveris …

15 kommentaari (+add yours?)

  1. jolli
    nov. 08, 2015 @ 16:19:29

    Ma olen ka kaubanduskeskuses lolle näinud. 🙂 Lollide perekond koos eriti enesekindla isa ehk eeslolliga. 😀

    Vasta

  2. ckrabat
    nov. 08, 2015 @ 16:32:52

    Teinekord võib ka ema eeslolli rolli enda kanda võtta, eriti kui ta on raskemas kaalukategoorias kui isa. Muidugi võib ette sattuda ka üksiklolle ostukärudega, mille nad on osavalt suutnud parkida niimoodi, et võimatu on temast mööda pääseda või teistel neile vajaliku toote juurde pääseda. Siis tunnetab loll oma piiratud elupäevade juures vähest respekti, et näed, ta võib sul tee kinni panna 🙂
    Laste jaoks on vist veel eriti suurte gabariitidega lollikärud välja mõeldud 🙂

    Vasta

  3. jolli
    nov. 08, 2015 @ 16:43:24

    Tõsi, lollide piiratud päevades võiks olla rohkem vürtsikust või mida see Karlsson ütleski.. 🙂

    Vasta

  4. ckrabat
    nov. 08, 2015 @ 17:38:55

    Põhja-Atlandi Lepingu Organisatsioon NATO kahtlustab, et Euroopas õhutatakse võõraviha plaanipäraselt, kirjutas vahendas BNS ajalehte Dagens Nyheter.
    http://maailm.postimees.ee/3382329/nato-euroopas-ohutatakse-viha-plaaniparaselt
    Alliansi Riias asuva strateegilise kommunikatsiooni keskuse (StratCom) juhi Jānis Sārtsi sõnul ilmneb erinevates riikides tehtud vaatlustest, et teatav kolmas osapool üritab mõjutada avalikku arvamust Euroopas. Sarnasusi on leitud muu hulgas viha õhutava materjali laadis ja selle levitamise viisis.

    Vasta

  5. ckrabat
    nov. 08, 2015 @ 17:59:04

    Räägitakse mingist Kaplinski blogist, mis tahab Eestit Vene mõjusfääri viia
    http://jaankaplinski.blogspot.com.ee/2015/11/vaenlase-kuju-ja-paris-vaenlane.html
    Nojah pool tekstist pole isegi enam saksa tähtedega. Küsimus taandub ikkagi sellele, kas tahetakse Peltsebuli Peltsebuliga välja ajada ehk mustvalges maailmapildis.
    Kui 1939-l üks pool okupeeris ja teine vabastas Poola, see sõltub nüüd vaatenurgast, kes keda vabastajaks peab. Kui Eesti otsib neonatsi, siis järelikult Aadu vabastas. Kui oma neukkut, siis vabastas Joss.
    Mis sellesse Eesti jõudmisse Venemaa mõjusfääri puutub, siis võib tal raisal aga õigus olla, sest tuhanded lollid teadagi kelle poolt ostetud dirigentide juhtimisel tegutsevad selle nimel ja nende valju häält on terve Novgorodi WC täis.
    Mille nimel kõik piirilepingud p…lastikaati keeratakse?
    Miks on kellelegi vastuvõetamatu piir agressiivse naabriga?
    Või ei pääse muidu Leningradi turule?
    Miks tahetakse mingeid maid tagasi, kus Maarjamaa keelest ja kultuurist pole mitte haisugi järel?
    Miks on kellelgi väga tarvis näidata, et Aadu oli õige mees, täpselt nii nagu Venemaa väidab?
    Nüüd kavatsevad mingid tüübid venkudele arveid esitama hakata.
    REINSALU VASTUS KAPLINSKILE: SIIS EI OLEKS VABA EESTIT ENAM OLEMAS Anna Põld

    Jaan Kaplinsiki kirjutas oma blogis, et Eestil ei tekiks mingit kahju, kui kuuluksime USA mõjusfääri asemel Venemaa omasse.
    “Ega midagi muud ei juhtukski, kui siis ei oleks vaba Eestit enam olemas. Oleks üks satelliitriik, mis teeniks Venemaa korruptiivseid ärihuve, venestuks ning tegutseks maailma poliitikas alatuse ja ebaõigluse eestkõnelejana,” vastas kirjaniku mõtteavaldusele justiitsminister Urmas Reinsalu.
    Ta lisas, et on Kaplinskiga 100 protsenti nõus, et geopoliitika pole surnud, vaid täiesti elujõuline ning kogu Eesti vabanemise lugu, kõigi Venemaa naabrite kaasaegne lugu on võitlus geopoliitikaga.
    “Meil on valida ida või lääs. Näiline kolmas tee või miski taoline on tegelikult geopoliitika tõttu ida valimine, sest oleme ruumiliselt Venemaa naabrid,” lisas Reinsalu, kes täheldas, et Kaplinski kõneleb nagu paadunud ärimees, et Venemaa poolel on ohutum olla.
    “See on äraspidisel moel õige, sest Venemaad ei ähvarda NATO tankid ootamatu välksõjaga, küll aga vastupidi. Venemaa on juba kahte naabrit sõjaliselt viimastel aastatel rünnanud ning kulutab palju raha ka infosõjale meie vastu. Kuid kui Kaplinski doktriinis on ohutum olla Venemaa poolel, siis see on argpükslik ohutus, sest Venemaa poolel ei ole mingit “olemist” rahvana. On olelemine ripatsina. Kogu meie poliitika ongi geopoliitika seadusele vastu ujudes jääda alles ja olla olemise, mitte olelemise rahvas.”
    Justiitsminister lisas, et kirjutab neid ridu, sõites Riiga, kus sõlmitakse Balti justiitsministritega kokkuleppe okupatsioonikahjude koostöö asjus. “Minevik on meile näidanud, mida maksab geopoliitikas tuulevaikse sadama otsimine haikala kõhust,” sõnas ta kokkuvõtteks.

    Mina väidan, et Kaplinskit ja Reinsalut valgustavad ühised tähed nagu Jamaikat ja Kuubat Aarne Oidi laulus. Vahe on lihtsalt selles, et üks tahab rahuga ja teine sõjaga Eestit Venemaa mõjusfääri viia.

    Vasta

  6. ckrabat
    nov. 08, 2015 @ 19:38:36

    Vasta

  7. jolli
    nov. 08, 2015 @ 21:59:53

    Iroonilis-stultoloogiline uurimus wifi-põlvkonnast 🙂

    Vasta

  8. ckrabat
    nov. 08, 2015 @ 23:49:24

    Vasta

  9. jolli
    nov. 09, 2015 @ 12:28:59


    pühendatud lollidele kaubanduskeskusest… 🙂

    Vasta

  10. ckrabat
    nov. 09, 2015 @ 23:50:30

    Vasta

  11. ckrabat
    nov. 09, 2015 @ 23:54:06

    Vasta

  12. ckrabat
    nov. 10, 2015 @ 07:50:26

    Ahto Lobjakas: võitlus Eesti hinge pärast
    http://arvamus.postimees.ee/3391247/ahto-lobjakas-voitlus-eesti-hinge-parast

    Tunnid Eesti inimsusekoolis näivad olevat lõppenud ammu enne, kui siia jõuavad esimesed kvoodipagulased. Rassistlik ja ksenofoobne suhtumine inimesesse on avalikus ruumis muutumas normiks. Kui seda ka võimude poolt otseselt ei propageerita, luuakse talle tegevusetusega lubatavuse taust. Selliste prestiižsete institutsioonide nagu Kaitseliidu, kaitseväe ja kaitseministeeriumi ridades jäetakse palgale ja edutatakse ametnikke, kes on avalikult pisendanud muutaustaliste väärtust ja väärikust inimestena. Põgenike kujutamine banaani söövate ahvidena paneb osa poliitikuidki itsitama ja osatama. «Ei tunne ennast solvatuna,» kirjutas intsidendi kohta üks peavoolu-riigikogulane. ERR lubab otse-eetrisse poliitiku, kes avalikult muretseb valge rassi tuleviku pärast ja kordab siis sama motiivi vestluslauas noore tumedanahalise eestlasega. Tumedanahalisi liitlassõdureid rünnatakse, moslemiriietes naised ei tunne end turvaliselt ühissõidukites, Nigeeria tudengit loobitakse Tartus kividega. See on jäämäe tipp.
    Sel kõigel pole mingit pistmist pagulastega. See on tänapäeva Eesti. Tänapäeva Eestis käivad poliitikud ja suur osa meediast ringi, silmaklapid peas, nagu ei teaks nad, mille libe serv on kaasinimesele tema inimlikkuse keelamine või selle osatamine, ükskõik kui naljakalt. Sama asja teine serv on genotsiid. Me ei pea selleks hakkama tapma, et kanda moraalset ja praktilist süüd. Õpetlik on holokaustikogemus Eestis: me ei pruukinud juute tappa ühiskonna ja riigina, aga me ei kaitsnud neid inimestena oma eluga – väheste eranditega, nagu Uku Masing, kes andsid juutidele oma eluga riskides varjupaika.

    Tore, kõik õige, aga kust Lobjakas võtab, et tegemist on inimestega? Kahtlustan, et tegemist on võõrliigiga, kellele kõik inimlik võõras.

    Vasta

  13. ckrabat
    nov. 10, 2015 @ 11:43:28

    Piirilepingust, Tartu Rahust ja okupatsiooni kahjunõuetest
    http://www.lotman.ee/blogi/piirilepingust-tartu-rahust-ja-okupatsiooni-kahjunouetest
    Kolm paradoksi:
    1. Piirilepinguga mängimine, mis toimub teise riigi (Venemaa) huvides, on Eesti Vabariigi reetmine rahvusluse sildi all.
    2. Järelikult need, kes on vastu piirilepingule Venemaaga, on reeturid.
    3. Nad peaksid olema küll maksumaksja ülalpidamisel, kuid mitte Riigikogus, vaid Herman Simmiga samas asutuses.

    Vasta

  14. jolli
    nov. 12, 2015 @ 15:24:40

    Vasta

  15. jolli
    nov. 17, 2015 @ 19:12:21

    haha, ma sõitsin ka ühistransas koos lollidega. ilmselgelt olid lollid, kohapeal tehtud. 🙂 terve tee kaks aktiivsemat noort (purjus) mölisesid ja panid kildu…
    et mingile tibile meeldida. tibi kõššitas neid aegajalt vaiksemaks, et ega sa kodus ei ole, aga see ei mõjunud üldse… muidu oleks närvidele hakanud käima väga kiiresti, aga stultoloogilise vaatlusena kannatas kuulata.
    ma ei usu, et ka kooliharidus oleks suutnud neid inimesteks aretada. üks küll väitis, et on inimene, kui keegi ta oma seltskonnas küsis, et kes ta selline on. 😀 ilmselgelt hindas ennast üle – loll mis loll, kaugelt näha! 😀

    Vasta

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s

november 2015
E T K N R L P
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

Twitter

Error: Twitter did not respond. Please wait a few minutes and refresh this page.

%d bloggers like this: